PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
 مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو عصر امروز در استادیوم اصلی المپیک آغاز شد. این مراسم از ساعت 15:30 به وقت تهران آغاز شد.
کیهان ورزشی-

به دلیل شیوع ویروس کرونا مقامات برگزاری اعلام کردند مراسم بدون حضور تماشاگران و با تعداد محدود ۹۵۰ نفر از مقامات بین‌المللی، مربیان و ورزشکاران برگزار می‌شود.

*در دو صفحه نمایش بزرگ داخل استادیوم اقدامات متقابل علیه کووید 19 تشریح شده است. از جمله این موارد می توان به "هنگام سرفه دهان خود را بپوشانید"، "فاصله خود را حفظ کنید"، "در صورت ناخوشی گزارش دهید"، "کف بزنید، آواز نخوانید و شعار ندهید" و "از ازدحام یا تماس با افراد دیگر جلوگیری کنید" اشاره کرد.

 * قبل از شروع مراسم، توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک با ورزشکارانی که قرار است نماینده تیم المپیک پناهندگان در توکیو باشند، دیدار کرد.

 * هواداران جوان ژاپنی که نمی‌توانند وارد استادیوم المپیک شوند، پشت درهای بسته ایستاده‌اند.  

* ناروهیتو امپراطور ژاپن قرار است نقش پدربزرگ خود را در المپیک ۱۹۶۴ توکیو انجام دهد و این بازی‌ها را امروز افتتاح کند.

 * موسیقی مراسم افتتاحیه المپیک توسط تومویوکی تاناکا است که برای فیلم‌های خارجی و سریال‌های تلویزیونی آهنگسازی می‌کند. 

 * با وجود آغاز مراسم افتتاحیه همچنان صدا و فریادهایی از بیرون شنیده می‌شود. به نظر می‌رسد اعتراض مخالفان المپیک همچنان ادامه دارد.  

*  پس از پخش سرود ملی کشور ژاپن، از افراد حاضر در سالن خواسته شد برای ادای احترام به جان باختگان ویروس کرونا در سراسر جهان، یک دقیقه سکوت کنند.

*مسئولان برگزاری، مهمانان ویژه و خبرنگاران در استادیوم برگزاری افتتاحیه حضور دارند و نکته مهمی که در این میان وجود دارد مشکل اینترنت است. خبرنگاران از ساعتی پیش با مشکل نداشتن اینترنت و قطع و وصل شدن آن مواجه هستند و اعتراض ها هم به حل مشکل کمکی نکرده است و خبرنگاران با سختی فراوان افتتاحیه را پوشش می دهند.

* کاروان ورزشی کشورمان با پرچمداری هانیه رستمیان و صمد نیکخواه بهرامی رژه رفت.

 * تابلوهایی که در جلوی مراسم رژه حمل می‌شود نام کشورها را به زبان ژاپنی و انگلیسی نشان می‌دهد.    
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار