PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۶۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

انتظار حداقلی جامعه ورزش از دولت جدید

با انجام مراسم تنفیذ و تحلیف، دولت سیزدهم رسما سکان مدیریت امور اجرایی کشور را در دست گرفت.شعار اصلی رئیس جمهور محترم و بالطبع دولت جدید ایجاد تحولات مثبت و تغییرات سازنده بر مبنای ارزش هایی چون عدالت و فساد ستیزی است.ایجاد این تحول وتعییرات سازنده شاید اصلی ترین نیاز امروز کشور عزیز ما باشد که امیدواریم این اتفاق در عمل رخ دهد و این شعار در صحنه واقعیات اجتماعی ، عینیت پیدا کند.

ورزش و اهالی ورزش نیز در این میان، توقعات به حق خود را دارند. آنها نیز انتظار دارند در ورزش نیز این تحولات مثبت و تغییرات سازنده رخ دهد وایجاد چنین تحولاتی در ورزش در نگاه مدیران اجرایی و دولت جدید جایگاه واهمیت خودش را داشته باشد. نیاز به گفتن و تکرار این موضوع نیست که کسی از اهالی ورزش انتظار ندارد دولت جدید با وجود همه مشکلات اقتصادی و معیشتی و ... که اکثریت جامعه و مردم با آن دست به گریبان هستند، ایجاد تحول در ورزش را سر لیست اولویت های کشور و دیگر مسائل داخلی و بین المللی را فرع برنامه ها قرار دهد. نه، هیچ عقل سلیمی چنین انتطاری ندارد، اما اهالی ورزش توقع دارند که از سوی متولیان اصلی ورزش هم” هیچ” انگاشته نشوند و به طور منطقی و مناسب به ورزش و اهالی ورزش نیز نگاه جدی ومحترمانه مبذول شود. در روزهای اخیر، المپیک واقعیت های ورزش دنیا را در چشم جهانیان به نمایش گذاشت.یکی از واقعیات تلخ این المپیک تکرار این پیام بود که " ما” در ورزش عقب هستیم و اگر از تک رشته ای مثل کشتی و بعضی از جرقه هایی ( مثل جوادفروغی و...) که تقریبا همیشه در بعضی از رشته ها به طور انفرادی و از سرلیاقت های فردی می درخشند بگذریم ما” ورزش” نداریم و آنچه به نام ورزش در کشور ما فعالیت می کند، بیشتربه هیاهو و ادا شبیه است .بزرگترین نقص این ورزش هم مدیریت و به تبع آن فقدان برنامه های حسابشده، مدبرانه وقابل اجراست که حرکت ورزش ایران را گام به گام و مرحله به مرحله به سمت پیشرفت میسر سازد. به غیر از این به گمان بسیاری از کارشناسان و خبرگان داخلی و خارجی ، ورزش ایران تقریبا ازهمه شرایط لازم و ابزار مقدماتی وساختاری مثل نیروی انسانی، امکانات سخت افزاری، حتی پول و بودجه مناسب و بالاخره پشتوانه وحمایت مردمی، برخوردار است.فقدان مدیریت کارآمد و باانگیزه باعث شده است که نتوانیم از این داشته های با ارزش و ظرفیت های غنی در جهت ایجاد تحول و رشد و پیشرفت مطلوب ورزش بهره لازم را ببریم. بنابراین طبیعی است که انتظار حداقلی جامعه ورزش از دولت جدید این باشد که در باره مدیریت ورزش با دقت و وسواس لازم عمل و حتی الامکان در این باره اصل " شایسته سالاری” رعایت شود. مدیریتی برای ورزش تعیین شود که نسبت به ورزش وجامعه ورزش و جهان ورزش، از شناخت کافی برخوردار باشد و از ناچاری و بدهکاری و جناح گرایی و... به مدیریت ورزش منصوب نشده باشد! اتفاقا هم علم و تجربه و هم توصیه اکید دین مبین وسفارش مکرر کتاب مجید نشان می دهد که رعایت اصل شایسته سالاری در حاکمیت و گسترش اصل حیاتی " عدالت” بسیار تاثیر گذار ونقش آفرین است علاوه براین وقتی کار وامور مردم به دست " شایستگان” سپرده شود یکی از پیامدها وخروجی های بی بروبرگرد آن کوتاه شدن دست عناصر مفسد و پایان دادن به دخالت های مفسده جویانه خواهد بود.و حاکمیت عدالت و مبارزه با فساد، از ابزار مهم ایجاد تحول و تغییر سازنده است.بنابراین ما نیز مثل همه اهالی ورزش امیدواریم دولت محترم به این " انتظار حداقلی” اهل ورزش احترام بگذارد و جامه عمل بپوشاند، چرا که در این صورت شک نداریم ورزش مستعد وآماده جهش و پیشرفت ما در کوتاه مدت ،گام های بلندی به سوی " بهترشدن” و ارتقاءجایگاه بین المللی بر خواهد داشت.

* سیدمحمدسعیدمدنی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جهانبانی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
0
امیر قلعه نویی را محروم نکنید مگه دروغ گفته ؟ مگه داوری های فوتبال مساله دار نیست؟قلعه نویی باید مدال صداقت دریافت کند چون حرف دل فوتبالی ها را زد محروم کردن قلعه نویی بی عدالتی است مدیرانی رای به محرومیت قلعه نویی دادند که خودشان اول از همه باید محاکمه شوند خجالت آوره !!!!کشور کرونا زده بی برق بی آب مشکلش فقط قلعه نویی هستش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار