PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 16 2024
کد خبر: ۶۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
بسته خبری «کیهان ورزشی» از اتفاقات ورزش ایران و جهانکیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- مراسم رونمایی از همراه پروازی تیم ملی در مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در فضای باز، روز شنبه 16 مردادماه در مرکز ملی فوتبال برگزار می شود.
- علیرضا مرزبان کمک مربی نویدکیا در سپاهان با انتشار پستی اینستاگرامی که او را  در فرودگاه نشان می دهد با هواداران تیم اصفهانی خداحافظی کرد.
-  دارابی عضو هیات مدیره باشگاه آلومینیوم اراک در خصوص ادامه همکاری با علیرضا منصوریان مربی این تیم گفت: تمدید قرارداد منوط به نظر کمیته فنی است که به همین منظور تشکیل شده است. هنوز هیچ تصمیمی برای قطع یا ادامه همکاری با منصوریان نگرفته‌ایم و منتظر پاسخ این کمیته هستیم.
- با اعلام سرپرست تیم ملی ایران؛ دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال همراه دستیارش وحید هاشمیان راهی اصفهان خواهند شد تا نظاره‌گر دیدار روز یکشنبه استقلال و فولاد خوزستان در فینال جام حذفی باشند.
- هری کین کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس با انتشار بیانه‌ای اعلام کرد به زودی در تمرینات تاتنهام حاضر خواهد شد و بدین ترتیب پیوستن وی به منچسترسیتی رسما منتفی شد.
- امیرحسین زارع، آزادکار 20 ساله و آملی  وزن 125 کیلوگرم کشورمان در مسابقه رده‌بندی مقابل ژی‌وِی دِنگ از چین با نتیجه 5 بر 0 به پیروزی رسید و صاحب مدال برنزالمپیک 2020 توکیو شد.
- عارف غلامی مدافع مصدوم استقلال برای مداوای مصدومیت و جراحی خود به امارات سفر کرده است. قرار بود باشگاه رقمی که برای عمل جراحی مورد نیاز است را به عنوان بخشی از قرارداد به او پرداخت کند اما تا به امروز این وعده عملی نشده است.
- به دنبال جذب جک گریلیش بازیکن تیم ملی انگلیس و باشگاه آستون ویلا توسط منچسترسیتی آن هم با مبلغ نجومی 120 میلیون یورو ، پیوستن لئونل مسی به جمع یاران پپ گوآردیولا منتفی شده است . 
- محمد علی گرایی دارنده مدال طلای المپیک توکیو گفت: همه کشورها در کشتی مدعی کسب مدال هستند. چون ایران نماینده‌ای در کرسی‌های اتحادیه جهانی کشتی ندارد، نمی گذارند همه مدال ها به ایران برسد. نجاتی به خاطر کم تجربگی و ناداوری از کسب مدال باز ماند.
- کمیته ملی المپیک تصمیم گرفت پاداش مدال طلای المپیک را به حسن یزدانی ملی پوش وزن 86 کیلوگرم تیم کشتی آزاد کشورمان اهداء کند. حسن یزدانی در المپیک توکیو با شکست برابر تایلور آمریکایی طی قضاوت ناعادلانه داور به مدال نقره دست یافته بود.
- اغلب  سایت ها ، روزنامه ها و خبرگزاری ها اعلام کردند که لئونل مسی به دنبال تماس پاچه تینو مربی آرژانتینی تیم پاری سن ژرمن ، جذب این باشگاه فرانسوی خواهدشد.
- اسکوچیچ ، سرمربی کروات تیم ملی به دنبال این موضوع است که در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی حضور او در دوحه برای مرحله نهایی جام جهانی از هم اکنون قطعی شود اما فدراسیون فوتبال در این زمینه قولی به اسکوچیچ نداده است و اذعان کرده در پایان بازی های مقدماتی در خصوص تیم ملی تصمیم خواهد گرفت. قرارداد مربی کروات با ایران تاپایان ده بازی مرحله گروهی است.
- طبق برنامه روز شنبه (16مرداد) ، شاهد این مسابقات در ورزش جهان و به ویژه المپیک توکیو خواهیم بود : برزیل با اسپانیا (فینال فوتبال المپیک) ، فرانسه با روسیه (فینال والیبال المپیک) ، لستر با منچسترسیتی (جام خیریه لیگ فوتبال انگلیس) ، ووهن با دورتموند (فوتبال آلمان) ، تروآ با پاری سن ژرمن (هفته اول لیگ فوتبال فرانسه) ، سجاد گنج زاده به اضافه 75 کیلوگرم کاراته المپیک 
- تیم فوتبال استقلال یکشنبه در فینال جام حذفی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت. قرار است آخرین تمرین تیم تیم روز شنبه ساعت 17 در زمین مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شود. اعضای تیم استقلال پس از تمرین راهی فرودگاه می‌شوند تابا پرواز چارتر به اصفهان سفر کنند.
- چون پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه بواویستای پرتغال به دلیل بدهی بسته است این تیم اجازه ثبت قرارداد بازیکنان جدید را ندارد. به این ترتیب بیرانوند و 4 بازیکن جدید که به تازگی راهی این تیم شده اند فعلا باید پشت پنجره بسته این باشگاه پرتغالی بمانند.
- دمیرال مدافع 24 ساله و ترکیه‌ای یوونتوس با قراردادی قرضی و یک ساله، همراه با بند خرید 30 میلیون یورویی، به آتالانتا پیوست.
- قبل از پیوستن مسی به پاری سن ژرمن فرانسه ، رومن آبراموویچ مالک روسی باشگاه چلسی پس از جدایی مسی از بارسا خواستار ملاقات اضطراری با او برای بحث در مورد انتقال احتمالی وی به چلسی شده است.
- لاپورتا مدیر بارسا در خصوص جدایی مسی ازاین تیم گفت: او بازیکن ارزنده و تاثیرگذار تیم ما در سالهای زیاد بود اما شرایط طوری داشت پیش می رفت که اگر با تمدید می کردیم آینده باشگاه به لحاظ اقتصادی و مالی به خطر می افتاد ، حتی برای حفظ او و پرداخت مبلغ مورد بحث تصمیم داشتیم از مبلغ قرارداد دیگر بازیکنان کسر کنیم و به او بپردازیم اما تعدادی از همبازیهای مسی مخالفت کردند. ما نمی توانیم به خاطر یک بازیکن حتی مسی موقعیت بارسا را به خطر بیندازیم .
- مسابقه فینال فوتبال زنان در المپیک توکیو پس از تساوی یک بر یک به ضیافت پنالتی ها کشیده شد که در نهایت زنان کانادایی 3-2 فاتح شدند و با برتری در مجموع 4-3 برابر سوئد به قهرمانی رسیدند.
- تیم فوتبال مکزیک با پیروزی سه بر یک برابر ژاپن میزبان ، سوم شد و به مدال برنز مسابقات فوتبال رده مردان رسید. 
-  سهیل مهدی از مقامات فوتبال و لیگ گفت : از 10 مهر تا حدودا 23 یا 24 مهر برنامه‌های بین‌المللی تیم ملی و احتمالا باشگاهی داریم و به همین خاطر شروع لیگ جدید به اواخر مهر موکول می‌شود.
 - بر اساس اعلام کمیته برگزاری المپیک توکیو نتایج آزمایش 29 نفر دیگر از افراد مرتبط با این بازی‌ها طی 24 ساعت گذشته مثبت شده است. هیچ ورزشکاری از ایران در میان موارد جدید وجود ندارد. به این ترتیب مجموع مبتلایان المپیکی به ویروس کرونا از ابتدای ماه جولای تا امروز به 387 نفر رسید.
- مرتضی قیاسی، آزادکار وزن 65 کیلوگرم کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل باجرانگ باجرانگ از هند در حالیکه با نتیجه 2 بر 1 عقب بود،ضربه فنی شد و از صعود به فینال بازماند. اگر آزادکار هندی به فینال می رسید ، قیاسی در گروه بازنده ها قرار می گرفت اما کشتی گیر هندی باخت و قیاسی حذف شد . 
- محمدحسین محمدیان، آزادکار وزن 97 کیلوگرم کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی مقابل الیزبار اودیکادزه از گرجستان با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و موفق به صعود به یک چهارم نشد. درصورت صعود آزادکار گرجستانی به فینال، محمدیان می توانست در گروه شانس مجدد قرار بگیرد اما با شکست 10 - 1 ورزشکار گرجستانی مقابل یک روسی ، محمدیان هم مثل قیاسی از گردونه رقابتهای کشتی آزاد حذف شد .

*کامبیز هوشمند

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار