PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: ۶۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- کی‌روش استنلی و شایان مصلح دو بازیکن مصدوم سپاهان بودند که در بازی قبلی برابر شهرخودرو موفق به همراهی تیم‌شان نشدند اما در حال حاضر به تمرینات طلایی پوشان اضافه شده‌اند و از نظر پزشکی مشکلی برای دیدار مقابل ذوب‌آهن در شهرآورد اصفهان نخواهند داشت.
- مراسم قرعه‌کشی مرحله نیمه‌ نهایی جام حذفی روز دوشنبه 4 مرداد از ساعت 15 در سالن روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران و با حضور نمایندگان تیم‌های صعودکننده به این مرحله برگزار می شود. سازمان لیگ فوتبال با ارسال نامه‌ای از مدیرعامل و مدیر تیم‌های استقلال، فولاد خورستان، گل‌گهر سیرجان، برنده خیبر خرم‌آباد و ملوان بندرانزلی جهت حضور در مراسم دعوت کرد.
- علی شجاعی هافبک پرسپولیس به علت جراحی کتف، دو هفته پایانی مسابقات لیگ برتر را از دست داد.
- سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت که به دلیل شرایط کرونایی پیش آمده اعلام میزبان جام ملت های آسیا در سال 2027 به تعویق خواهد افتاد. پیش از این قرار بود که میزبان جام ملت های آسیا در 2027 در تاریخ 27 نوامبر 2021 یعنی 6 آذر 1400 مشخص شود. فدراسیون فوتبال کشورمان و همچنین هند، عربستان و قطر برای میزبانی جام ملت های 2027 اعلام آمادگی کرده اند.
- مرحله گروهی پیکارهای فوتبال بازیهای المپیک 2020 توکیو آغاز و این نتایج به دست آمد : ژاپن یک - آفریقای جنوبی صفر ، آرژانتین صفر - استرالیا 2 ، هندوراس صفر - رومانی یک ، برزیل 4 - آلمان 2 ، ساحل عاج 2 - عربستان یک ، فرانسه یک - مکزیک 4 
- باتوجه به درخواست سوریه از فدراسیون فوتبال اردن جهت میزبانی مسابقات تیم ملی خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، با تایید این تقاضا ، شهر امان به عنوان میزبان دیدارهای خانگی سوریه انتخاب شد و مسابقات این تیم در ورزشگاه ملک عبدالله برگزار می شود .
- بر اساس قرعه کشی انجام شده در رقابت‌های بوکس المپیک‌ توکیو، در وزن 57 کیلو دانیال شه بخش نایب قهرمان آسیا در نخستین گام با محمد هاموت قهرمان آفریقا از مراکش دیدار خواهد کرد و در صورت پیروزی، با لازارو آلوارز کوبایی دارنده سه مدال طلا و دو نقره جهان و دو برنز المپیک مبارزه می‌کند‌. در وزن 75 کیلو نیز سید شاهین موسوی دارنده دو مدال برنز آسیا در دور نخست با یوتو موری‌واکی بوکسور 24 ساله میزبان بر روی رینگ می‌رود و در صورت پیروزی باید با آلکساندر کوژیناک قهرمان جهان و اروپا از اوکراین مسابقه دهد.موسوی و دانیال شه‌بخش به ترتیب سوم و چهارم مرداد، مسابقات خود را برگزار خواهند کرد.
- کشور گینه از حضور در بازی‌های المپیک 2020توکیو انصراف داد. کاروان گینه قرار بود با 5 نماینده در این بازی‌ها شرکت کند که با تصمیم وزیر ورزش این کشور، به دلیل شیوع ویروس کرونا در ژاپن از حضور در این رقابت‌ها کنار کشیدند. 
- بازی‌های توکیو رسما از جمعه آغاز می‌شود و نمایندگان ایران در دو رشته قایقرانی و تیروکمان به مصاف حریفان خود خواهند رفت.نازنین ملایی در قایقرانی و میلاد وزیری در تیروکمان دو نماینده ایران در روز نخست هستند.
- رضا کرمانشاهی از داوران فوتبال به دلیل اشتباه فاحش در دیدار ملوان - بادران در لیگ دسته اول از قضاوت در مسابقات باقیمانده لیگ و جام حذفی محروم شد.تک گل بادران روی یک پنالتی مشکوک به ثمر رسید که به گواه کارشناسان اعلام پنالتی از سوی کرمانشاهی اشتباه بوده است.
-"لیندا آلوارز" تکواندوکار وزن 57 - کیلو کاستاریکا به دلیل کسب عنوان سوم در مسابقات گزینشی المپیک در قاره آمریکا، جایگزین تکواندوکار شیلی شد تا ناهید کیانی همچنان در جایگاه آخر قرار داشته باشد و در دور نخست به مصاف کیمیا علیزاده از تیم پناهندگان برود. 
- در چارچوب رقابت های وزن 81 - کیلو جودو المپیک، سعید ملایی عضو سابق تیم‌ ملی جودوی ایران و ملی پوش حال حاضر مغولستان با رنکینگ ششم المپیکی و در گروهی 35 نفره به روی تاتامی توکیو خواهد رفت‌.
- بازیکن 43 ساله تیم فوتبال بانوان برزیل با حضور در المپيک 2020 توکيو هفتمین حضور المپیکی خود را تجربه می‌کند.
- کمیته استیناف شکایت باشگاه پرسپولیس را رد و محکومیت یحیی گل‌محمدی مربی این تیم را تأیید کرد.
- در ششمین مسابقه فینال بسکتبال ان‌بی‌ای، تیم میلواکی باکس در خانه و بادرخشش ژیانیس آنته‌توکومپو، 105 بر 98 مقابل فینیکس‌سانز به برتری رسید و پس از 50 سال قهرمان این مسابقات شد. آنته‌توکومپو در این مسابقه به تنهایی 50 امتیاز گرفت و بهترین بازیکن سری فینال شد.
- اکبر محمدی، مدیرعامل پیکان گفت : برنامه ما یک برنامه 3 ساله است و علاقه مندیم این برنامه را با سرمربیگری مهدی تارتار ادامه بدهیم. با ایشان برای تمدید قرارداد مذاکراتی انجام شده و به تاکید خودش همه چیز را به پایان فصل سپردیم تا تمرکز بازیکنان و کادرفنی در دو هفته باقیمانده برهم نخورد.
 - محمدرضا خانزاده مدافع تیم فوتبال تراکتور به علت مصدومیت، بازیهای دو هفته پایانی لیگ بیستم را از دست داد.
- کمال کامیابی‌نیا هافبک پرسپولیس که دچار مصدومیت شده ، دیدارهای دو هفته پایانی تیمش از دست داد ،در کنار او علی شجاعی در دو بازی آینده نمی‌تواند تیمش را همراهی کند، تیم فوتبال پرسپولیس در دو هفته پایانی لیگ به ترتیب به مصاف تراکتور و پیکان خواهد رفت .
- هواداران تیم فوتبال بوکاجونیورز آرژانتین در یکی از بازی ها بعد اشتباه VAR (ویدئو چک) به اتاق آن حمله کردند.
- براساس برنامه کادر فنی، تیم فوتبال تراکتور تا دیدار روز یک شنبه مقابل پرسپولیس در تهران اردو می‌زند. اعضای این تیم به مدت پنج روز در تهران حضور خواهند داشت و پس از دیدار مقابل پرسپولیس به تبریز بازمی‌گردند.
- کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال فعالیت تیم‌هاي پاس همدان، شاهین بندرعامری، شهید قندی یزد، سردار بوکان، شهرداری ماهشهر و میلادمهر تهران را به دلیل اتفاق‌های عجیب هفته پایانی لیگ دسته 2 در گروه ب، تعلیق و مدیران عامل، سرپرستان و مربیان تیم‌های مذکور را احضار کرد.
- سردبیر نشریه «العالم الجدید» اعلام کرد: حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال عراق به چند دلیل از جمله شرط اقامت این مربی در کشور امارات به جای عراق منتفی شده است.
- حسین عبداللهی ، عضو کمیته انضباطی گفت: من هم صحبت های حامد لک دروازه بان پرسپولیس در آن فیلم را شنیدم. اجازه بدهید اظهارنظر فردی نداشته باشم اما این حرف از ورزشکاری که در سطح تیمی پرطرفدار و ملی فعالیت دارد، ناپسند است و صحیح نیست. انتظار می‌رود او خودش را کنترل کرده و در استفاده از الفاظ دقت داشته باشد. درباره این پرونده هم هفته آینده تصمیم گیری خواهد شد.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار