PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۶۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- تیم ملی فوتبال کلمبیا با برتری 3 - 2 مقابل پرو ، فاتح بازی رده بندی مسابقات این فصل کوپا آمریکا شد و به مقام سوم دست یافت . کوآدرادو و لوئیز دیاز (دوبار) برای کلمبیا گلزنی کردند . مسابقه فینال این دوره از رقابتها ساعت 4/30 بامداد روز یک شنبه بین دو تیم برزیل و آرژانتین در ورزشگاه ماراکانای شهر ریوی برزیل برگزار خواهد شد. قضاوت این دیدار بر عهده سه داور اروگوئه ای است.
- مسی و رونالدو ، دوستاره فراموش نشدنی فوتبال جهان ، فرصت دارند ، روز یک شنبه ، آقای گل دو رویداد مهم فوتبال لقب بگیرند ، با این توضیح که اکنون رونالدو از پرتغال با 5 گل زده پیشتاز گلزنان مسابقات یورو 2020 است اما مسی با 4 گل زده به طور مشترک با لوئیز دیاز کلمبیایی در صدر جدول گلزنان پیکارهای کوپا آمریکا بسر می برند ، هرچند رونالدو فرصت جبران تهدید هری کین کاپیتان انگلیس با چهارگل زده و یکی دو ایتالیایی را ندارد اما مسی می تواند با هنرنمایی در فینال مقابل برزیل ، تعدادگلهای زده اش را افزایش دهد و از دیاز هم سبقت بگیرد.
- طی روزهای شنبه و یک شنبه (19 و 20 تیر) ، دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران ، طبق برنامه زیر درشهرهای مختلف کشورمان برگزار خواهد شد. شنبه : سایپا - استقلال ، تراکتورتبریز - گل گهر سیرجان ، سپاهان اصفهان - صنعت نفت آبادان ، پرسپولیس - آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان - ماشین سازی تبریز ،  یک شنبه : مس رفسنجان - پیکان ، نفت مسجدسلیمان - ذوب آهن اصفهان و نساجی مازندران  - پدیده مشهد
- زهرا نعمتی ورزشکار معلول کشورمان در پیکارهای جهانی ریکروی تیراندازی با کمان جمهوری چک ، با غلبه برحریفان خود از کشورهای ایتالیا (6-0) ، ترکیه (6-2) ، روسیه (6-4) به فینال راه یافت ، وی در مسابقه نهایی با کماندار ایتالیایی مبارزه خواهد کرد.
- سعید صفرزاده ، تنها دوچرخه سوار اعزامی کشورمان به المپیک که از نداشتن دوچرخه مناسب شکوه داشت ، با تلاش فدراسیون و کمیته ملی المپیک صاحب یک دوچرخه نو شد ، او در اردوی ترکیه دوچرخه اش را که از اروپا خریداری شده را تحویل گرفت . صفرزاده روز دوم مرداد در ماده استقامت جاده در توکیو با رقبا کورس می بندد.
- یک شناگر اهل لیتوانی  برای المپیک وارد توکیو شد و مورد تست کرونا قرار گرفت که طی دو مرحله آزمایش او مثبت از آب در آمد. مقامات ورزش ژاپن و مسابقات المپیک بلافاصله وی و سایر شناگرانی که همزمان در استخر شنا کرده بودند را قرنطینه کرد.
- تیم بسکتبال جوانان ایران که با عدم نتیجه گیری ، فرصت حضور در جمع هشت تیم برتر مسابقات جهانی را از دست داده بود ، برای احراز یکی از رتبه های نهم تا شانزدهم با تیم مالی مصاف داد که 71-59 پیروزشد حالا کشورمان باید برای رده های نهم تا دوازدهم با دیگر رقبا مبارزه کند . ایران تاکنون سه باخت و دو پیروزی به دست آورده است.
- به دنبال جلسه اعضای فدراسیون نجات غریق کشورمان تحت مدیریت هاشم محتشمی سرپرست دبیری ، تیمهای برتر لیگ نیمه تمام 1398 معرفی شدند . در لیگ مردان تیم دورتیک تهران بر سکوی نخست ایستاد و تیمهای عقاب نیروی هوایی ارتش و بهرود بهبهان مشترکا دوم شدند در لیگ بانوان ، ستارگان دلفین الف ، مدرسه نجات غریق البرز و ستارگان دلفین در رده های اول تا سوم ایستادند.
- حسن کامرانی‌فر رئیس دپارتمان داوری فوتبال گفت :  در حال انجام رایزنی هایی برای حضور علیرضا فغانی در ایران برای قضاوت دربی جام حذفی هستیم و نظر خود من به عنوان رئیس دپارتمان داوری این است که آقای فغانی داوری این دیدار حساس را عهده دار شود.
- قرعه‌کشی مسابقات مقدماتی فوتبال زیر 24 سال آسیا  در تاشکند ازبکستان برگزار شد و ایران با تاجیکستان،‌ نپال و لبنان در گروه B قرار گرفت. میزبانی بازی‌های این گروه بر عهده تاجیکستان است. AFC درخواست ایران برای میزبانی را رد کرد.
طبق پیگیری‌های سعید عباسی، مدیرعامل  باشگاه بخش دیگری از قرارداد اعضای تیم آلومینیوم قبل از مسابقه با پرسپولیس به حساب شان واریز شد تا میزان پرداختی آنها به 75 درصد برسد و شاگردان علیرضا منصوریان با روحیه بهتری به مصاف پرسپولیس بروند.
- کمیته استیناف فوتبال ، پرونده تیم دسته دومی نفت امیدیه را مورد بررسی قرار داد و در نهایت سقوط این تیم به لیگ سه را تایید کرد.
تیم فوتبال تراکتور در چارچوب دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز به مصاف گل‌گهر می رود. غیبت سه بازیکن تراکتور در این مسابقه قطعی است و فیروز کریمی نمی تواند از پیمان کشاورز، محمدرضا خانزاده و حمید بوحمدان به دلیل آسیب دیدگی  استفاده کند. سعید واسعی نیز که حدود یک هفته است به تمرینات تراکتور اضافه شده شرایط نامشخصی برای بازی با گل گهر دارد.
- روزنامه الاقتصادیة عربستان خبر داد که کنفدراسیون فوتبال آسیا یکی از سه پایتخت کشورهای قطر، امارات و یا عمان را برای بازی النصر و تراکتور انتخاب خواهد کرد.
- میلاد فراهانی دروازه‌بان تیم فوتبال شهرخودرو به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ، بازی قبلی تیمش را از دست داد. ظاهراً مصدومیت میلاد فراهانی جدی نیست و آخرین اخبار حاکی از آن است که این دروازه‌بان در بازی بعدی مقابل نساجی مشکلی برای همراهی تیمش ندارد.
- مسئولان برگزاری مسابقات جام جهانی قطر 2022 ، پانصد روز مانده به آغاز این تورنمنت، از جام قهرمانی این دوره از بازی‌ها رونمایی کردند.
- احمد مددی، مدیرعامل استقلال بعد از مدت‌ها سر تمرین این تیم رفت اما عده اندکی از هواداران تیم که در محل تمرین حاضر بودند، علیه او شعارهایی را سر داده و خواستار استعفایش شدند.
- با توجه به برگزاری بازیهای بدون تماشاگر ، سازمان لیگ تصمیم گرفت دیدار حساس استقلال برابر سایپا را در ورزشگاه دستگردی برگزار کند. این برای اولین بار است که ورزشگاه دستگردی در شهرک اکباتان که گنجایش زیادی هم  ندارد میزبان بازی دو تیم بزرگ پایتخت خواهدبود. 
- هاروی الیورت مهاجم جوان لیورپول قرارداد جدید بلند مدت را با این تیم ثبت نمود .
- کالابریا توپچی میلان قرارداد خود را با این تیم تا 2025  تمدید کرد.
- همزمان با آغاز مراسم حمل مشعل المپیک2020 در توکیو تجمعی اعتراض‌آمیز از سوی تعداد اندکی از مردم ژاپن شکل گرفت که خواهان لغو بازی‌های المپیک و پارالمپیک بودند.
- به دنبال عدم نتیجه گیری در رقابت های یورو 2020 استانیسلاو چرچسوف از هدایت تیم ملی فوتبال روسیه اخراج شد.
- باشگاه ایبار با عقد قراردادی سه ساله فردریک ونسیو مدافع ویتوریا گیمارش پرتغال را به خدمت گرفت.
- مانو مورلانز هافبک آلمریا با عقد قراردادی به ویارئال پیوست.
- تیاگو موتا به عنوان سرمربی جدید باشگاه دسته اولی اسپتزیای ایتالیا انتخاب شد.
-  دیه گو سیمئونه مربی آرژانتینی قراردادش را با اتلتیکومادرید تا 2024 تمدید کرد.
- رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، نوئل لو گرائت در مصاحبه با Le Figaro اعلام کرد علی رغم حذف زودهنگام تیم ملی فرانسه در یورو 2020، دیدیه دشان برکنار نمی شود و این سرمربی هدایت تیم ملی فرانسه در جام جهانی 2022 قطر را نیز بر عهده خواهد داشت. این در حالی است که قبلاً شایعاتی مبنی بر سرمبیگری زین الدین زیدان سرمربی سابق کهکشانی‌ها در تیم ملی فرانسه پس از رقابت‌های یورو 2020 مطرح بود.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار