PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۶۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- اگر النصر در پرونده شکایت از پرسپولیس برنده شود و دادگاه CAS  حضور غیر قانونی بازیکنان پرسپولیس را تایید کند 4 میلیون دلار به عنوان غرامت به باشگاه النصر پرداخت خواهد شد. باشگاه النصر علاوه بر پرسپولیس علیه کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز شکایت کرده است و با این شرایط در صورت پیروزی النصر در این پرونده، AFC باید این غرامت را پرداخت کند.
- روزجمعه (8 مرداد) دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران به طور همزمان در ساعت 21/15 برگزار می شود و در پایان چهره تیم قهرمان و همچنین دومین تیم سقوط کننده مشخص خواهد شد.برنامه هفته پایانی بدین شرح است : استقلال - سپاهان ، پیکان - پرسپولیس ، صنعت نفت - ماشین سازی ، آلومینیوم - نفت مسجدسلیمان ، پدیده - فولاد ، تراکتور - سایپا ، ذوب آهن - مس رفسنجان ، گل گهر - نساجی  
- در نشست خبری قبل از بازی با سپاهان ، فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت : قهرمانی هر چند اگر قرار باشد به تیم رقیب برسد ارزش ندارد که شرافتمان را زیر سوال ببریم ، قطعا با تمام توان بازی خواهیم کرد.
همچنین یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد : انگیزه زیادی برای بازی با پیکان و کسب سه امتیاز داریم و از آقای تارتار مربی پیکان هم می‌خواهم بهترین عملکرد را مقابل ما داشته باشد ، سرنوشت قهرمانی دست خودمان است.
- استقلال اعلام کرد با پرداخت بدهی های دیاباته و لکیچ بازیکن و مربی این تیم پنجره نقل و انتقالات این باشگاه تا 72 ساعت آینده باز خواهد شد.
- سایت اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرد که گل مهدی طارمی به چلسی با 30 درصد آرا، به عنوان بهترین گل فصل اروپا انتخاب شده است. این گل پیش از این به عنوان بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته انتخاب شده بود.
- بازیکنان و کادر فنی تیم پرسپولیس چهارشنبه شب گذشته شام مشترکی را با حضور مدیران این باشگاه و نفرات اسپانسر صرف کردند. در این مراسم پاداش 80 میلیون تومانی دریافت کردند تا با روحیه‌ای مضاعف در هفته پایانی به مصاف پیکان بروند.
- سایت «اسپورت» سوریه خبر داد الیاس هدایا دروازه بان سوئدی که در لیگ برتر این کشور بازی می کند با درخواست فدراسیون برای بازی در تیم ملی سوریه موافقت کرد.سوریه این روزها با نزار محروس سرمربی جدیدش در حال دعوت از بازیکنان سوری الاصل و دو رگه به تیم ملی است. پیش از این ، سوریه موفق شده بود یک مدافع یونانی را برای بازی در تیم ملی این کشور راضی کند.
- با اعلام فابریتزیو رومانو، خبرنگار معتبر ایتالیایی؛ قرارداد سردار آزمون مهاجم ملی پوش ایران با باشگاه بایرله ورکوزن آلمان 5 ساله خواهد بود. سردار ، چند سال عضویت تیم زنیت روسیه را برعهده داشت .
- باشگاه لیگ برتری فوتبال گل گهرسیرجان اعلام کرد ؛ قرارداد امیر قلعه‌نویی مربی تهرانی این تیم به صورت رسمی یک‌سال دیگر تمدید شده است .
- یسرا ماردینی، دختر شناگر 23 ساله تیم پناه جویان المپیک توکیو در 100 متر پروانه توانست به مرحله نیمه نهایی این ماده راه یابد ، وی در سال 2015 ، زمان جنگ سوریه ، با قایق هنگام عبور از اقیانوس به سمت آلمان دچار حادثه‌ای شد و به همراه خواهرش با هل دادن قایق به مدت سه ساعت جان 20 نفر را نجات داد و سپس پیاده از یونان به آلمان سفر کرد.
- سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد ، کره شمالی از حضور تیم ملی این کشور در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 آسیا در ازبکستان انصراف داد. بدین ترتیب در این گروه دو تیم ژاپن و کامبوج باقی می‌مانند که AFC برای ایجاد توازن قصد دارد از گروه G تا J قرعه‌کشی مجدد انجام دهد تا یک تیم را به عنوان تیم سوم گروه K به جای کره شمالی انتخاب نماید ، ایران در گروه دوم با تیمهای تاجیکستان، لبنان و نپال مصاف می دهد . 
- برنامه روز پایانی  تورنمنت 8 جانبه مسابقات فوتسال تایلند از سوی مسئولان برگزاری اعلام شد. این پیکارها روز جمعه در حالی به پایان می رسد که تیم ملی فوتسال ایران از ساعت 14 برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف  تایلند میزبان این رقابت‌ها می رود. ایران در نیمه نهایی 7-5 ازبکستان را مغلوب کرده بود .
- اعضای تیم ملی کاراته کشورمان برای حضور در بازیهای المپیک 2020 توکیو، روز جمعه از قطر عازم ژاپن خواهند شد . سارا بهمنیار (55 -)، حمیده عباسعلی(61+) و سجاد گنج زاده(75 +) به سرمربیگری سید شهرام هروی و سمانه خوشقدم در این بازیها حضور می یابند. مسابقات کاراته المپیک طی روزهای چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم مردادماه برگزار می شود.
- تنها بازیکنی که جدایی اش از پرسپولیس برای فصل آینده قطعی شده، محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع ملی‌پوش این تیم است که آخرین بازی خود را روز جمعه برابر تیم پیکان تجربه خواهد کرد. این مدافع ملی‌پوش از مدت‌ها پیش با تیم الاهلی قطر به توافق رسیده و فصل آینده را در لیگ ستارگان این کشور توپ خواهدزد.
- دایکی هاشیموتو ژیمناست 19 ساله ژاپنی در فینال تمام اسباب رده مردان المپیک توکیو موفق به کسب مدال طلا شد تا به جوان ترین قهرمان ژیمناست المپیک تبدیل شود. 
این صدمین مدال طلای ژاپن در رقابت‌های ژیمناستیک تاریخ المپیک بود.
- به رغم حذف زودهنگام نیما عالمیان توسط راکت به دست انگلیسی ، سیمین رضایی تنها داور بانوی کاروان ایران در المپیک ، با قضاوت های دقیق و بدون اشتباه خود توانست نظر سرداور مسابقات را جلب و برای بازیهای مرحله نیمه نهایی رقابت های تنیس روی میز المپیک انتخاب شود . 
- روز جمعه ، علاوه بر والیبال ایران که با ایتالیا مصاف می دهد (15/10) ، فرزانه فصیحی در دوی 100 متر زنان و احسان حدادی در پرتاب دیسک ، نمایندگان ایران در بازیهای المپیک به میدان می روند . 
- کیمیا یوسفی، یکی از 5 ورزشکار افغانستانی حاضر در المپیک توکیو است. او در ایران به دنیا آمده و رشته ورزشی دوی سرعت را زیر نظر مربیان ایرانی یاد گرفته است. کیمیا تنها زن کاروان کوچک افغانستان است و قرار است در رقابت های دوی سرعت شرکت کند.
- با تصمیم کمیته انضباطی فیفا ، پنجره نقل‌و‌انتقالاتی باشگاه تراکتور تبریز به دلیل عدم پرداخت مطالبات آنتونی استوکس بسته شد.
- به گفته برگزارکنندگان المپیک توکیو 2020 ، تعداد موارد ابتلا به کووید 19 مربوط به این بازی‌ها به 198 نفر رسید. سه مورد جدید تست کرونا در میان ورزشکاران مثبت شد. سایر موارد جدید مربوط به پرسنل و پیمانکاران مربوط به بازی‌های المپیک است. به گفته مقامات کلانشهر توکیو، دیروز یک رکورد از موارد جدید ابتلا به کرونا (3000 مورد مثبت) ثبت شده است.
- علیرضا عیلزاده هافبک تیم گل گهرسیرجان به دلیل محرومیت در دیدار مقابل نساجی غایب خواهد بود. 
- بازی‌های هفته سی‌ام لیگ‌ برتر فوتبال کشور در حالی روز جمعه با برگزاری هشت دیدار پیگیری می‌شود که ناظران کمیته اخلاق و حراست در هر هشت بازی به صورت محسوس و نامحسوس حضور خواهند یافت . 
- فرهاد مجیدی سرمربی استقلال برای بازی با سپاهان چهار بازیکن تیمش را در اختیار نخواهد داشت. رشید مظاهری چهار اخطاره است ، بابک مرادی نیز در دیدار با نساجی مازندران اخراج شد ، احمد موسوی مدافع - هافبک استقلال نیز به دلیل ابتلا به کرونا دیگر غایب آبی‌پوشان خواهد بود. عارف غلامی مدافع استقلال هم رباط صلیبی پاره کرده و نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.
- در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال تیم تراکتور در تبریز میزبان سایپا است. در این بازی تراکتور فیروز کریمی مربی خود را به دلیل محرومیت به همراه ندارد. همچنین محمد عباس‌زاده مهاجم این تیم به دلیل مصدومیت نمی‌تواند تراکتور را در این بازی همراهی کند.
- فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد کشور قطر را برای میزبانی از بازی های خود در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2022 انتخاب کرده است. بدین ترتیب شاگردان اسکوچیچ برای بازی با عراق باید عازم قطر شوند.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار