PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۶۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک گفت : ظرفیت ورزش قهرمانی ایران همین 66 ورزشکار اعزامی به المپیک است. به صورت مدام در حال رایزنی و در حوزه تولید فرصت، کسب کرسی‌های بین‌المللی و رفع تهدید‌ها در تلاش هستیم. نمی توانیم قوانین کشور را زیر پا بگذاریم و هر آنچه گفته می‌شود را تبعیت کنیم. کمیته بین‌الملی المپیک و شورای المپیک آسیا با درک واقعیت قانونی و شرایط ایران، تصمیم بگیرند. اگر دولت از ورزش کنار برود، چه کسی این حجم حمایت را از ورزش انجام خواهد داد ، تنها راه‌ حل مشکلات تعامل سه جانبه کمیته المپیک، وزات ورزش و کمیته بین‌المللی المپیک است. 
- ازسوی سازمان لیگ فوتبال نحوه صعود و سقوط تیمهای لیگ دسته سوم کشور اعلام شد : تیم های اول سه گروه مستقیم صعود می کنند ، تیم های دوم سه گروه به اضافه بهترین تیم سوم سه گروه در مرحله پلی اف به مصاف هم می روند تا تکلیف چهارمین سهمیه صعود مشخص شود. تیم های چهارم، پنجم و ششم گروه های سه گانه به اضافه دو تیم برتر هفتم سه گروه در دور نهایی لیگ سه ابقا خواهند شد ، ضعیف ترین تیم رده هفتم به اضافه تیم های هشتم، نهم و دهم سه گروه به زیرگروه لیگ سه سقوط خواهند کرد.
- هواداران سپیدرود رشت در پی بلاتکلیفی های مالکیتی باشگاه با جمع کردن امضای الکترونیکی از دادستانی استان گیلان خواستار ورود به وضعیت باشگاه و تعیین مالک برای سپیدرود شدند.
-  بر اساس اعلام هیات بین‌المللی فوتبال در تصمیم‌گیری برای تشخیص بودن یا نبودن آفساید، مرز بین کتف و بازو به عنوان زیر بغل تعریف شده است و در تشخیص هند نیز این قسمت هند حساب نمی‌شود.  از آنجایی که احتمال گلزنی با این قسمت از بدن وجود دارد، در صورتی که این قسمت از بدن در موقعیت آفساید باشد، داور باید آن را لحاظ و آفساید اعلام کند.  پیش از این طبق قوانین، از نوک انگشتان دست تا قسمت انتهایی بازو در صحنه‌های آفسایدگیری، لحاظ نمی‌شد.
- بعد از انتصاب خانم مریم ایراندوست به عنوان سرمربی تیم فوتبال بزرگسالان بانوان ایران و همچنین پدر وی ، نصرت ایراندوست ، مربی و بازیکن اسبق ملوان ، به عنوان دستیار دخترش در کادر تیم بانوان با صلاحدید  سرمربی تیم بانوان ایران ، امیر جماییلی نیز به عنوان مربی دروازه بانها برگزیده شد تا کادر تیم ملی کاملا گیلانی شود.
- سایت «نیوز بلاد» بلژیک خبر داد باشگاه کلوب بروژ در خط حمله اش مهاجمان زیادی دارد و قصد دارد کاوه رضایی مهاجم ایرانی اش را به صورت دائمی بفروشد. رضایی در دو فصل گذشته به صورت قرضی برای شارلروا بازی کرد ولی همچنان مسئولان بروژ قصدی برای برگرداندن این بازیکن را  ندارند و می خواهند او را بفروشند.
-  یوفا اتحادیه فوتبال اروپا ،  میزبان های چهار فینال بعدی لیگ اروپا را اعلام کرد ،  2022 : سویا اسپانیا ،  2023 : بوداپست مجارستان ، 2024 : دوبلین ایرلند ،  2025 : بیلبائو اسپانیا
- مریم ایراندوست سرمربی تیم  فوتبال بانوان ، در صفحه شخصی اینستاگرام خود خبر از بازی ملی پوشان در ورزشگاه آزادی و پخش آن از تلویزیون ایران را داد.
- آرش برهانی به عنوان سرمربی تیم امید , رضا صادقی سرمربی تیم جوانان , داوود حسینی سرمربی تیم نوجوانان و حسین صدرمحمدی به عنوان سرمربی تیم نونهالان باشگاه استقلال انتخاب شدند.
- حریفان تیم ملی والیبال بانوان در رقابت‌های قهرمانی آسیا مشخص شدند . گروه اول : فیلیپین، قزاقستان، تایپه، ازبکستان ، گروه دوم :  تایلند، کره جنوبی، ایران، استرالیا ، 7 شهریور (29 آگوست) : ایران- کره جنوبی ، 8 شهریور (30 آگوست): ایران – تایلند ، 9 شهریور (31 آگوست): ایران – استرالیا
- فرانک مدیر باشگاه فاینورد هلند اعلام کرد : در آستانه امضای قرارداد با علیرضا جهانبخش مهاجم ایرانی باشگاه برایتون انگلیس قرار داریم و این بازیکن بزودی پیراهن فاینورد را برتن خواهد کرد.
- باشگاه اسپتزیا ایتالیا از چهار پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد،محرومیت اسپتزیا از ژانویه 2022 اعمال می شود.
- طی مراسمی از توپ لیگ قهرمانان فوتبال اروپا در فصل 2021/22 رسما رونمایی شد.
- باشگاه بایرن مونیخ آلمان ، اعضای تیم خود را برای فصل 2021/22 به طور رسمی در آلیانز آرنا در روز چهارشنبه 4 اوت ساعت 14:00 به هواداران معرفی خواهد کرد و سپس در ساعت 14:30 جلسه تمرینی را برگزار  می‌کند.
-  با اعلام اسپورت ، باشگاه بارسلونا به میرالم پیانیچ هافبک بوسنیایی خود گفته است که فصل آینده در برنامه این تیم نیست و باید به فکر خروج از این باشگاه باشد.
- نشریه «گازتا دلو اسپورت» ایتالیا در چاپ اخیر خود به ابراز تمایل کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی در تورین خبر داد. طبق اعلام این نشریه معتبر ایتالیا رونالدو تصمیم گرفته تا برای چهارمین سال متوالی برای یوونتوس بازی کند.
- عبدالعزیر المریسل خبرنگار سرشناس سعودی خبر داد باشگاه الهلال مذاکرات جدی خود را با یک مدافع سابق بارسلونا آغاز کرده است. این خبرنگار هویت مدافع سابق بارسلونا را فاش نکرد ولی طبق فکت های اعلامی از سوی این خبرنگار 3 بازیکنی که سابقه بازی در لالیگا و سری آ را دارند به ترتیب ، توماس فرمایلن(بلژیکی) ، جیسون مورلو(کلمبیایی) ، مارلون سانتوس(برزیلی) هستند.
- ورزشکار اوگاندایی که در استان اوزاکای ژاپن تمرین‌های خود را انجام می‌داد، یک هفته پیش از شروع المپیک توکیو ناپدید شد. 
- با توجه به شرایط عارف غلامی مدافع مصدوم ، باشگاه استقلال به احتمال فراوان نام او را از فهرست بازیکنان آسیایی خارج خواهد کرد تا بتواند برای جدال مقابل الهلال عربستان و ادامه پیکارهای آسیایی (در صورت حذف کردن الهلال)  یک بازیکن دیگر در لیست لیگ قهرمانان  قرار بدهد. طبق قانون، تمام تیم‌ها می‌توانند قبل از آغاز مراحل حذفی لیگ قهرمانان، فهرست بازیکنان خود را در مقایسه با لیستی که برای مرحله گروهی ارائه کرده بودند، عوض کنند.
- سایت «The Athletic» انگلیس در خبری اختصاصی اعلام کرد عربستان در اندیشه درخواست میزبانی مشترک با ایتالیا برای جام جهانی 2030 است. همچنین کشورهای اسپانیا و پرتغال به صورت مشترک و انگلیس و چین هم به صورت مشترک احتمال دارد برای میزبانی از جام جهانی 2030 اقدام کنند.
- نشریه گاتزتادلواسپورت ایتالیا اعلام کرد : مسئولان سری A ایتالیا قصد دارند پوشیدن پیراهن‌های سبز را برای تیم‎ها ممنوع کنند تا بینندگان تلویزیون بتوانند بازیکنان را از زمین چمن بهتر تشخیص دهند .

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار