PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۶۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- مسئولان دو باشگاه پرسپولیس و پیکان به پیشنهاد سازمان لیگ برای تغییر ورزشگاه دیدار خود پاسخ منفی دادند.به این دو تیم پیشنهاد داده شده بود برای انجام احتمالی جشن قهرمانی و سهولت کارها، بازی در زمین دستگردی برگزار شود.در نهایت باشگاه پیکان با توجه به حق میزبانی خود به این پیشنهاد پاسخ منفی داد و در سمت مقابل نیز پرسپولیس با اعلام اینکه زمین شهدای شهر قدس از کیفیت بهتری نسبت به استادیوم پاس قوامین برخوردار است، آن را نپذیرفت.
- محمدرضا حسینی وینگر سپاهان با دریافت کارت زرد در بازی با ذوب‌آهن دیدار حساس هفته آخر مقابل استقلال در روز جمعه را از دست داد.
- «یونس بالا» بوکسور مراکشی در جریان مسابقات المپیک سعی کرد، گوش حریف نیوزیلندی خود را گاز بگیرد.بوکسور نیوزیلندی به موقع موفق شد از مهلکه فرار کند و در پایان هم حریف خود را شکست داد.
- مهدی پیرجهان دونده ماده 400 متر با مانع ایران که از طریق رنکینگ جهانی سهمیه المپیک گرفته بود، روز قبل از اعزام به دلیل مثبت شدن تست کرونایش از اعزام به توکیو بازماند. نکته جالب توجه اینکه ایوب دادروان مربی این دونده با وجود عدم اعزام پیرجهان ، خود به همراه سایر نفرات راهی توکیو شده است.
- گابریل کالدرون سرمربی سابق پرسپولیس از این باشگاه شکایت کرده و حکم انضباطی برای دریافت مطالباتش از تیم دارد. پرسپولیسی ‌ها با توجه به مشکلات مالی درحال مذاکره با او هستند تا از کالدرون تخفیف بگیرند. میزان مطالبات وی حدود 675 هزار دلار به علاوه 5 درصد سود سالانه است.
- مسن ترین زن ژیمناست المپیک از دنیای ورزش خداحافظی کرد، او در 3 دهه و 8 دوره حضور در المپیک با پرچم کشورهای شوروی، آلمان و ازبکستان موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره شد.
- سومین روز  تورنمنت 8 جانبه فوتسال در تایلند برگزار شد و تیم های ملی ایران، تایلند، مصر و ازبکستان به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.در این مرحله ایران باید به مصاف ازبکستان و تایلند به میدان مصر برود.مرحله نیمه نهایی قرار است روز پنج شنبه 7 مرداد برگزار شود.  
- مدیر حقوقی استقلال گفت : با توجه به اینکه شدت تخلف کنعانی‌زادگان فراتر از مجازات‌های کمیته انضباطی فدراسیون است، ترجیح دادیم از طریق مراجع قضایی به این پرونده رسیدگی شود.این اتفاق یک جرم است و به همین دلیل از طریق دادسرای عمومی و انقلاب شکایت کردیم و پرونده نیز در مسیر قانونی قرار دارد.
- با پايان مرحله گروهى فوتبال زنان در المپيك توکیو تيم هاى راه يافته به مرحله يك چهارم نهایی حريفان خود را شناختند. در آخرین روز بریتانیا و کانادا یک بریک شدند ، ژاپن یک بر صفر شیلی را برد . برنامه مرحله یکچهارم : بريتانيا-استراليا ، سوئد-ژاپن ، هلند-آمريكا ، كانادا-برزيل
- در فینال رقابت‌های میکس تیمی تکواندو که به صورت آزمایشی در المپیک  توکیو برگزار شد، تیم ایران برابر چین با نتیجه 41 بر 24 شکست خورد و به مدال نقره رسید.این مدال در جدول مدالی المپیک ثبت نمی‌گردد.
- تیم  مچ اندازی بانوان ایران جهت حضور در رقابت های قهرمانی آسیا در کشور قزاقستان واکسینه شد.
-سعید ملایی، جودوکای ایرانی الاصل کشور مغولستان با شکست مقابل نماینده ژاپن در فینال وزن 81 - کیلوگرم جودوی المپیک توکیو، به مدال نقره دست پیدا کرد.وی پیش از این در نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر حریف اتریشی خود را مغلوب کرده بود.ملایی پس از قرعه استراحت در دور نخست، به ترتیب حریفانی از قزاقستان، آذربایجان: گرجستان را شکست داده بود.
- سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان از احتمال المپیکی شدن فوتسال گفت. محمد ناظم الشریعه گفت : صحبت‌هایی مبنی بر جایگزینی فوتسال به جای فوتبال در المپیک است چون از فوتبال در المپیک استقبال نمی‌شود. در المپیک جوانان این مسابقات را راه اندازی کردند و فوتسال ما برای اولین بار در آن رقابتها حضوریافت.
 - شهناز یاری، نرگس علوانی و نیلوفر اردلان گزینه های سرمربیگری تیم ملی فوتسال بانوان شدند.
- زوج نوجوان تیم شیرجه زنان چین در پیکارهای المپیک توانست مدال طلای شیرجه از سکوی ده متر همزمان را با امتیاز 363.78 بدست آورد.زوج تیم زنان آمریکابا امتیاز 310.80 نقره گرفت و شیرجه رو های مکزیکی  با امتیاز 297.10 توانستند به مدال برنز دست پیدا کنند.
 - در پیکارهای دونفره تپانچه بادی (میکس) تیم ایران متشکل از هانیه رستمیان و جواد فروغی ، با کسب 382 امتیاز پس از عدم صعود به جمع چهار تیم ، پنجم شد.
- در جریان بازیهای المپیک ، تیم میکس تفنگ بادی ایران با مهیار صداقت و نجمه خدمتی  در ماده 10 متر عنوان پانزدهم را به خود اختصاص داد.
- در پایان بازیهای روز سه شنبه المپیک 2020 توکیو ، تیمهای ژاپن ، آمریکا و چین در رده بندی مدالها تیمهای اول تا سوم لقب گرفتند.
- تیم ملی والیبال ایران پس از دو برد مقابل لهستان و ونزوئلا در سومین بازی خود در رقابتهای المپیک توکیو  با نتایج 25-16 ، 25-20 ، 25-22 ، سه بر صفر مغلوب کانادا شد. ایتالیا و ژاپن دیگر حریفان ایران در این گروه هستند.
- در ششمین روز پیکارهای المپیک ، دانیال سه بخش  در بوکس (با آلوارز) ، میلاد وزیری (تیراندازی با کمان) ،  سعید صفرزاده ( تایم تریل دوچرخه سواری) ، ثریا آقایی در بدمینتون ، تیم شمشیربازی(با ایتالیا)  ، تیم بسکتبال (با آمریکا)  نمایندگان ورزش کشورمان برای مبارزه با حریفان خواهند بود.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار