PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۶۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی-

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

-  با اعلام جمشید نظمی، مدیرعامل باشگاه تراکتور؛ سرمربی جدید این تیم روز یکشنبه آینده معرفی خواهد شد .
- تیم فوتبال استقلال برای حضور در مرحله حذفی  رقابت‌های لیگ قهرمانان تنها تا 8 شهریور ماه فرصت دارد تا لیست خود را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کند. در نشست اخیر میان فرهاد مجیدی و مدیران باشگاه قرار شد قرارداد 9 بازیکن آبی پوش تمدید شود.
- کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال ، اختلاف باشگاه پرسپولیس با بیرانوند سنگربان سابق این تیم را  مورد بررسی قرار داد و درنهایت رای به سود بیرانوند صادر کرد.
- کاروان تیم سپاهان اصفهان پنج شنبه بعداز ظهر راهی تهران می‌شود تا اردوی قبل از بازی با استقلال  را در پایتخت برپا کند. سید محمدرضا حسینی هافبک این تیم  تنها غایب سپاهان در بازی روز جمعه خواهد بود.
- زمان سفر دقیق نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا به تهران مشخص شد و آنها روز 13 مرداد با حضور در تهران از ورزشگاه آزادی بازدید می کنند و در این باره با مدیران فدراسیون فوتبال هم جلسه ای برگزار خواهند کرد.
- باشگاه شنژن چین اعلام کرد مرتضی پورعلی گنجی مدافع ملی پوش ایرانی این تیم  در بازی  مقابل کینگدائو از ناحیه رباط صلیبی زانوی چپ دچار پارگی شده و در اسرع وقت تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.
- تیم ملی بسکتبال کشورمان در دومین دیدار خود در المپیک توکیو مقابل آمریکا با نتیجه 120 بر 66 مغلوب شد. کشورمان در اولین مسابقه نتیجه را به فیلی پین واگذار کرده بود.
- کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان 2021، زمان و نحوه قرعه‌کشی مراحل بعدی این مسابقات را توضیح داد. در مرحله یک‌هشتم نهایی، هشت تیم در غرب آسیا و هشت تیم در شرق به مصاف هم می‌روند و در نهایت چهار تیم به مرحله بعدی می‌رسند. برای مرحله بعدی، تیم‌ها باید به قید قرعه به مصاف حریف آینده خود بروند. تاریخ قرعه‌کشی روز 17 سپتامبر (26 شهریور) از ساعت 15 به وقت محلی (12:30 به وقت ایران) اعلام شده است.
 -  بازی های مرحله یک چهارم فوتبال المپیک 2020 توکیو بدین شرح خواهدبود : کره جنوبی - مکزیک ، برزیل - مصر ، ژاپن - نیوزیلند ، اسپانیا - ساحل عاج 
- در هفتمین روز بازیهای المپیک توکیو ، هانیه رستمیان در تیراندازی و نازنین ملایی در قایقرانی (روئینگ) مسابقه خواهند داشت . 
-  بیش از 9 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در ژاپن به ثبت رسیده که همین باعث شده تا دولت ژاپن وضعیت اضطراری برای مناطق بیشتری از توکیو، محل میزبانی بازی‌های المپیک در نظر بگیرد. یکی از مشاوران دولت ژاپن پیشنهاد کرده در صورت ادامه این وضعیت و کاهش نیافتن تعداد مبتلایان به کرونا، بازی‌های پارالمپیک لغو شود.
-  برای اولین بار در المپیک، کیتی لدکی شناگر 24 ساله آمریکایی، بر سکوی نخست 1500 متر آزاد زنان قرار گرفت ، تا پیش‌ازاین رشته 1500 متر آزاد در المپیک فقط مختص به شناگران مرد می‌شد.
-  شیبان هاهی، شناگر 23 ساله هنگ کنگی، با کسب مدال نقره در رقابت های 200 متر آزاد شنای زنان، موفق شد اولین مدال این کشور در رشته شنا را به دست آورد.
  - آریارن تیتموس شناگر استرالیایی دومین مدال طلای خود را در مسابقات 200 متر آزاد زنان المپیک 2020 کسب کرد. تیتموس رکورد جدید المپیک را با زمان 1:53.50 به ثبت رساند. سیوبهان هائوگی از هنگ کنگ دوم شد و مدال نقره را گرفت و پنی اولکسیاک کانادایی برنز را از آن خود کرد.
- کره جنوبی با شکست ایتالیا در فینال تیمی شمشیربازی اسلحه سابر به مقام قهرمانی المپیک 2020 رسید. ایتالیا پس از پیروزی پر حرف و حدیث برابر تیم ملی کشورمان، مجارستان را شکست داد و به فینال رفته بود، مجارستان هم با شکست آلمان مدال برنز را کسب کرد.
- در چارچوب دیدارهای بوکس المپیک و در وزن 57 کیلوگرم دانیال شه‌بخش نماینده کشورمان و نایب قهرمان آسیا در دومین مبارزه به مصاف بوکسور کوبایی رفت‌ و در راند دوم  به دلیل خونریزی ابرو با تصمیم داوران بازنده اعلام شد. وی راند اول را با نتیجه 10 بر 9 واگذار کرده بود. بدین ترتیب پرونده بوکس ایران در المپیک توکیو با سه مبارزه  و بدون کسب مدال بسته شد.
- مسابقه دوچرخه‌ سواری در ماده تایم تریل انفرادی با حضور 39 دوچرخه‌سوار در سه گروه 13 نفره از کشورهای مختلف برگزار شد که طی آن سعید صفرزاده از ایران در جایگاه سی و پنجم ایستاد.  در این ماده دوچرخه‌سوار اسلوونی اول شد و دوچرخه‌سوارانی از کشورهای هلند و استرالیا نقره و برنز گرفتند. صفرزاده در ماده استقامت جاده نیز توفیقی نداشت .
 - نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان در سومین مسابقه خود به پیروزی رسید و در نیمه نهایی بازیهای المپیک برابر نیشیکوری نماینده ژاپن مبارزه خواهد کرد.
- قرار است مدیران سازمان لیگ فوتبال ایران 2 جام را تهیه و به ورزشگاه های شهرقدس و آزادی ببرند تا برای قهرمانی یکی از 2 تیم پرسپولیس و سپاهان آماده باشند.
- ثریا آقایی نماینده بدمینتون ایران در دومین مسابقه‌اش در دو ست پیاپی با نتایج 21 بر 11 و 21 بر 3 برابر حریف خود بینگ جیائو از چین و نفر شماره 8 بدمینتون جهان شکست خورد و از المپیک 2020 کنار رفت. آقایی اولین پیروزی بدمینتون ایران در تاریخ المپیک را در مبارزه اول به ثبت رسانده بود.
- میلاک از مجارستان توانست در رشته شنای 200 متر پروانه مردان رکورد مایکل فلپس شناگر آمریکایی را بشکند و به مقام قهرمانی برسد ، میلاک با زمان 1:51.25 به این رکورد دست یافت . 
- میلاد وزیری ورزشکار کشورمان در المپیک 2020 با شکست مقابل الیسون برادی از آمریکا از دور مسابقات تیر و کمان کنار رفت.
- دکتر انا کیزنهوفر ، نابغه‌ی ریاضی و محقق معادلات دیفرانسیل غیرخطی،  اولین مدال طلای دوچرخه‌سواری در المپیک را بعد از 125 سال برای اتریش کسب کرد.
- تیم شمشیربازی اسلحه سابر مردان کشورمان با نتیجه 45 بر 24 برابر مصر شکست خورد و به رتبه ششم المپیک توکیو رسید. ایران قبل ازاین 45 - 44 مغلوب ایتالیا شده بود . 
-  دیدار دوستانه فوتبال بین دو باشگاه پورتوی پرتغال و آاس رم ایتالیا  با نتیجه یک - یک به پایان رسید ، مهدی طارمی مهاجم ملی پوش ایرانی 90 دقیقه برای پورتو در زمین حضور داشت.
- پس از آنکه کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، رأی کمیته انضباطی مبنی بر اعلام نتیجه سه بر صفر به سود سایپا در پرونده بازی این تیم مقابل پیکان را به دلیل استفاده حریف از 6 تعویض رد کرد، باشگاه سایپا تصمیم گرفت اعتراض خود را در دادگاه حکمیت ورزش مطرح کند. طبق پیگیری‌های سایپا ، لایحه دادخواست این باشگاه در دادگاه CAS‌ ثبت شد و رسما مورد پذیرش و رسیدگی قرار گرفت. دادگاه حکمیت ورزش به کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و باشگاه پیکان 20 روز فرصت داده دلایل خود درباره رای صادره و انجام شدن شش تعویض را ارائه کنند.
- فدراسیون بین‌المللی فوتبال درخواست کشور عراق برای برگزاری بازی‌های خانگی خود در بصره را رد کرد. به این ترتیب فیفا از عراق خواست تا کشور ثالث را برای میزبانی بازی‌های خانگی خود انتخاب کند. تیم ملی فوتبال عراق درگروه نخست با تیم‌های ایران، کره جنوبی، امارات، سوریه و لبنان مسابقه خواهد داد.
-  علی شهبازی، دریافت کننده قدرتی و 20 ساله ایران با قراردادی رسمی به تیم باداخوز در لیگ والیبال اسپانیا پیوست. با این انتقال شهبازی نخستین لژیونر والیبال ایران شد که در لیگ اسپانیا توپ خواهد زد. این دریافت کننده قدرتی فصل قبل در تیم مِلیک‌گازی در لیگ دسته یک ترکیه توپ می‌زد. باشگاه اسپانیایی نیز خبر انتقال این بازیکن ایرانی را در سایت خود منتشر کرد.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار