شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۶۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- روز یک شنبه ، بازیهای هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال به طور همزمان (21/15) در 8 ورزشگاه برگزار خواهد شد : پرسپولیس با تراکتور ، سپاهان با ذوب آهن ، نساجی با استقلال ، فولاد با صنعت نفت ، نفت مسجد سلیمان با گل گهر ، سایپا با آلومینیوم ، مس رفسنجان با پدیده ، ماشین سازی با پیکان 
- ناهید کیانی نماینده تکواندوی کشورمان در اولین مبارزه خود در المپیک2020 برابر کیمیا علیزاده نماینده تیم پناهندگان المپیک با نتیجه 17 بر 8 شکست خورد و در صورت راهیابی علیزاده به فینال او در جدول شانس مجدد حضور پیدا می‌کند.
- در یکی از بازیهای باقی مانده مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران تیم ملوان انزلی پس از تساوی صفر بر صفر برابر خیبر خرم آباد ، با پیروزی 4-3 در ضربات پنالتی صعود خود به مرحله نیمه نهایی را جشن گرفت . مرحله نیمه نهایی روز دوشنبه قرعه کشی خواهدشد.
- با نظر فرهاد مجیدی ، مربی استقلال ، مهدی قائدی، سیاوش یزدانی، شیخ دیاباته و محمد حسین مرادمند برای بازی با نساجی با آبی پوشان راهی قائمشهر نشدند. در این بین دیاباته به دلیل عدم آمادگی تیمش را همراهی نکرد. مجیدی قصد دارد برای جام حذفی به چند بازیکن این تیم استراحت بدهد و به همین دلیل برخی بازیکنان با این تیم عازم قائمشهر نشدند.
- آدریانا سرزو ایگلسیاس، نماینده نوجوان اسپانیا در وزن منهای 49 کیلوگرم تکواندوی المپیک توکیو با نتیجه‌ای شگفت‌انگیز ، قهرمان چینی دو دوره المپیک را شکست داد. این رقابت کاملا یکطرفه با نتیجه عجیب و شگفت 33 بر 2 به سود نابغه اسپانیایی پایان یافت واوراهی نیمه‌نهایی شد.
- سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس که به دلیل مصدومیت، دو بازی اخیر تیمش را از دست داده بود، با رفع مصدومیت مشکلی برای همراهی پرسپولیس مقابل تیم تراکتور تبریز در بازی روز یک شنبه ندارد.
- جواد فروغی ملی‌پوش تپانچه کشورمان که موفق شد مدال طلای این رشته را در المپیک برای ایران به دست بیاورد ؛ تست دوپینگ داد.
- علی پاکدامن در یک هشتم نهایی رشته شمشیربازی سابر توانست با نتیجه 15 بر 9 مکس هارتونگ از آلمان را شکست دهد و به یک چهارم صعود کند.
- رد مسابقات تیراندازی المپیک توکیو ، آرمینا صادقیان و فاطمه کرم‌زاده دو ملی‌پوش ایرانی در مرحله مقدماتی تفنگ بادی 10 متر در خط آتش قرار گرفتند. در این ماده 56 تیرانداز حضور داشتند. فاطمه کرم‌زاده با ثبت امتیاز 624.9 در رده 23 قرار گرفت. آرمینا صادقیان جوانترین عضو کاروان ایران نیز با 622.6 امتیاز در رده 30 ایستاد.
- بازی فینال مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال ایران بین تیمهای شهرداری همدان و مس شهربابک کرمان روز دوشنبه ساعت 19/30 در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برگزار خواهدشد. عنایت قوچ کانلو با تیم داوری استان البرز قضاوت این دیدار را برعهده دارند.
- در ادامه بازیهای فوتبال زنان در المپیک ، تیم آمریکا 6 -1 نیوزیلند را شکست داد.هلندی ها و برزیلی ها هم 3 - 3 شدند.سوئد نیز 4 - 2 از سد استرالیا گذشت . کانادا 2 - 1بر شیلی غلبه کرد. 
- فتحی نورین جودوکار الجزایری که به دلیل احتمال برخورد با حریف اسرائیلی از رقابت های المپیک کناره گیری کرده بود، توسط فدراسیون جودو تعلیق شد. نورین و مربی او بن خلیفه توسط فدراسیون جهانی جودو از هرگونه فعالیت ورزشی تعلیق شدند. وی در سال 2019 هم به دلیل مشابهی از مسابقات جهانی کناره‌گیری کرده بود.
- ناتالیا پارتیکا پینگ‌پنگ‌بازی لهستانی که یک دست دارد در رقابت‌های المپیک توکیو در اولین بازی‌ میشله بروملی استرالیایی را برد. ناتالیا در پارالمپیک‌های 2004 ، 2008 ، 2012 و 2016 مدال طلا کسب کرده است.
- اوله گونار سولسشیر قرارداد خود را تا سال 2024 با منچستر یونایتد تمدید کرد.
- وزنه بردار چینی با ثبت 3 رکورد المپیک به مدال طلا رسید تا چین دومین طلای خود را نیز به دست بیاورد. هو ژیهوی وزنه بردار چینی اولین مدال طلای وزنه برداری در المپیک توکیو را از آن خود کرد.
- پيرلوييجى گولينى دروازه‌بان تیم آتالانتا ایتالیا با عقد قراردادی تازه به تاتنهام انگلیس پيوست.
- کماندار 23 ساله روسی ، حین برگزاری مسابقه در المپیک توکیو بر اثر گرمای شدید بیهوش شد.
- دانیال شه‌بخش بوکسور وزن 57 کیلوگرم ایران در بازی‌های المپیک توکیو، در نخستین مبارزه خود در مرحله یک شانزدهم به مصاف "محمد حاموت" از مراکش رفت که با نتیجه  3 بر صفر به پیروزی دست یافت. بوکسور سبک وزن ایران در مرحله یک هشتم نهایی باید مقابل "لازارو آلوارز" کوبایی که مدال طلای جهان و برنز المپیک را در کارنامه دارد به روی رینگ برود که این مبارزه روز چهارشنبه برگزار خواهد شد. دیگر بوکسور ایران شاهین موسوی در وزن 75 کیلوگرم این رقابت‌ها روز دوشنبه 4 مرداد باید به مصاف "یوتو موری ‌واکی" بوکسور 24 ساله ژاپنی برود.
- نیما عالیمان در مرحله مقدماتی رشته تنیس روی میز با نتیجه 4 بر 1 مقابل پائول درینکال از انگلیس شکست خورد تا خداحافظی زودهنگامی با مسابقات داشته باشد. عالیمان در طول این مسابقه با پرت کردن راکت روی میز و زدن توپ سرویس به هوا از داور اخظار دریافت کرد.
- با شکست نماینده آرژانتین برابر تکواندوکار ایتالیایی، آرمین هادی‌پور با مسابقات المپیک توکیو خداحافظی کرد.
- برای اولین بار از سال 1972 کاروان ورزشی آمریکا در روز اول بازیهای المپیک بدون مدال ماند. 
- دو برادر سوریه‌ای پس از سال‌ها در حالی همدیگر را در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو در آغوش گرفتند که زیر دو پرچم متفاوت رژه ‌رفتند. محمد ورزشکار رشته سه‌گانه با پرچم کشور سوریه در بازی‌های المپیک توکیو شرکت کرد ، علا ورزشکار رشته شنا زیر پرچم پناهندگان پا به مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رقابت‌های ورزشی دنیا نهاده است. 
- تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در المپیک توکیو با نتیجه 3 - 2 تیم قدرتمند لهستان را شکست داد. ایتالیا ، کانادا و ژاپن دیگر تیمهای همگروه ایران و لهستان محسوب می شوند . 25-18 ، 22-25 ،22-25 ، 25-22 ، 21-23 نتایج پنج گیم مصاف ایران با لهستان بود . 
- مجیدی مربی استقلال در پیامی واتسآپی به اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این باشگاه اعلام کرد که قرارداد بازیکنانی که به اتمام رسیده حتما تمدید شود. قرارداد نفراتی چون ارسلان مطهری، سید حسین حسین، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند، مسعود ریگی، سیاوش یزدانی، محمد نادری(مشروط) وضعیت شیخ دیاباته با باشگاه استقلال برای فصل آتی هنوز مشخص نیست اما با توجه به قیمت این بازیکن و خروجی وی در فصل گذشته استقلالی ها تمایل چندانی به ادامه همکاری با این بازیکن ندارند.
- با اعلام رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس؛ در جلسه پیش از بازی مقرر شد پرسپولیس به عنوان میزبان، یک‌ دست سرخپوش باشد و دروازه‌بان هم مشکی بپوشد. تیم تراکتور هم با لباس سبز برای دروازه‌بان و یک‌دست سفید برای سایر نفرات به زمین مسابقه می‌آید. در جریان این نشست همچنین اعلام شد، هر چند احتمال قهرمانی مسابقات در این هفته وجود دارد، ولی سازمان لیگ ، جشن قهرمانی و مراسم اهدای جام را برای هفته پایانی تدارک دیده است.
- دیماریزیو خبرنگار مشهور ایتالیایی و فابریتزیو رومانو در خبری اعلام کردند که باشگاه رم ایتالیا و هم‌چنین باشگاه بایر لورکوزن آلمان مشتریان جدید سردار آزمون ستاره تیم ملی فوتبال ایران هستند.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین
آخرین اخبار