PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
آقای رئیس، دبیرکل از همه اتفاقات با خبر است؟!

1- رامین طباطبایی، رئیسفدراسیون بسکتبال در ارائه گزارش عملکرد خود در مجمع عمومی فدراسیون حرفهای جالبی زد: یک روز در لیگ برتر فصل قبل در سالن آزادی حضور داشتم که به یک باره شمارهای از سوئیس با تلفن همراه من تماس گرفت و عنوان شد که دبیرکل فیبا پشت خط است. وقتی با وی صحبت کردم او به من گفت در حال حاضر بازی شهرداری قزوین و ذوب آهن را تماشا میکنم!وی ادامه داد: در مورد عضویت من در شورای برون مرزی وزارت ورزش هم بلافاصله دبیرکل پیام فرستاد که برای خودمان جالب بود.در ادامه علی نژاد، پرسید که آیا خودتان به آنها گزارش داده بودید که طباطبایی گفت: ما چیزی اعلام نکرده بودیم و روی سایت هم نگذاشته بودیم و این برای ما تعجب آور است که آنها خیلی جزئی بسکتبال ما را زیر نظر دارند! رامین طباطبایی همچنین گفت: در مسابقات انتخابی کاپ آسیا به عنوان تیم نخست گروه به مرحله نهایی مسابقات صعود کردیم. در رقابتهای انتخابی المپیک هم موفق بودیم و یکشنبه شب(فردا)، تیم ملی راهی توکیو خواهد شد تا اقتدار بسکتبال آسیا را به جهانیان نشان دهیم.

2- مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش گفت: همین که والیبال و بسکتبال ما در زمره 12 تیم برتر دنیا در المپیک حاضر هستند، نشان میدهد ورزش ما حال خوبی دارد. حضور مکرر تیم ملی فوتبال در جام جهانی و حضور والیبال و بسکتبال در المپیک نشان از آن دارد که در رشتههای تیمی ما هم توانستهایم به توفیقاتی دست پیدا کنیم.

3-رضا صالحی امیری رئیسکمیته ملی المپیک گفت: 300 هزار نفر طی دو سال گذشته رقابت کردند و در نهایت 11 هزار نفر به توکیو راه پیدا کردند. از این تعداد 1058 نفر روی سکو میروند، بنابراین ظرفیت ورزش قهرمانی ایران همین 66 نفر هستند که به توکیو میروند.ملت باید بداند ظرفیت والیبال و بسکتبال ایران همین است.

پی نوشت: رامین طباطبایی و مهدی علی نژاد مثل خیلی از مسئولین مملکت، با گفتن «ما چنین و چنان کردهایم» سعی بر وارونه جلوه دادن شرایط دارند. آقای علی نژاد! اکثر کارشناسان غیروابسته معتقدند که سیاهترین روزهای ورزش را میگذرانیم و برای این ادعا، اسناد بسیاری هم وجود دارد. البته شنیدن این سخنان شما (که گفته میشود از الان دورخیزتان را برای گرفتن پست در دولت آینده آغاز کردهاید ) جای تعجبی ندارد چرا که عاشقان ورزش و به خصوص بسکتبال به این حرفهای بیپایه و اساس و رزومه سازیها عادت کردهاند، کاش حداقل حرفهایتان را با بالادستیها یکی میکردید تا بالاخره میفهمیدیم ظرفیت ورزش ما چقدر است؟ اما درخصوص اظهارات جناب طباطبایی هم باید به این نکته بسنده کنیم که خیلی خوب است که مسئولین فدراسیون جهانی، بسکتبال ایران را رصد میکنند اما دوست داشتیم بدانیم آنها از اتفاقات زیرپوستی که در فدراسیون بسکتبال میافتد نیز باخبر هستند؟ انتصابات غیرقانونی، قراردادها با اسپانسرو عدم شفافیت هزینهها، ماجراهای شرط بندی، استعمال موادمخدر در اردوی برخی ازتیمها، فجایع داوری، نداشتن یک سالن مناسب برای تمرین تیم ملی، قراردادهای غیر قانونی بازیکنان، رفتارهای دیکتاتورمآبانه و... هم از آن دست مواردی است که بعید میدانیم «فیبا» از آنها خبر داشته باشد. فعلا برای اینکه آقای دبیرکل بازی شهرداری قزوین و ذوب آهن اصفهان را تماشا میکند کلاهتان را هوا بیندازید تا بعد...

*کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار