PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۶۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- آخرین گروه از کاروان ایران در قالب تیم‌های ملی کشتی آزاد و کاراته کشورمان برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو، روز جمعه -  8 مرداد ،  تهران را به مقصد توکیو ترک کردند . تیم ملی کشتی آزاد با ترکیب رضا اطری، مرتضی قیاسی، مصطفی حسین خانی، حسن یزدانی، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع به همراه  تیم ملی کاراته با ترکیب حمیده عباسعلی، سارا بهمنیار و سجاد گنج‌زاده آخرین گروه ورزشکاران اعزامی کشورمان به ژاپن بودند.
- چهاردهمین قهرمانی پرسپولیس درهمه ادوار لیگ فوتبال ایران (هفتمین قهرمانی در لیگ برتر) ، به دنبال پیروزی 2-0 بر تیم پیکان در بیستمین دوره این رقابت ها به دست آمد.  
- در هفته پایانی بازیهای این فصل لیگ برترفوتبال ایران ، سپاهان دیگر مدعی قهرمانی ، 2-1 استقلال را برد تا این دوتیم دوم و سوم شوند . سایپا با قبول باخت 5-1 مقابل تراکتور در تبریز پس از سالها با لیگ برتر وداع گفت و به لیگ آزادگان سقوط کرد. سقوط ماشین سازی از قبل مسجل شده بود. سروش رفیعی از سپاهان با 9 پاس گل ، حامد لک سنگربان پرسپولیس با 17 کلین شیت ، سجاد شهباز زاده از سپاهان با 20 گل زده ، به ترتیب  بهترین پاسور گل ، برترین دروازه بان و آقای گل معرفی شدند. 
- در هفته سی ام پیکارهای لیگ برتر فوتبال ایران ، این نتایج رقم خورد : استقلال یک -  سپاهان 2 ، پیکان صفر - پرسپولیس 2 ، تراکتور 5 - سایپا یک ، پدیده صفر - فولاد صفر ، آلومینیوم صفر - نفت مسجد سلیمان یک ، صنعت نفت 2 - ماشین سازی یک ، گل گهر 2 - نساجی 2 ، ذوب آهن صفر - مس رفسنجان یک 
- نقش تیم پیکان برای تعیین قهرمان این فصل لیگ فوتبال ایران بسیار مشهود بود ، آنها چند هفته پیش ابتدا در تهران سپاهان را یک بر یک متوقف کردند تا نماینده اصفهان دو امتیاز از رقیب خود پرسپولیس در صدر عقب بیفتد و سپس در آخرین هفته با قبول باخت 2-0 برابر قرمزپوشان زمینه قهرمانی تیم یحیی گل محمدی را فراهم ساختند. مربی پیکان مهدی تارتار بازیکن سابق پرسپولیس است . 
- تیم سپاهان در آخرین هفته لیگ بیستم با نتیجه دو بر یک استقلال را شکست داد و با نایب قهرمانی لیگ را به پایان رساند. پس از پایان این بازی، باشگاه اصفهانی با اهدای تابلوی فرش به احسان حاج‌صفی، محمد محبی، پیام نیازمند و کی‌روش استنلی از زحمات آنها تشکر کرد ، قرار است فصل آینده ،  محمد محبی ، نیازمند و حاج صفی در تیم‌های سانتا کلارا ،  پورتیموننزه و آاک یونان بازی کنند، استنلی مهاجم برزیلی نیز به صورت بازیکن آزاد از این تیم جدا می‌شود.
- در ادامه بازیهای المپیک توکیو ، روز شنبه ، بازی بسکتبال ایران با فرانسه برگزار می شود ، نجمه خدمتی و فاطمه کرم زاده در تیراندازی و حسن تفتیان در مسابقه دوی سرعت مردان به میدان می روند.
- طبق اعلام نشریات ورزشی عراق ، کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم های ملی فوتبال ایران و کلمبیا ، بعد از توافق با فدراسیون فوتبال عراق رسما سرمربی این تیم شد.
- در ادامه بازیهای والیبال مردان در المپیک توکیو تیم ایران سه بر یک مغلوب ایتالیا شد (30-28 ، 25-21 ، 21-25 ، 25-21 )، برزیل هم سه بر یک آمریکا را شکست داد. حالا مصاف ایران با ژاپن در روز آخر مرحله گروهی حساس شده است .  
- پدرام خداقلی‌زاده پزشک سابق تراکتور در شکایتی از این باشگاه مطالبه چهارصد میلیون ریالی خود را به کمیته تعیین وضعیت ارائه کرد.در نهایت باشگاه تراکتور بر اساس رأی صادره باید این مبلغ را به عنوان اصل خواسته و مبلغ هشت‌ میلیون‌ و‌ ششصد و‌ سی هزار ریال را بابت هزینه دادرسی ظرف مدت 30 روز بپردازد.
- اعضای تیم فوتبال مس رفسنجان  پس از پایان جلسه فنی خود برای بازی با ذوب آهن در اصفهان ، قصد حرکت از هتل آسمان به سمت ورزشگاه فولادشهر را داشتند که در اتفاقی عجیب هر دو اتوبوس هماهنگ شده برای انتقال آنها به ورزشگاه به هتل نیامدند و اعلام کردند قادر به انجام این کار نیستند! پس از این اتفاق مسئولان مس با مشقت فراوان یک دستگاه اتوبوس دیگر را برای انتقال بازیکنان مهیا کردند و اعضای کادرفنی، اجرایی و مدیریتی تیم هم با تعدادی تاکسی خودرا به محل مسابقه رساندند. 
- با اعلام باشگاه منچستریونایتد، مارکوس رشفورد به‌دلیل جراحی شانه حدود 3 ماه از میادین دور خواهد بود.
- از کاروان 66 نفره ایران در المپیک توکیو ، اگر بسکتبال را پس از مسابقه با فرانسه ، حذف شده بدانیم، 32 ورزشکار کشورمان کارشان در المپیک تمام شده  و فقط توا نستیم یک مدال کسب کنیم و حالا برای کسب مدال بیشتر ،  مثل همه ادوار گذشته المپیک ، ایران باید به ورزشکاران رشته های کشتی، کاراته و وزنه برداری دل ببندد.
- قاسم خوش هیکل آزاد ، مرشد با سابقه ورزش های زورخانه ای ایران که بر اثر کهولت سن مدتی در بیمارستان بستری بود در 97 سالگی درگذشت. روحش شاد
- در فوتبال زنان بازیهای المپیک ، تیم آمريكا پس از تساوی 2-2 ، در ضربات پنالتى 4-2 هلند را شكست داد و به نيمه نهايى رسيد. هلندی ها يك پنالتى در جريان بازى و دو ضربه در ضیافت پنالتى ها را از کف دادند. دو گل آمریکایی ها در وقت های اضافی توسط کمک داور آفساید اعلام شد. استرالیا هم 4-3 بر بریتانیا پیروز شد . شکست برزیل برابر کانادا در ضربات پنالتی مهمترین حادثه بود.
- "چانگ وون چو" رییس فدراسیون جهانی تکواندو در پیامی از ورزشکاران این رشته  که المپیکی فراموش نشدنی را رقم زدند، تمجید کرد ،  از هشت مدال طلا، هفت مدال بین کشورهای مختلف از جمله: ازبکستان، تایلند، کرواسی و پناهندگان توزیع شد که تاکنون موفق به کسب طلای تکواندو در المپیک نشده بودند. مقدونیه شمالی با کسب یک‌ مدال نقره، نخستین نقره تاریخ این کشور در المپیک را بدست آورد.
- تیم ایران با پیروزی 5 - 1 مقابل تایلند فاتح تورنمنت چند جانبه فوتسال در این کشور شد . ازبکستان با برتری 4-1 مقابل مصر سوم شد.
- پس از مسابقه تهانی القحطانی جودوکای زن عربستان سعودی با راز هرشکو ورزشکار اسرائیلی در وزن ۷۸+ کیلو بازیهای المپیک، سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی جودو (IJF) در گزارشی نوشت: "عربستان سعودی و جودو، در المپیک تاریخ ساز شدند.
- نواک جوکوویچ تنیس باز مشهور دنیا  با شکست 2 بر یک مقابل الکساندر زوروف آلمانی از راهیابی به فینال تنیس المپیک 2020 بازماند.
- کانر فیلدز، دوچرخه سوار آمریکایی رشته BMX و یکی از شانس‌های مدال طلا المپیک2020 در نیمه نهایی مسابقات تصادف شدیدی کرد و با برانکارد از پیست خارج شد.
- دیدار بین دو تیم والیبال زنان برزیل و جمهوری دومینیکن به عنوان طولانی ترین مسابقه در تاریخ والیبال زنان المپیک ثبت شده است.این مسابقه دو ساعت و 26 دقیقه به طول انجامید که 5 دقیقه بیشتر از دیدار برزیل و روسیه در مرحله یک چهارم نهایی بازی های المپیک 2012 لندن بود.در پایان این بازی تیم ملی والیبال زنان برزیل موفق شد با نتیجه 3 بر 2 مقابل حریفش به پیروزی برسد.
- در رشته 200 متر کرال پشت بانوان ، نماینده آفریقای جنوبی بالاتر از دو شناگر آمریکا به مقام قهرمانی مسابقات شنای بازیهای المپیک رسید.
- در ماده 100 متر شنای آزاد زنان،  مک‌کئون ستاره شنای استرالیا با ثبت زمان51،96  ضمن کسب مدال طلا، رکورد جهان را نیز به نام خود ثبت کرد. پیش‌ از این، او یک مدال طلا و دو برنز هم در توکیو  به دست آورده بود.
- احسان حدادی از ایران  با پرتاب 58.98 متر در جایگاه چهاردهم  گروه خود قرار گرفت و از صعود به فینال باز ماند. 
-  هانیه رستمیان یکی از تیراندازان اعزامی ورزش ایران به المپیک توکیو  با قرار گرفتن در رتبه 25 تپانچه بادی 25 متر از صعود به فینال بازماند.
- جواد محجوب دیگر جودوکار سابق تیم ملی ایران که برای تیم پناهندگان در المپیک توکیو به میدان رفته بود، با یک برد و یک باخت از دور مسابقات کنار رفت.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار