PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- روز پنج شنبه (24 تیر) ، شهرآورد پرسپولیس و استقلال ، در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام حذفی فوتبال ایران ، ساعت 19/45با قضاوت فغانی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد . 
- علاوه بر شهرآورد پرسپولیس و استقلال ، دوبازی دیگر مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور بین فولاد با سپاهان ، گل گهر با آلومینیوم نیز روز پنج شنبه به ترتیب در ساعات 21/30 و 20/30 انجام می شود، تنها بازی باقی مانده این رقابتها ، مصاف ملوان با خیبر ، در تاریخ دیگری به تصویر در می آید.
- تیم پرسپولیس در مسابقه با استقلال ، سه بازیکن خود : کامیابی نیا ، حسینی و آل کثیر را به دلیل مصدومیت بهمراه نخواهد داشت . استقلال نیز از داشتن میلیچ محروم خواهد بود.
- دوباشگاه بارسلونا و اتلتیکو مادرید برای معاوضه دو بازیکن به توافق نهایی رسیدند بدین صورت که گریزمن فرانسوی ، از بارسا دوباره به تیم سابق خود اتلتیکو برگرددو درعوض سائول نیگز هافبک اتلتیکو به تیم بارسا بپیوندد، البته بارسا مبالغی پول بابت این معاوضه تقاضا کرده که این احتمال وجود دارد تیم دوم مادرید به جای پول ، رنان لودی مدافع خودرا به بارسا معرفی کند.
- چهارمین بازی فینال پیکارهای بسکتبال حرفه ای آمریکا بامداد روز پنج شنبه بین دو تیم فینیکس سانز و میلواکی باکس انجام شد.
- حامد امیری ، چهره شاخص پرتاب نیزه پارالمپیک ایران در جریان تمرینات خود در لاهیجان گیلان ، دچار آسیب دیدگی شدید از ناحیه پشت بازو شد و این احتمال وجود دارد ، مسابقات پارالمپیک توکیو را از دست بدهد.
- سه تکواندو کار کشورمان به اسامی آرمین هادی پور ، میرهاشم حسینی و ناهید کیانی ، طی روزهای دوم تا پنجم مرداد در تالار مارکو هاری مسه شهر توکیو ، رقابتهای خودرا در المپیک برابر حریفان برگزار خواهند کرد ، این عده تحت مربیگری فریبرز عسگری ، وحید عبداللهی و مهرو کمرانی روز شنبه به توکیو خواهند رفت.
- مرحله نخست واکسیناسیون گروه اول اعضای تیم ملی والیبال بانوان ایران در درمانگاه آزادی تهران انجام شد، اردونشینان والیبال ، 28 روز دیگر دوز دوم واکسن را دریافت خواهند کرد، اعضای تیم بانوان طی روزهای 7 تا 14 شهریور در مسابقات قهرمانی آسیا به میدان می روند.
- علیرضا فغانی، داور بین‌المللی کشورمان که در استرالیا حضور دارد، برای قضاوت در دربی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال و چند هفته پایانی لیگ برتر وارد ایران شد. 
 - اسامی داوران مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران بدین شرح اعلام شد . پنج شنبه 24 تیر : پرسپولیس - استقلال ( علیرضا فغانی – محمدرضا منصوری – محمد رضا ابوالفضلی – محمد حسین زاهدی فرد) ، گل گهر سیرجان - آلومینیوم اراک (موعود بنیادی فرد- علی میرزابیگی – فرهاد مروجی – حسین زمانی) ، فولاد خوزستان – فولاد مبارکه سپاهان (بیژن حیدری – علیرضا ایلدرم- مهدی الوندی – امید جمشیدی ) شنبه 2 مرداد : ملوان بندرانزلی- خیبر خرم آباد (رضا عادل – اسماعیل احمدی – دانیال باشنده – مهرداد خسروی)
- شبکه سه سیما برنامه ویژه‌ای را تحت عنوان «المپیک 2020» برای مخاطبانش تدارک دیده و جواد خیابانی از جمله گزارشگرانی است که از طرف شبکه سه به توکیو اعزام می‌شود. همچنین گزارش مسابقات کشتی آزاد و فرنگی را هادی عامل مستقیما از سالن محل برگزاری مسابقه در توکیو انجام خواهد داد.
- سیدمجید حسینی مدافع تیم ملی فوتبال ایران که بعد از جام جهانی⁧ 2018 روسیه از تیم استقلال ایران راهی ترابوزان اسپور ترکیه شده بود، بعد از سه فصل بازی در این تیم راهی کایسری اسپور شد. حسینی به عنوان بازیکن آزاد راهی کایسری اسپور شد و چهارمین فصل حضورش در فوتبال ترکیه را تجربه خواهد کرد. هنوز جزئیاتی از قرارداد حسینی با تیم جدید منتشر نشده است.
- پویش سراسری جامعه کاراته با عنوان ، یک ایران ، سه قهرمان ، جهت حمایت از سه المپین این ورزش در بازیهای المپیک آغاز شد.
- پس از اتفاقات در بازی نفت مسجد سلیمان ؛ اعلام شد میثم تهی‌دست، مصطفی نائیجی‌پور و نیما انتظاری سه بازیکن این تیم در اختیار باشگاه قرار گرفته‌اند و فعلا حق حضور در تمرینات را ندارند اتفاق عجیب اینکه این سه بازیکن قصد خروج از خوابگاه را داشتند، مورد حمله سه شخص تنومند قرار گرفتند و از ناحیه دست و قفسه سینه آسیب دیدند.
- پیمان یوسفی به عنوان گزارشگر برای گزارش شهرآورد 96 استقلال - پرسپولیس در جام حذفی انتخاب شد.
- باشگاه پرسپولیس 10 درصد دیگر از قرارداد بازیکنان و مربیان تیم را به حساب آنها واریز کرد تا در آستانه شهرآورد 96، دریافتی برخی از اعضای تیم در این فصل به حدود 70 درصد برسد. البته در این میان بعضی بازیکنان که در ابتدای فصل به پرسپولیس آمدند، دریافتی بیشتری داشته اند. 
- به رغم حضور حمید مطهری کمک مربی پرسپولیس ، هیچ کدام از مربیان استقلال در نشست خبری پیش از شهرآورد حذفی برابر پرسپولیس حضور نیافتند!
- آخرین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس قبل از دربی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد و پس از آن سرخپوشان برای برپایی اردوی پیش بازی خود راهی هتل شدند. بوژیدار رادوشوویچ سنگربان دوم هم از کرواسی به کشورمان بازگشت و در این تمرین شرکت کرد و پس از آن با هم تیمی هایش به اردو رفت‌. با تشخیص کادرفنی نام این دروازه بان هم در فهرست بازیکنان پرسپولیس برای دیدار با استقلال قرار گرفت.
- با حکم دادگاه ، پس از مدتها تلاش نام پرسپولیس به جای پیروزی به ثبت رسید ، بعد از انقلاب نام پرسپولیس به پیروزی و نام تاج به استقلال تبدیل شده بود.
- طی حکمی از سوی عزیزی خادم ، رئیس فدراسیون فوتبال ، حسن کامرانی فر دبیرکل موقت این فدراسیون شد.
- بازیهای لیگ دسته دوم فوتبال ایران به پایان رسید و درنهایت ، علاوه بر صعود تیمهای مس شهربابک و شهرداری همدان به لیگ دسته اول ، دو تیم ویستاتوربین تهران و شهید قندی یزد ، برای بازی پلی آف انتخاب شدند. سقوط تیم پرطرفدار سردار بوکان به لیگ دسته سوم ، از حوادث مهم این رقابتها بود.

کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار