PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳
تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشورمان به مقام چهارم تیمی مسابقات قهرمانی جهان دست یافت.
کیهان ورزشی-
به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان روزهای 28 تا 30 تیرماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و در پایان، تیم ایران توسط علی خرم‌دل در وزن 51 کیلوگرم، سید حسن اسماعیل‌نژاد در وزن 71 کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن 110 کیلوگرم به مدال طلا و علی رضایی در وزن 65 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. شهداد خسروی و محمدرضا شاکری در اوزان 55 و 60 کیلوگرم نیز پنجم شدند.

در رده‌بندی تیمی این مسابقات هند با 147 امتیاز قهرمان شد و تیم‌های آمریکا، روسیه و ایران به ترتیب با 143، 140 و 116 امتیاز، دوم تا چهارم شدند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 45 کیلوگرم حسین احمدی در دور نخست با نتیجه 5 بر 3 مغلوب رحمان‌اف آلان از قرقیزستان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی، احمدی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 48 کیلوگرم علی یحیی‌پور در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر، آرتیومیج بوگوسلاوسکی از لیتوانی را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل نوردانات آیتانوف از قزاقستان با نتیجه 2 بر صفر و ضربه فنی مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی، یحیی‌پور از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 51 کیلوگرم، علی خرم‌دل در دور اول با نتیجه 10 بر صفر، آدریان سیکورا از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل المان ممدوف از آذربایجان با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. خرم‌دل در این مرحله با نتیجه 6 بر صفر چیراگ از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار نودیربک جومانازاروف از ازبکستان را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 55 کیلوگرم، شهداد خسروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر از سد دمتیتری کاراستویانوف از مولداوی گذشت. وی در دور سوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل ماگومد بایتوکایف از روسیه با نتیجه 8 بر 3 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، خسروی به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه 7 بر 3، بنجامین بوجت از رومانی را مغلوب کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. خسروی در این دیدار با نتیجه 5 بر 2 مغلوب عبداله توپراک از ترکیه شد و به عنوان پنجم رسید.

در وزن 60 کیلوگرم، محمدرضا شاکری در دور اول مقابل دالگات عبدالکادیروف از روسیه با نتیجه 7 بر 6 به برتری دست یافت. وی در دور دوم مقابل سینگ جاسکاران از هند با نتیجه 6 بر 2 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، شاکری به گروه بازنده‌ها رفت. وی ابتدا در این گروه با نتیجه 12 بر یک، گابریل اوجوگ از مولداوی را مغلوب کرد و در دور بعد نیز با نتیجه 7 بر 2 از سد گئورگی آبولاشویلی از گرجستان گذشت تا به دیدار رده‌بندی راه یابد. شاکری در این دیدار مقابل عبدالرحمن ابراهیم‌اف از آذربایجان با نتیجه 8 بر 7 مغلوب و پنجم شد.

در وزن 65 کیلوگرم علی رضایی در دور اول با نتیجه 8 بر 2، آنوشاوان بارسقیان از ارمنستان را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر، آکمال سایدوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. رضایی در این مرحله، ویشال از هند را با نتیجه 7 بر 3 از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر 6 مغلوب گئورگی گوگریتچیانی از گرجستان شد و به دیدار رده‌بندی رفت. رضایی در این با نتیجه 10 بر صفر دیانکو دیانکوف از بلغارستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار