PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی-

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- پس از جدایی از تیم سقوط کرده چوکای تالش ، فرشاد پیوس به همراه کوروش برمک هدایت دیگر تیم گیلانی یعنی شهرداری آستارا را در دست گرفتند.
- با اعلام سازمان لیگ فوتسال دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر فوتسال کشور فصل  که قرار بود در روزهای 31 مرداد و یکم شهریورماه برگزار شود کان لم یکن تلقی و تاریخ جدید پس از بازگشت تیم ملی فوتسال از جام جهانی اعلام خواهد شد.
-  اعضای جدید هیات مدیره باشگاه فولاد خوزستان معرفی شدند : اسماعیل گودرزی (رئیس هیات مدیره) ، اسماعیل گودرزی (نایب رئیس و عضو) ، حمید رضا گرشاسبی (مدیرعامل و عضو) ، حبیب الله رضایی (عضو) ، جواد مقدسی (عضو)
- طبق مصوبه سهامداران شرکت ، فروش امتیاز تیم دسته اولی استقلال خوزستان در دستور کار قرار گرفت . 
-  ایمان سلیمی مدافع سابق تراکتور با عقد قراردادی به گل‌گهرسیرجان پیوست.
- ‌ گادوین منشا مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان با پایان قرارداد خود از این تیم جدا شد.
- در صورتی که اتفاق جدیدی رخ ندهد، تمرینات تراکتور برای بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر النصر که 23 شهریور آغاز می‌شود، از یک‌شنبه 24 مرداد شروع می‌شود.
- بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس دومین دوز واکسن خود را هم دریافت کردند تا برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ایمن شوند.
- پس از جدایی سعید آذری از باشگاه فولاد خوزستان، نکونام مربی این تیم ،  طی 48 ساعت آینده وضعیت ادامه همکاری با این تیم را مشخص خواهد کرد. نکونام منتظر جواب نهایی درمورد برطرف شدن محرومیت نقل و انتقالاتی است.
- یحیی گل‌محمدی مربی پرسپولیس در جلسه با جعفر سمیعی،‌ به او اعلام کرد که قرارداد مهدی شیری باید تمدید شود و ارزش و احترام مهدی شیری باید مانند سایر بازیکنان در مذاکره حفظ شود.
- وکیل رشید مظاهری سنگربان آبی پوشان، برای مذاکره با مدیران استقلال وارد دفتر این باشگاه شد.
- اختلاف نورالهی و پرسپولیس کماکان بر سر مبلغ قرارداد است. نورالهی پیشنهاد 800 هزار دلاری از یک تیم اماراتی دریافت کرده است اما حاضر است با مبلغ 9 میلیارد قراردادش را تمدید کند که مدیریت باشگاه این مبلغ را نپذیرفته و همین امر موجب دلخوری نورالهی شده است. جلسه مذاکرات نهایی پرسپولیس و نورالهی این هفته برگزار می شود.
-  دلخوری از مدیران استقلال باعث شده ارسلان مطهری  پست جدایی از تیم را چاپ کند . گویا مدیر برنامه مطهری  در باشگاه استقلال حاضر شده ولی به توافق مالی نرسیدند احتمال جدایی مطهری بسیار کم هست و احتمالا با دخالت مجیدی در استقلال خواهدماند.
- باشگاه پارى سن ژرمن در حالیکه نیمار و مسی را بر روی نیمکت داشت ،  پيش از ديدار با استراسبورگ از 5 خريد بزرگ خود رونمايى كرد.
- باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه رسمی، مجددا از پنج بازیکنی که قراردادشان به اتمام رسیده دعوت کرد تا برای ادامه مذاکرات و تمدیدقرارداد در محل باشگاه حضور یابند.  امید عالیشاه، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری و مهدی شیری پنج بازیکن اشاره شده هستند. 
- «مهدی قایدی» مهاجم استقلال برای پیوستن به الغرافه به عنوان سهمیه آسیایی وارد دوحه شد.  این بازیکن بر اساس توصیه آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی الغرافه به عنوان نخستین انتقال جدید جذب خواهد شد. 
- نوراللهی هافبک تیم فوتبال پرسپولیس که قراردادش با این تیم به پایان رسیده ، قصد دارد فوتبالش را در امارات ادامه دهد.
- با پایان فصل قرارداد تعداد زیادی از بازیکنان تیم فوتبال استقلال با این باشگاه به پایان رسیده و در این بین مدیرعامل تیم ، از یکی 2 روز پیش باب مذاکره  با آرش رضاوند، حسین حسینی، ارسلان مطهری و مسعود ریگی را باز کرده تا بتواند شاکله فصل گذشته این تیم را حفظ کند.
- حسین شیبانی چهره شاخص بدنسازی ایران و دارنده مدال های طلای آسیا و رقابت های آرنولد کلاسیک که مدتی بود بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود، درگذشت.
- حمید مطهری کمک مربی پرسپولیس باب مداکره با آلومینیوم اراک را باز کرده تا جایگزین علیرضا منصوریان در این تیم شود.
- باشگاه لیل ، قهرمان لیگ فرانسه در فصل گذشته در اولین بازی فصل اخیر با چهار گل معلوب نیس شد . 
- تیم لیورپول در اولین بازی فصل تازه لیگ جزیره تحت رهبری یورگن کلوپ سه بر صفر تیم نورویچ را شکست داد. چلسی نیز با سه گل خودرا به کریستال پالاس تحمیل کرد. اورتون نیز با هدایت رافائل بنیتز سه بر یک ساوتهمپتون را برد .
- به دنبال تساوی یک بر یک بایرن با مونشن گلادباخ در آغاز فصل جدید رقابتهای  بوندس لیگا ، تیم دورتموند رقیب بایرن ، در شب دوم بازیهای هفته اول ، با نتیجه خیره کننده 5 - 2 از سد تیم فرانکفورت گذشت .
-  پل پوگبای فرانسوی به اولین بازیکن تاریخ منچستریونایتد تبدیل شد که در یک بازی 4 پاس گل داده است . منچستر در اولین گام بازیهای فصل تازه 5 - 1 بر لیدز پیروز شد.
- مدیرکل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد در مراسمی با حضور استاندار ، 50 سکه طلا به محمدرضا گرایی ورزشکار شیرازی قهرمان المپیک اهدا می‌شود.
- کریم باقری کمک مربی تیم فوتبال پرسپولیس که برای مذاکره با مدیران این تیم راهی ساختمان باشگاه شده بود؛ قرارداد خود را به مدت 2 فصل با سرخ ها تمدید کرد.
- درحالیکه طبق برنامه قبلی قرار بود دور جدید تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس  آغاز شود، با نظر یحیی گل‌محمدی  و کادرفنی تمرین سرخ‌پوشان لغو شد. ظاهرا طولانی شدن روند تمدید قرارداد برخی بازیکنان، حضور نداشتن تعدادی از آنها در تهران و البته تسویه نشدن مطالبات مربوط به فصل قبل که سبب دلخوری برخی نفرات شده باعث شده تمرین سرخ پوشان برگزار نشود و آغاز تمرینات پیش فصل سرخ پوشان به تاخیر بیفتد. 
- بعد از جدایی علیرضا حقیقی از گل گهر، امیرقلعه نویی روی جذب محسن فروزان نظر مثبت داشت و به همین دلیل هم این بازیکن  قرارداد خود را با گل گهر نهایی کرد.
- بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال اوگاندا این کشور درخواست فدراسیون سوریه به منظور انجام دو بازی تدارکاتی را رسما پذیرفته است و در روزهای 23 و 26 آگوست (اول و چهارم شهریور) در امان پایتخت اردن برابر تیم ملی سوریه قرار می‌گیرد.
-  فدراسیون جهانی تکواندو در شرایطی فهرست کاندیداهای انتخابات 2022 شورای WT را در 11 اکتبر (19 مهر) اعلام کرد که در بین اسامی کاندیداها، نام هیچ گزینه ای از ایران دیده نمی‌شود.
-  مجتبی حسینی، سرمربی پیشین ذوب آهن هدایت تیم فوتبال پیکان را در دست گرفت.
- باشگاه برنتفورد اولین بازی تاریخ خود در لیگ جزیره را با برد پشت‌سر گذاشت.
- حمید سجادی دونده سرشناس قدیمی که با وجود مخالفت های آشکار برخی نمایندگان مجلس برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی شده  مثل سایر گزینه های وزارت به مجلس رفت تا در فراکسیون های تخصصی مجلس با نمایندگان گفت وگو کند. وزرای پیشنهادی دولت جدید روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس حاضر می شوند تا برنامه رای اعتماد به نامزدها آغاز شود.
- گادوین منشا مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال گل گهر سیرجان با پایان قرارداد خود از این تیم جدا شد.
- روش بر گزاری لیگ ملت های والیبال جهان تغییر کرد ، در فرمت جدید، شانزده تیم در قالب دو گروه هشت تیمی با هم رقابت‌می کنند و هشت تیم برتر گروه‌ها راهی مرحله حذفی می‌شوند. هواداران والیبال به این شکل، فرصت بیشتری برای دیدن تیم‌های مورد علاقه دارند. علاوه بر این در شکل جدید برگزاری مسابقات، هر تیم سفرهای کمتری انجام می‌دهد.
- با اعلام علی کلانتری مربی شیرازی ، 8 بازیکن سرباز لیگ برتری در فصل آینده در فجرسپاسی بازی خواهند کرد.
- تیم ملی فوتبال عراق در نخستین دیدار تدارکاتی‌اش در اردوی اسپانیا، ‌عصر پنجشنبه به مصاف اتلتیکو پالیارس اسپانیا رفت، که دو تیم در پایان 90 دقیقه به تساوی بدون گل رضایت دادند.
- کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم داوری ژاپنی را برای قضاوت در دیدار تیم ملی کشورمان با سوریه در انتخابی جام جهانی 2022 انتخاب کرد. طبق اعلام AFC تیم داوری از کشور ژاپن : داور وسط: ریوجی ساتو ، کمک داورها: میهارا و یاماکوجی ، داور چهارم: کیمورا هستند. دیدار تیم ملی کشورمان با سوریه در تاریخ 11 شهریور در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار