PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۶۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- تیم انگلیس با برتری 2 - 1 مقابل دانمارک ، حریف ایتالیا در فینال شانزدهمین دوره یورو 2020 شد ، با حضور 64950 تن تماشاگر و به داوری ماکه لی از هلند به میزبانی ورزشگاه ویمبلی لندن ابتدا دانمارک با ضربه کاشته دامسگارد به گل رسید و سپس انگلیس با پاس استرلینگ و گل به خودی سیمون کیائر به گل تساوی دست یافت تا اینکه در وقت اضافی اول ، هری کین از روی نقطه پنالتی گل دوم انگلیس را به ثمر رساند ، ضربه اول او را اشمایکل برگشت داداماتوپ ریباند را کین گل کرد.
- در پایان تورنمنت فوتبال زیر 17 سال کافا تیم دختران ایران نایب قهرمان شد.ازبکستان اول وتیمهای تاجیکستان و افغانستان درمکان سوم و چهارم ایستادند. محدثه ذلفی از کشورمان بهترین بازیکن این رقابتها شد.
- گرت ساوتگیت سرمربی انگلیس موفق شد برای اولین بار در تاریخ ، تیم ملی انگلیس را به فینال رقابت های یورو برساند. انگلیسی ها 55 سال پیش در فینال جام جهانی 66 لندن علیه آلمان صف آرایی کرده بودند.
- علیرضا بيرانوند دروازه بان ملی پوش و فصل گذشته آنتورپ پرتغال با قراردادى قرضى راهى تیم بواويشتا شد.
- سرخیو راموس کاپیتان پیشین رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا پس از انجام آزمایشات پزشکی ، با عقد قراردادی دو ساله به پاری سن ژرمن فرانسه پیوست.
- مارتینز اسپانیایی بازیکن چند فصل گذشته بایرن مونیخ به باشگاه القطر پیوست.
- راینر بونهوف ستاره سابق آلمان غربی اولین بازیکنی است که موفق به کسب دو عنوان قهرمانی شده است. وی در سال های 1972 و 1980 قهرمانی در یورو را جشن گرفت. همچنین بونهوف تنها بازیکنی است که در سه فینال یورو حضور یافته است. وی در دو فینال 1972 و 1980 که با قهرمانی آلمان خاتمه یافت در ترکیب ژرمن ها حضور نداشت اما در فینال 1976 که آلمان مغلوب چکسلواکی بود، در ترکیب آلمان حاضربود.
- 12 بازیکن از تیم ملی اسپانیا به اسامی ژابی آلونسو، ایکر کاسیاس، سسک فابرگاس، آندرس اینیستا، ژاوی ارناندز، فرناندو تورس، سرخیو راموس، رائول آلبیول، پپه رینا، داوید سیلوا، آلوارو آربلوا و سانتی کازورلا موفق شدند در دو دوره متوالی در سال های 2008 و 2012 قهرمانی در یورو را جشن بگیرند. 
- هانیه رستمیان، تیرانداز المپیکی کشورمان در کنار صمد نیکخواه، عهده‌دار پرچمداری کاروان ایران در المپیک خواهد بود. کمیته بین‌المللی المپیک در راستای برابری جنسیتی از کشورها خواسته که دو پرچمدار معرفی کنند.
- بر اساس آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، ناهید کیانی نماینده وزن 57 - کیلوگرم ایران با قرار گرفتن در رده 17 در دور نخست مقابل کیمیا علیزاده، ملی‌پوش پیشین ایران و نفر 16 رنکینگ که برای تیم پناهندگان مبارزه می‌کند، به میدان می‌رود. برنده این مبارزه در دور بعد در دیداری بسیار دشوار به مصاف جید جونز نفر یک رنکینگ و دارنده دو طلای المپیک می‌رود. علیزاده در المپیک ریو 2016 با کسب مدال برنز، نخستین مدال‌آور ورزش بانوان ایران در المپیک لقب گرفت.
- لیونل مسی کاپیتان آرژانتین در صحنه ای از بازیهای کوپا آمریکا به شدت مصدوم و در حالی که مچ پایش دچار خونریزی شده بود به بازی ادامه داد که این حرکتش سوژه رسانه ها شد.
- دیدار فینال کوپا آمریکا ساعت 04:30 بامداد روز یکشنبه 20 تیر بین برزیل و آرژانتین در استادیوم ماراکانا برگزار خواهد شد.
- اشرف حکیمی با قراردادی به ارزش 60+8 میلیون یورو تا سال 2026 از اینتر راهی پاری سن ژرمن شد.
- به دنبال تیم مس شهربابک ، تیم شهرداری همدان نیز توانست در آخرین روز بازیهای لیگ دسته دوم کشور ، جواز حضور در پیکارهای لیگ دسته اول فوتبال ایران را به دست آورد . از گروه اول تیم تهرانی ویستا توربین با تصاحب عنوان دومی به بازی پلی آف راه یافت ، تیم های آوالان کامیاران و نفت و گاز گچساران به دسته سه سقوط کردند.
- تیم های پیکان و نساجی، در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه ایران‌خودرو به مصاف هم رفتند که این مسابقه با برتری دو بر یک شاگردان مهدی تارتار به اتمام رسید. دو تیم که روز گذشته در لیگ برتر با سپاهان و صنعت نفت بازی کردند، در این مسابقه دوستانه از نفرات ذخیره خود بهره بردند.
- از سوی مدیریت باشگاه پرسپولیس ، بار دیگر نامه‌ای برای بوژیدار رادشوویچ دروازه‌بان کروات این تیم ارسال شد. در این نامه، باشگاه پرسپولیس بار دیگر از رادوشوویچ درخواست کرد به تهران بازگردد و ضمن دریافت مطالبات خود به صورت نقدی، در تمرینات و بازی‌های تیم تا پایان فصل شرکت کند.
- جلسه رسیدگی به پرونده حسین کنعانی بازیکن باشگاه پرسپولیس در ارتباط با انتشار فیلم الفاظ توهین آمیز نسبت به جمعی از هواداران فوتبال روز چهارشنبه 16 تیرماه توسط کمیته اخلاق برگزار شد. در این خصوص پرونده درجریان رسیدگی نسبت به ادله و دفاعیات بازیکن و انکار بیان الفاظ توهین آمیز وساختگی بودن آن مطرح شد و نتیجه متعاقبا اعلام می شود.
 - کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای از برگزاری مراسم قرعه کشی رقابتهای مقدماتی 2022 آسیا در رده سنی زیر 23 سال آقایان در تاشکند و در تاریخ 9 july ( 18 تیرماه) از ساعت 12 به وقت محلی خبر داد.
- پس از صحبت‌های رسول خطیبی در کنفرانس خبری بعد از بازی سوپرجام با پرسپولیس که مصداق بارز نشر اکاذیب و افترا بوده و با توجه به تکرار تخلف، وفق ماده 71 و با در نظر گرفتن ماده 92 مقررات انضباطی، کمیته انضباطی وی را یک جلسه از حضور در مسابقات رسمی لیگ برتر محروم و مبلغ 100 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. این رای از حیث محرومیت قطعی و از حیث جریمه نقدی ظرف مدت 7 روز قابل تجدید نظر در کمیته استیناف است.
- سایت «فوتبال غاید» لبنان خبر داد؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا برای 12 تیم راه یافته به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 پاداشی 2 میلیون دلاری در نظر گرفته و بزودی به آنها پرداخت می کند. طبق جدول پاداش ها تیم ملی کشورمان در صورت صعود به جام جهانی 2022 قطر نیز پاداشی 8 میلیون دلاری پیش رو دارد.
- تیم ملی فوتبال بانوان هلند برای حضور در بازیهای المپیک 2020 توکیو راهی ژاپن شد.
- راجر فدرر در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات تنیس ویمبلدون در سه ست مغلوب هوبرت هورکاچ شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
- باشگاه پیکان طی یک نامه رسمی به رئیس سازمان لیگ فوتبال شکایت خود از عملکرد داور بازی با سپاهان را به فدراسیون فوتبال ارائه کرد. پیکانی ها مدعی هستند گل تیم سپاهان در شرایط کاملا آفساید به ثمر رسیده و داور و کمک داور به اشتباه این گل را صحیح دانستند. آنها همچنین در نامه خود ذکر کردند که در دقیقه 74 بازی نیز یک پنالتی آشکار به سود پیکان گرفته نشده است.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار