PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- کاروان ورزش ایران در پایان سی و دومین دوره بازی‌های المپیک 2020 توکیو با کسب 3 مدال طلا ، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز ، مجموعا با 7 مدال به کار خود پایان داد : جواد فروغی (تیراندازی طلا) ،  محمدرضا گرایی (کشتی فرنگی طلا) ، سجادگنج زاده (کاراته طلا) ، علی داوودی (وزنه برداری نقره) ، حسن یزدانی (کشتی آزاد نقره) ، محمدهادی ساروی (کشتی فرنگی برنز) ، امیرحسین زارع (کشتی آزاد برنز)
- با پایان کار کاروان وزرشی ایران در المپیک 2020 توکیو، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در پیامی از مدال‌آوران کشورمان تشکر کردند:  بسمه تعالی ، از مدال‌آوران المپیک که با تلاش خود ملت ایران را خوشحال کردند، تشکر می کنم. سیّدعلی خامنه‌ای - 26 مرداد 1400
- به منظور بازدید از امکانات میزبانی؛ نمایندگان AFC آبان‌ماه به ایران سفر خواهند کرد.
- سجاد رهپیما ، بازیکن شهرداری فومن از تیمهای لیگ دسته سوم فوتبال ایران ،در بازی با آرتام تبریز درحالیکه می توانست گلزنی کند همزمان با مصدومیت بازیکن حریف توپ را با حرکتی جوانمردانه به اوت زد . قرار است در روز مسابقه فینال جام حذفی کشور بین استقلال و فولاد به میزبانی اصفهان از وی تجلیل شود . 
- عصر یک شنبه - 17 مرداد - ساعت 20/30 ، همزمان با روز خبرنگار ، مسابقه فینال جام حذفی فوتبال ایران بین فولاد اهواز و استقلال تهران به میزبانی ورزشگاه نقش جهان اصفهان  با داوری بیژن حیدری برگزار خواهد شد . 
- طبق هماهنگی‌های به عمل آمده قرار است برای مراسم اهدای جام در پایان دیدار فینال حذفی ، شهاب‌الدین عزیزی خادم به عنوان رئیس فدراسیون و حیدر بهاروند به عنوان مسئول سازمان لیگ برتر فوتبال ایران در مراسم اختتامیه حضور داشته باشند.
-  بازیکنان تیم استقلال پس از دیدار فینال جام حذفی و از 18 مرداد به مدت 10 روز استراحت خواهند کرد و سپس تمریناتشان را از سر می‌گیرند
- کنفرانس ویدیویی مربیان باشگاههای برتر آسیا روز چهارشنبه 10 شهریورماه در حالی برگزار می شود که AFC  از یحیی گل محمدی، سرمربی باشگاه پرسپولیس دعوت کرده تا در این سمینار آنلاین حضور داشته باشد.
- در آغاز فصل تازه لیگ فرانسه مسابقه دو تیم ، لیون و برست با نتیجه یک بر یک به پایان رسید . 
- تیم زنیت پیترزبورگ روسیه در رقابتهای لیگ کشورش ، با پیروزی 3-2 مقابل کراسنودار صاحب یک برد خانگی شد ، سردار آزمون مهاجم ملی پوش کشورمان زننده دو گل زنیت بود.
- تیم برزیل با برتری 2-1 برابر اسپانیا ، فاتح رقابتهای فوتبال مردان در المپیک توکیو شد ، دو تیم در شرایطی که تا دقیقه 107 یک بر یک بودند برزیل در یک ضدحمله توسط مالکوم به گل پیروزی رسید . مکزیک هم با غلبه بر ژاپن (3-1) به عنوان سوم دست یافت . 
- تیم ملی فرانسه با شکست دانمارک به مقام قهرمانی مسابقات هندبال المپیک  2020 رسید.
- تیم ملی فرانسه پس از عبور سخت از روسیه (3-2) به مقام قهرمانی رقابتهای والیبال رده مردان المپیک توکیو دست یافت (25 - 23 ، 25 - 17 ، 21 - 25 ، 21 - 25 ، 15 - 12 ) .
- طبق قانون ستاد کل نیروهای مسلح تمام ورزشکارانی که در رقابت های المپیک، قهرمانی جهان و آسیا در رشته های مختلف مدال کسب کنند از انجام خدمت مقدس سربازی معاف خواهند شد.
- در  شرایطی که سجاد گنج زاده کاراته کای ما در فینال با نتیجه 4 بر یک عقب بود، با ضربه خطای طارق عربستانی هانسوکو شده و نتیجه نهایی به سود گنج زاده ثبت شود. به این‌ ترتیب با رای داوران سجاد گنج زاده به مدال طلای وزن 75+ کیلو المپیک‌ رسید.
- با کمال تاسف و تاثر شنیدیم علیرضا عزیزی پیشکسوت فوتبال ایران که به علت بیماری در بیمارستان بستری بود، دار فانی را وداع گفت. علیرضا عزیزی سابقه بازی در پرسپولیس، بانک ملی، هما و تیم ملی فوتبال ایران را داشت. روحش شاد 
- حمیده عباسعلی در چهارمین مسابقه وزن 61 + کیلوگرم کاراته بانوان با نتیجه 8 بر 4 مقابل  گانگ لی از چین باخت و حذف شد. عباسعلی  در این مبارزه به شدت از ناحیه زانو آسیب دید و به بیمارستان انتقال یافت .
- تیم آرژانتین با پیروزی 3 بر 2 برابر برزیل ، به مدال برنز پیکارهای والیبال رده مردان المپیک توکیو دست یافت . 
- در دیدار فینال جام حذفی فوتبال ایران ؛ فرهاد مجیدی، سیدحسین حسینی و محمد دانشگر هر سه از استقلال،  محروم هستند.
- تیم آمریکا با برتری 87 - 82 مقابل فرانسه ، فاتح مسابقات بسکتبال المپیک توکیو شد و به مدال طلا دست یافت .
 - باشگاه السد قطر پس از جدایی ستاره آرژانتینی از بارسلونا ، به لیونل مسی پیشنهاد امضا قرارداد یک میلیارد یورویی داد. السد در 3 فصل این مبلغ را پرداخت خواهد کرد.
- دیدار سوپرجام انگلیس (خیریه) میان تیم های لستر  قهرمان حذفی و منچستر سیتی قهرمان لیگ در ویمبلی برگزار شد که لستر  به برتری یک بر صفر دست یافت ،  تک گل این بازی را  ناچو در دقیقه 88 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.
- به منظور میزبانی رقابتهای جام جهانی 2022 قطر در تهران و حمایت از تیم ملی و پشتیبانی لجستیک همه جانبه، شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال دستور پرداخت بودجه جهت رفع مشکلات نورافکن های ورزشگاه آزادی را صادر کرد تا هر چه زودتر این موضوع رفع شود. بنابراین پرداخت بودجه در خصوص رفع این مشکل صادر و در اختیار ورزشگاه آزادی قرار گرفت.
- برنامه مسابقات تیم ملی فوتبال پرو در مرحله مقدماتی جام جهانی ، مانع از حضور آندره کاریلو، ستاره الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد. کاریلو تا یک روز پیش از بازی با استقلال در اردوی پرو خواهد بود.
- باشگاه پاری‌سن‌ژرمن که پس از اعلام رسمی تمدید نشدن قرارداد لیونل مسی از سوی بارسلونا، برای به خدمت گرفتن برنده 6 توپ طلا دست به کار شد و مذاکراتش را با مدیر برنامه‌های این مهاجم آرژانتینی آغاز کرده و قصد دارد تا چند روز آینده این انتقال را نهایی کند.
- احسان اصولی رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: پس از شنیدن شایعه آلترناتیو برای مهدی رحمتی با وطنخواه مدیرعامل تیم صحبت کردم و باید بگویم که این شایعه هرگز صحت ندارد و دروغ است بنابراین رحمتی به کارش در پدیده ادامه می دهد.
- به دنبال جدایی مسی از بارسلونا ، سرخیو آگوئروی آرژانتینی خرید تازه بارسا از منچسترسیتی نیز اعلام کرد  قصد فسخ قرارداد با بارسا را دارد .

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار