PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۶۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- تیم ملی والیبال ایران با قبول باخت 3 - 2 مقابل ژاپن ، پرونده حضورش در المپیک با دو برد و سه باخت بسته شد . ایران بر لهستان و ونزوئلا غلبه کرد اما به کانادا ، ایتالیا و ژاپن باخت ودر مجموع پنجم شد و از صعود به مراحل بعدی بازماند.ایران مقابل ژاپن در گیم های دوم و سوم 25-20 ، 31-29 برد اما در «ست » های اول ، چهارم و پنجم با نتایج 25-21 ، 25-22 ، 15-13 تن به شکست داد.
- جانمارکو تامبِری از ایتالیا  به طور مشترک با موتاز عیسی ابراهیم از قطر با پرشی به ارتفاع 2/37 متر به مدال طلا پرش ارتفاع المپیک 2020 رسیدند. به جای تکرار مسابقه ، ورزشکار قطری پیشنهاد داد مدال طلا به هر دو نفر تعلق بگیرد.
- در پی اعلام فدراسیون فوتبال مبنی از عدم استفاده از چمن مصنوعی در مسابقات لیگ ، یگانه مسئول روابط عمومی ورزش مازندران گفت ،  مصرف آب برای نگهداری از چمن طبیعی خیلی زیاد است و با توجه به داستان کم آبی مطرح شده در کشور بهترین تصمیم برای این ورزشگاه چمن مصنوعی مطلوب است.
- علیرضا فغانی داور شایسته فوتبال کشورمان ،  که حدود 2 هفته قبل برای قضاوت چند مسابقه از هفته های پایانی لیگ برتر و دیدار دربی پایتخت در جام حذفی به ایران برگشته بود، تهران را ترک کرد ، فغانی در کشور استرالیا زندگی می‌کند . 
- رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه اهدای جام لیگ برتر به پرسپولیسی‌ها گفت: میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی تایید شده اما نیاز به نصب سیستم VAR توسط ایران نیست و خود AFC به شکل سیار این سیتسم را در ورزشگاه آزادی نصب می کند. صحبت‌های عزیزی خادم به این معنی است که قرار نیست سیستم VAR به زودی در ایران فعال شود و لیگ برتر دوره بیست و یکم هم بدون کمک داور ویدئویی دنبال خواهد شد.
- تیم فوتبال پیشکسوتان استقلال  در مسابقات تورنمنت 6 جانبه به مصاف پرسپولیس رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد. گل‌های تیم استقلال را علی موسوی، بهمن طهماسبی و امیرحسین صادقی به ثمر رساندند و تک گل پرسپولیس را سهراب انتظاری وارد دروازه استقلال کرد. در تیم پیشکسوتان استقلال نفراتی چون هادی زرین‌ساعد، مهدی امیرآبادی، یدالله اکبری، علی جان‌ملکی، امیرحسین صالحی، علی موسوی و ... حضور داشتند.
-  احسان حاج‌صفی کاپیتان فصل گذشته تیم سپاهان با عقد قراردادی ، رسما به تیم فوتبال آاک آتن یونان پیوست . 
- علیرضا نقی زاده با عقد قرارداد دو ساله رسما به تیم تراکتور تبریز ملحق شد . 
- سایت «اسپورت» خبر داد که فدراسیون فوتبال لیبی درخواست یک بازی دوستانه با تیم ملی سوریه را کرده است. سوریه یکی از رقبای ایران در انتخابی جام جهانی 2022 به حساب می آید . پیش از این فدراسیون های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان درخواست سوریه برای بازی تدارکاتی را رد کرده بودند.
-  دیدار تیم‌های استقلال – گل گهرسیرجان و فولاد خوزستان – ملوان بندر انزلی از مرحله نیمه نهایی جام حذفی  روز چهارشنبه (13 مردادماه) در تهران و اهواز  برگزار می شود.
- نشست سرمربی تیم ملی با سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال با حضور حسن کامرانی فر، سرپرست دبیرکلی، دراگان اسکوچیچ، سرمربی، وحید هاشمیان، مربی و بقیه اعضای کادر فنی در دفتر سرپرست دبیرکلی برگزار شد.این نشست با محوریت چگونگی حضور تیم ملی در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر برگزار شد و مقرر گردید تمامی خواسته های سرمربی در این راستا تامین شود.
- تیم فوتبال الریان قطر به شهر بارسلون رسید تا اردوی تدارکاتی پیش از فصل خود را برپا کند. تیم قطری از برگزاری اولین جلسه تمرین تیم در کمپ شهر بارسلون خبر داد که شجاع خلیل زاده مدافع ملی پوش کشورمان در این تمرین حضور داشت.
- میلاد فخرالدینی بازیکن تراکتور پس از اتمام قراردادش با این تیم دیگر قصد ادامه حضور در تبریز را ندارد. وی که در نیم فصل لیگ نوزدهم با قراردادی یک ساله و نیمه از ذوب آهن به تراکتور ملحق شده بود، فصل آینده در تیم دیگری فوتبالش را ادامه می‌دهد.فخرالدینی سابقه  حضور در تیم‌های مس کرمان، استقلال، گسترش فولاد ، ذوب آهن و نفت تهران را هم در کارنامه دارد.
- نورمحمدی کاپیتان سابق تیم چوکا گفت ؛ قائم‌مقام باشگاه  عادت دارد تیم را در قهوه‌خانه ببندد!
- حسن یزدانی کشتی گیر شایسته کشورمان و  قهرمان المپیک ریو با مشخص شدن قرعه باید در اولین دیدار خود در المپیک توکیو  مقابل شاپیف از ازبکستان قرار بگیرد ،  همچنین تیلور چهره نام آشنای آمریکایی در گروه مقابل قرار گرفت و تا فینال به یزدانی برخورد نمی کند.
 - علی آقامیرزایی در مرحله  یک چهارم نهایی مسابقات  قایقرانی کایاک یکنفره 1000 متر المپیک توکیو ،  در جایگاه چهارم گروه خود قرار گرفت و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.
- مهیار صداقت تیرانداز اعزامی کشورمان به المپیک توکیو ، در مرحله مقدماتی رشته تیراندازی 50 متر سه وضعیت، با کسب امتیاز مجموع 1168.56 در رده بیسنم قرار گرفت. در این مرحله 8 نفر برتر راهی فینال شدند که بدین ترتیب تیرانداز کشورمان موفق به صعود نشد.
- محمدعلی گرایی کشتی گیر وزن 77 کیلوگرم اعزامی به المپیک ،  در تقابل دوم خود موفق شد در 30 ثانیه پایانی با اجرای فن جالب و تماشایی سنجاب پرنده ، کشتی گیر کروات را با نتیجه 5 - 5 مغلوب و به خاطر کسب امتیاز درشت و خطای حریف  و به مرحله بعد راه پیدا کند.
- برنامه مرحله يك چهارم نهايى مسابقات بسکتبال المپیک توکیو بدین شرح است : استرالیا - آرژانتین ، آمریکا - اسپانیا ، استرالیا - آرژانتین ، فرانسه - ایتالیا
- در پایان رقابت های تیمی جودوی بازیهای المپیک توکیو، تیم‌های فرانسه، ژاپن و آلمان عناوین اول تا سوم را کسب کردند.
- جواد فروغی، هانیه رستمیان، نصر اصفهانی و علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی، نازنین ملایی و افشین فرزام از رشته قایقرانی و فرزانه فصیحی دونده بانوان کشورمان  به ایران برگشتند ، در مراسم ورود آنها به فرودگاه ، گروهی از پرستاران کشورمان در حالی که جواد فروغی لباس پرستاری بر تن کرده بود با اهدای گل از وی و دیگر ورزشکاران کشورمان استقبال کردند.
- مبارزه مراد علیف بوکسور فرانسوی و فریزر کلارک بریتانیایی در وزن 91+ کیلو بوکس المپیک با جنجال های زیادی همراه شد. علیف به دلیل ضربه های سری که به حریف خود زد با رای داوران دیسکوالیفه شد؛ این در حالی بود که حریف او نیز همین کار را تا حدودی کرده بود و تنش زیادی در این مبارزه وجود داشت. او بعد از این تصمیم داور حاضر به ترک رینگ نشد و اعلام کرد: "من برنده شده ام و رینگ را ترک نمی کنم؛ این بی انصافی است." داور بازی اشاره داشت که ضربه سر این بوکسور فرانسوی باعث شکستگی و خونریزی سر بوکسور بریتانیایی شد و به همین دلیل بوکسور فرانسوی بازنده اعلام شد.
- تیم شنای زنان استرالیا با زمان 3:51.60 مدال طلای 4x100 متر مختلط زنان را بالاتر از آمریکا بدست آورد و رکورد جدیدی در المپیک به ثبت رساند .
- مک کئون اعجوبه شنای استرالیا  در ماده 50 متر آزاد ضمن ثبت رکوردی جدید در این ماده به مدال طلا رسید تا ششمین مدال خود را از توکیو 2020 کسب کند.او در تیم استرالیا هم حضور داشت تا چهارمین طلا و هفتمین مدال خود را در المپیک به دست آورد!  شناگر 24 ساله استرالیا  4 طلای خودرا در 50 متر آزاد، 4 در 100 آزاد، 100 متر آزاد و 4 در 100 متر تیمی میکس به دست آورد ، همچنین به 3 مدال برنز در 4 در 200 متر آزاد، 100 متر پروانه، 4 در 100 متر میکس هم  رسید.
- پرونده فرنگی‌کار 60 کیلوگرم کشورمان در المپیک بسته شد،  آرمن ملکیان ارمنستانی در مرحله یک چهارم نهایی کشتی فرنگی مقابل لنور تمیروف اوکراینی با نتیجه 8-4 شکست خورد و بدین ترتیب علیرضا نجاتی نماینده کشورمان فرصت حضور در گروه شانس مجدد را از دست داد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. او 4-4 ملکیان باخته بود.
- امین میرزاده کشتی‌گیر سنگین وزن ایران در المپیک ابتدا 6-0 حریف کره ای را مغلوب کرد اما در دومین دیدار با نتیجه 8 بر 0 به لوپز کشتی گیر کوبایی  باخت و منتظر شانس مجدد ماند. وی در وضعیت مجدد پنج بر یک کشتی گیر رومانی را برد و به دیدار رده بندی رسید ، 
- در وزن 97 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی در المپیک توکیو ،  محمدهادی ساروی در دور اول با برتری مقابل آدم بودجملین از الجزایر راهی دور بعد شد.  او همچنین در یک چهارم نهایی کریل میلوف از بلغارستان را مغلوب کرد و به نیمه نهایی رسید.
- محمد بنا ، سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی در محاصره خبرنگاران سئوال‌پیچ شد ، اوگفت :  مطمئن باشید دست ما به مدال می‌رسد  ، 99 درصد فردا مدال برنز را می‌گیریم روسیه هم مثل ما برای برنز آمده است . 
- محمد علی گرایی فرنگی کار 77 کیلو گرم کشورمان در المپیک ، در مرحله نیمه نهایی  برابر کشتی گیر مجارستان شکست خورد و از صعود به فینال بازماند. او حریف کوبایی را 7-3 مغلوب کرد و سپس با داشتن امتیاز درشت مقابل یک کروات (5-5) پیروز شده بود . 
- هادی ساروی نماینده 97 کیلوگرم کشتی فرنگی در نیمه نهایی المپیک2020 برابر آرتور الکسانیان کشتی‌گیر ارمنستانی با نتیجه 4 بر یک مغلوب شد و به رده‌بندی رفت.
- پژمان نوری مدیرعامل باشگاه ملوان بندرانزلی و بازیکن سابق تیم ملی، استقلال ، پرسپولیس و ملوان به کرونا مبتلا شد . 
- گفته می‌شود سعید معروف ، کاپیتان و پاسور تیم‎ملی والیبال تصمیم دارد در خاتمه رقابتهای المپیک از بازی‌های ملی خداحافظی کند و همراه سایر بازیکنان به ایران بازنخواهد گشت.
-  با اعلام سایت سازمان لیگ، به دلیل آماده نشدن ورزشگاه امام علی کرمان، دیدار فینال جام حذفی راس ساعت 20/30 روز یکشنبه مورخ 17 مرداد 1400 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان  برگزار می‌شود.
- علی شجاعی بازیکن پرسپولیس ، پس از جراحی، حدود دو ماه و نیم تا سه ماه باید به مداوا پرداخته و پس از آن تمریناتش را برای بازگشت به زمین فوتبال آغاز کند. به این ترتیب شجاعی در صورت جدا نشدن از پرسپولیس نمی‌تواند تیمش را در بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر استقلال تاجیکستان که 23 شهریور برگزار می‌شود، همراهی کند.
- وکیل شیخ دیاباته،مهاجم استقلال بابت دیرکرد پرداخت طلبش (در فصل گذشته) به فیفا نامه زد و فیفا هم اعلام کرد که استقلال به دلیل عدم پرداخت 20 هزار دلار پنجره‌اش بسته خواهد شد. باشگاه ،  چند روز پیش این بدهی را پرداخت کرد و حالا خبر می‌رسد  مهاجم آبی‌ها به فیفا نامه زده که پولم را دریافت کرده‌ام ،  استقلال برای باز کردن پنجره مقل و انتقالاتش به نامه دریافت بدهی از طرف لکیچ، مربی سابق خود هم نیاز دارد.
-  در دیداری دوستانه، تیم پورتو پرتغال 5 بر 3 مقابل لیون فرانسه به پیروزی رسید که در این بازی مهدی طارمی در دقیقه 84 ، گل پنجم تیمش را به ثمر رساند. 
- با توجه به رقم قرارداد نه چندان بالای مهدی قائدی، باشگاه استقلال در آخرین پرداختی خود تمام مبلغ باقی مانده از قرارداد این بازیکن را به حساب او واریز کرد. در این بین شایعات زیادی در مورد ترانسفر مهدی قائدی در فصل آینده وجود دارد که باید دید در نهایت آیا او در این تیم می ماند یا باشگاه در ازای دریافت مبلغی قابل توجه رضایتنامه او را صادر خواهد کرد.
- فرشید اسماعیلی هافبک استقلال ، در جریان تمرین روز گذشته استقلال دچار مصدومیت شد و دیدار تیمش مقابل گل‌گهر را در جام حذفی از دست داد. البته مصدومیت اسماعیلی در حال بررسی است و ممکن است این بازیکن یکی دو هفته از میادین دور باشد.
- ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال پس از حذف تیم ملی والیبال از مسابقات المپیک توکیو گفت: هیچ کسی فکر این نتیجه را نمی‌کرد و کسی هم این نتیجه را نمی‌خواست. خواهش می‌کنم بازیکنانم را مورد غضب قرار ندهید. آنها هر چه در توان داشتند انجام دادند تا بهترین نتیجه را کسب کنند. آلکنو دیگر جواب سوالات را نداد و محل مصاحبه را ترک کرد.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار