PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۶۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در دهمین روز بازیهای ورزشی المپیک توکیو ،  علیرضا نجاتی و امین میرزازاده در اوزان 60 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی به مصاف رقبا خواهند رفت و مسابقه حساس والیبال ایران با ژاپن در ساعت 15/10 برگزار می شود. 
-  وزنه بردار قطری در مسابقات دسته 96 کیلوگرم المپیک توکیو با مجموع 302 کیلوگرم ضمن ثبت رکوردی جدید در المپیک، اولین مدال طلای قطر در تاریخ رقابت های المپیک را به دست آورد.
- در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال المپیک ، مکزیک 6-3 بر کره جنوبی غلبه کرد ، برزیل با یک گل برابر مصر به برتری رسید ، ژاپن پس از تساوی بدون گل ، در ضربات پنالتی 4-2 تیم نیوزیلند را شکست داد و اسپانیا که 5-2 ساحل عاج را از پیش روی برداشت . 
- در مرحله نیمه نهایی فوتبال بازیهای المپیک توکیو ، مکزیک با برزیل و ژاپن با اسپانیا روبرو خواهندشد.
- الاین تامپسون هره را ، دونده 29 ساله جامائیکایی که در المپیک ریو  با ثبت زمان 10 ثانیه و 71 صدم ثانیه قهرمان دوی 100 متر زنان شده بود ، در توکیونیز برسکوی نخست ایستاد و حتی رکورد شکنی کرد. شلیان فریزر پریس و شریکا جکسون هر دو از جامائیکا، در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
- با حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ، تیم دسته دومی شهید قندی یزد که پس از کسب عنوان دوم گروه به بازی پلی آف راه یافته بود ، به لیگ دسته سوم سقوط و تیم نیروی زمینی با 40 امتیاز به رده دوم صعود و برای مسابقه با ویستاتوربین در پلی آف انتخاب شد ، تیمهای شهرداری ماهشهر و شاهین بندرعامری نیز با کسر شش امتیازی این فصل و فصل آتی و پرداخت پنج میلیارد ریال جریمه شدند. تیم سرداربوکان که به لیگ سه رفته بود با حکم صادره ضمن جریمه پنج میلیاردریالی به لیگ استانها سقوط کرد وچند تن از اعضای این باشگاه هم با جریمه های سنگین مواجه شدند.
- در حالی که همه اهالی فوتبال منتظر کارلوس کروش برای رهبری تیم ملی عراق بودند ، ناگهان  دیک ادووکات سرمربی اسبق تیم ملی هلند هدایت تیم ملی عراق را برعهده گرفت.
-  طبق اعلام پویا ، مالک جدید ،  %49 سهام باشگاه شهرداری آستارا از تیمهای لیگ دسته اول فوتبال ایران به بخش خصوصی واگذارشد.
-  باشگاه ذوب‌آهن اصفهان با انتشار بیانیه‌ای از مجموعه باشگاه تراکتور به دلیل ارائه فوتبال پاک در هفته پایانی لیگ تشکر و قدردانی کرد. تراکتور 5-1 سایپا را برد و باعث سقوط این تیم به لیگ آزادگان شد.ذوب آهن هم به رغم باخت یک بر صفر در بازی خانگی در لیگ برتر باقی ماند.
-  احسان حاج صفی بازیکن ملی پوش ، سابق باشگاه تراکتور و فعلی سپاهان با هواداران تیم اصفهانی خداحافظی  و رسما از جمع طلایی‌پوشان سپاهان جدا شد.او فصل آینده در یک تیم اروپایی توپ خواهدزد.
- عزیزی خادم رئیس فدرراسیون فوتبال گفت :  باشگاه‌ها ملزم هستند تمامی آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را رعایت کنند. فاکتورهای مدنظر AFC برای حرفه‌ای سازی باید رعایت شود،آیین نامه‌های انضباطی، اخلاقی و نحوه برگزاری لیگ هم تغییرات خواهد داشت و با آیین نامه‌های فیفا یکی خواهد شد.
- تیم فوتبال پرسپولیس که به واسطه حضور در فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا حدود 15 ماه بازی فشرده داشت با اتمام رقابت‌های لیگ برتر به استراحت طولانی مدت رفت. بر این اساس کادر فنی پرسپولیس  تصمیم به تعطیلی 20 روزه تمرینات این تیم گرفته است.
- سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد؛ چمن همه ورزشگاه ها در فصل جدید رقابت‌ها باید طبیعی باشد. بر خلاف فصل جاری و فصل‌های قبل ، از این به بعد به ورزشگاه ‌های دارای چمن مصنوعی اجازه میزبانی داده نخواهد شد. بهه این ترتیب دو باشگاه مس رفسنجان و نساجی مازندران باید برای تعویض زمین چمن خود اقدام کنند.
‍ - باشگاه آبردین اسکاتلند قصد دارد به پاس قدردانی از زحمات سر الکس فرگوسن، مجسمه این شخصیت بزرگ را بسازد. فرگوسن طی سال های 1978 تا 1986 هدایت آبردین را در دست داشت و سه قهرمانی در لیگ اسکاتلند، چهار قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در لیگ کاپ را برای آن ها به ارمغان آورد ، او همچنین توانست در فصل 82-83 با شکست  رئال مادرید، تیمش را قهرمان جام برندگان جام اروپا کند و سپس با شکست هامبورگ ، قهرمانی در سوپرجام اروپا را نیز کسب کند.
- حسن تفتیان دونده دوی 100 متر کشورمان در یک رقابت نفس گیر با رقبای نامدار خود علیرغم ثبت رکورد 10/19 نتواست جایگاهی بهتر از رتبه 4 را در گروه کسب کند و از صعود به مرحله نهایی بازماند . 
- با قهرمانی پرسپولیس در لیگ ایران، این تیم در سید یک لیگ قهرمانان آسیا 2020 قرار گرفت و در مرحله گروهی فصل آینده با تیم‌های الهلال عربستان، السد قطر و الجزیره امارات که قهرمان‌های سه لیگ معتبر دیگر غرب آسیا هستند همگروه نخواهد شد.
- مدیرعامل باشگاه تراکتور از انتخاب فراز کمالوند به عنوان سرمربی جدید این تیم خبر داد. قبل از او ، منصوریان ، خطیبی و کریمی مربیان این تیم بودند.
- از آنجایی که محمدرضا اخباری دروازه بان لیگ برتری ، در آستانه جدایی از تراکتور برای فصل آینده است و پنجره نقل‌وانتقالاتی تراکتور هم بسته است، با دستور مدیریت باشگاه، حبیب فرعباسی در دقیقه 89 جانشین اخباری شد تا فرعباسی با رسیدن تعداد بازی‌هایش به حد معین، نتواند قرارداد خود را به صورت یک‌طرفه فسخ کند! 
- علی کریمی، کاپیتان سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس که به کرونا مبتلا شده بود بعد از انجام آخرین تست pcr مجوز بیرون آمدن از قرنطینه دو هفته‌ایش را دریافت کرد.
- نجمه خدمتی و فاطمه کرم زاده با قرار گرفتن در رتبه های هجدهم و بیست  دوم از صعود به فینال تیراندازی 50 متر سه وضعیت المپیک2020 توکیو بازماندند.
- کمیته سازماندهی المپیک توکیو گزارش داد که 21 مورد دیگر ابتلا به کرونا، به آمار کرونایی‌های المپیک اضافه شده که مجموع آمار را به 241 مورد می‌رساند.
- تیم ملی بسکتبال ایران به دنبال شکست برابر تیمهای جمهوری چک و آمریکا در سومین مسابقه خود از سری بازیهای المپیک 2020 توکیو ، بانتیجه 79 - 62 مغلوب فرانسه شد .  
-  ورزشکار چینی در مسابقه دوی 100متر دور مقدماتی بازیهای المپیک توکیو  به تصور این که اول میشه سرعتش را کم کرد که این کار باعث شد دونده آفریقای جنوبی زودتر از او به خط پایان برسد .

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار