PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- تیم فوتبال ایتالیا پس از 47 سال برای دومین بار در چهارمین حضور فینالی خود ، قهرمان مسابقات فوتبال یورو 2020 شد. در حضور 67 هزارتن تماشاگر که اغلب انگلیسی بودند دوتیم ایتالیا و انگلیس مسابقه فینال یورو را با داوری کویی پرز هلندی برگزارکردند که پس از تساوی یک بر یک در وقتهای معمولی و اضافی ، تیم ایتالیا بابرتری 3-2 در ضربات پنالتی ، فاتح شانزدهمین دوره این رقابتها شد.
- جیانلوئیجی دوناروما از ایتالیابه عنوان بهترین بازیکن مسابقات یورو 2020 انتخاب شد
- کریستیانو رونالدو فوق ستاره تیم ملی پرتغال با 5 گل آقای گل مسابقات یورو شد ، شیک از چک با همین تعداد گل در مکان دوم ایستاد.
-  تام کروز و دیوید بکهام در کنار هم به همراه اینفانتینو رئیس فیفا  فینال یورو 2020 را از نزدیک در ویمبلی لندن  تماشا کردند.
- گل لوک شاو بازیکن انگلیس به ایتالیا در ثانیه 117، سریع‌ترین گل فینال‌های تاریخ یورو و دومین گل سریع فینال‌های تاریخ یورو + جام‌جهانی پس از گل ثانیه 87 یوهان نیسکنس به آلمان‌غربی در جام‌جهانی 1974 است.این گل همچنین دومین گل سریعی بود که در یک مسابقه یورو + جام‌جهانی، پس از گل ثانیه 31 فرانسس لاکومب از فرانسه در جام‌جهانی 1978 وارد دروازه ایتالیا می‌شود.
 - پس از برپایی بازیهای باقی مانده لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق ، تیمهای صعود کننده به دور بعد حریفان خود را شناختند :  اولسان هیوندای کره‌جنوبی - کاوازاکی ژاپن ، ناگویا ژاپن - دائوجو کره‌جنوبی  ، چونبوک موتورز - پورت اف سی تایلند  ، گامبا اوزاکا ژاپن - پوهانگ کره‌جنوبی ، برنامه مرحله حذفی منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا بدین صورت است :  استقلال - الهلال عربستان (ورزشگاه زعبیل دبی) شارجه - الوحده (ورزشگاه خانگی باشگاه شارجه) استقلال تاجیکستان - پرسپولیس (ورزشگاه خانگی باشگاه استقلال) ،  النصر عربستان - تراکتور (ورزشگاه جاسم بن حمد باشگاه السد قطر)
- درحالی که سایت فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم ملی امید کشورمان شده است اما اکنون با اصلاح این خبر، اعلام کرده که با تصویب اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، مقرر شد تا رئیس فدراسیون فوتبال مذاکره با مهدی مهدوی کیا را به عنوان سرمربی تیم امید آغاز کند.
- پیش از شروع تمرین روز یکشنبه استقلال، فرهاد مجیدی سرمربی آبی پوشان به مجموعه تیمش مبلغ 10 میلیون تومان به عنوان پاداش برد بر سایپا را پرداخت کرد.
- حساسیت جدال دو تیم پرسپولیس و استقلال در رقابت‌های جام حذفی باعث شده مسئولان کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال برای هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقه ناظرین ویژه‌ای را انتخاب کنند. کمیته داوران فدراسیون فوتبال نیز دو نماینده در دربی برای نظارت بر عملکرد تیم داوری و حواشی کنار زمین خواهند داشت تا دربی حساس و حذفی دو تیم پرسپولیس و استقلال با کمترین مشکل و با کیفیت بالا برگزار شود تا هیچ حرف و حدیثی باقی نماند.
- شیخ دیاباته ، مهاجم استقلال برای دریافت مطالبات خود از این تیم به فیفا شکایت کرد و پنجره نقل‌وانتقالات این باشگاه را بست.  نامه‌ فیفا به استقلال : ما مطلع شدیم که باشگاه  تعهدات مالی خود را نسبت به دیاباته انجام نداده است، به همین دلیل استقلال در تمامی رده‌ها حق جذب هیچ بازیکن جدیدی نخواهد داشت. 
- مطالبات دیاباته توپچی اهل کشور مالی استقلال ، در نامه ارسالی فیفا به باشگاه  حدود 35 هزار دلار قید شده که با طلب لکیچ کمک مربی فصل گذشته ،  جمعاً حدود 50 هزار دلار خواهد شد.
- فدراسیون فوتبال سوریه از نزار محروس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور در مقرش استقبال و این مربی را معارفه کرد.
- طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران همانند ادوار گذشته دارای 2 سهمیه در مرحله گروهی و 2 سهمیه در مرحله پلی آف است که تاکنون حضور سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال در این مسابقات قطعی شده است. هنوز مشخص نیست کدام یک با توجه به قهرمانی در لیگ، سهمیه مستقیم را کسب می کند، طبق قوانین ، قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی دو سهمیه مستقیم و تیم های دوم و سوم سهمیه پلی آف را به دست می آورند.
- کنفدراسیون فوتبال آسیا در تاریخ یازدهم مردادماه، میزبان فینال لیگ قهرمانان آسیا در این فصل را اعلام خواهد کرد. میزبان قطعا از میان کشورهای غرب آسیا خواهد بود.
- نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان با پیروزی 3 بر یک مقابل متئو برتینی قهرمان ویمبلدون شد به این ترتیب جوکوویچ بیستمین قهرمانی خود در رقابت‌های گرنداسلم را جشن گرفت و با رکورد رافائل نادال و راجر فدرر مساوی کرد.
- در حال حاضر ، حضور تیمهای آرژانتین و ایتالیا ، به عنوان قهرمانان دو قاره آمریکای جنوبی و اروپا در جام آتی کنفدراسیونها حتمی شده است . 
- یک تیم فوتبال ، از پیشکسوتان ایران به ارمنستان رفته تا با سرپرستی افشین ارشدی مسابقاتی را انجام دهد ۰ در این تیم که درجشن آب هم مشارکت داشته نفراتی چون مجید نامجو ، پرورشخواه، ادهمی،  و حمیدرنجبر حضور دارند۰
- فراز کمالوند مربی سایپا ، چند روز پس از بازی با استقلال ،  روی نام چهار بازیکن در فهرست تیم خود خط قرمز کشیده و خواهان اخراج آن‌ها شده است. محسن مسلمان، کوروش ملکی، مهرداد عبدی و رضا جعفری بازیکنانی هستند که در اختیار باشگاه سایپا قرار گرفتند. 
- جلسه اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به ریاست شهاب الدین عزیزی خادم ، رئیس فدراسیون فوتبال برگزار و مصوب شد دراگان اسکوچیچ رسما تا پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان ابقا و مورد حمایت حداکثری قرار بگیرد.
- مهدی فنونی‌زاده پیشکسوت باشگاه استقلال هفته گذشته  به دلیل ابتدا به ویروس کرونا و بعد از درگیری ریه‌های خود در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری شد. مرتضی فنونی‌زاده در خصوص شرایط برادرش گفت  مهدی فردا به بخش منتقل می‌شود و 2 ، 3 روز دیگر هم ترخیص می‌شود. خداروشکر مشکل و خطری نیست، از کادر درمان بیمارستان مسیح دانشوری، هواداران استقلال و پرسپولیس و اصحاب رسانه نهایت تشکر را دارم. ما نیز برای این پیشکسوت فوتبال آرزوی سلامتی داریم . 
- وحید شمسایی بازیکن سابق تیم ملی فوتسال به عنوان عضو کمیته فوتسال منصوب و مشغول به کار شد. 
- تیم‌های ملی بسکتبال آمریکا و نیجریه در دیداری تدارکاتی به میدان رفتند و در پایان نیجریه موفق شد آمریکا را با نتیجه 90  بر 87 شکست دهد. به شروع بازی‌های بسکتبال المپیک تنها سه هفته باقی‌مانده و این شکست شوک بزرگی برای آمریکا به حساب می‌آید. ایران در المپیک با تیم‌های آمریکا، فرانسه و جمهوری چک هم گروه است.
- با برگزاری نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جدایی منصور قنبرزاده از بدنه مدیریتی این فدراسیون قطعی و وی از سمت خود کنار رفت. گفته می‌شد قنبرزاده به دلیل پایان دوره 3 ماهه خدمت از فدراسیون جدا شده که امروز این اتفاق رخ داد.
-  عیسی آل‌کثیر و کمال کامیابی‌نیا به دلیل مصدومیت ، مسابقه روز  پنجشنبه شهرآورد  در جام حذفی با پرسپولیس را از دست دادند.
- عارف غلامی مدافع استقلال  در جریان دیدار این تیم مقابل سایپا از ناحیه لگن و کمر دچار مصدومیت و مجبور به ترک زمین شد. این بازیکن از قسمت مصدوم عکس گرفت که هنوز پاسخ نهایی عکسبرداری مشخص نشده است. وی با توجه به معاینات همچنان احساس درد می‌کند اما به نظر می‌رسد تا فاصله بازی با پرسپولیس به درمان ادامه داده و برای حضور در این مسابقه مشکلی نداشته باشد.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار