PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: ۶۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- کمیته سازماندهی بین المللی المپیک فهرستی از رشته‌های ورزشی بازیهای 2024 پاریس را منتشر کرد که در آن نام کاراته وجود ندارد. علاوه بر کاراته رشته‌های بیس‌بال و سافت‌بال هم جایگاهی در برنامه بازی‌های المپیک 2024 ندارند.
- هیات مدیره باشگاه استقلال چند روز پیش نشستی را با مجیدی سرمربی تیم برگزار و روند نقل و انتقالات تیم مورد بررسی قرار گرفت اما شرایط به وجود آمده و مشکلات متعدد در تمدید قرارداد بازیکنان حتی باعث شده تا شایعه استعفای پرویز مظلومی از هیات مدیره این باشگاه مطرح شود. مظلومی که چند روز پیش مقابل باشگاه اعلام کرده بود اگر نتوانیم کاری انجام بدهیم خودمان کنار می رویم،با ادامه روند فعلی به احتمال فراوان از سمت خود در هیات مدیره استعفا خواهد داد.
- فدراسیون فوتبال قطر اعلام کرد ورزشگاه باشگاه الغرافه میزبان بازی تیم ملی فوتبال عراق مقابل ایران در انتخابی جام جهانی خواهد بود.
- ازجمع بازیکنانی که قراربود با استقلال تمدید کنند ، مسعود ریگی هافبک دفاعی تیم هنوز به باشگاه مثبت نداده است ، باشگاه ، رقم پایه قرارداد وی را تا 4 و 5 میلیارد افزایش داده ولی ریگی مبلغ بیشتری را خواستار شده است ، شنیدیم چند باشگاه پولدار با پیشنهادهای سنگین ریگی را برای تغییر باشگاه وسوسه کرده اند.
- از سوی فدراسیون ، تمامی داوران و ناظران لیگ فوتبال ممنوع المصاحبه شدند.
- فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا روز پنجشنبه تیم های داوری دیدارهای دور دوم مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا را اعلام کرد که طی آن تیم داوری چین قضاوت بازی ایران و عراق را برعهده خواهند داشت. طبق اعلام کمیته داوران فیفا، «ما نینگ» داور باتجربه چینی به عنوان قاضی این بازی حساس انتخاب شده است و دو هموطن او به نام های «شی ژانگ و کائو یای» او را در امر این قضاوت یاری می کنند.
- مدیران باشگاه مشهدی پدیده ، از اظهارات اخیر مهدی رحمتی علیه مدیریت ناراحت هستند و قصد دارند که او را از این تیم اخراج کنند. علیرضا منصوریان و رضا مهاجری دو گزینه جانشینی رحمتی در پدیده به شمار می‌روند‌.
- در یکی از بازی های فوتبال محلات کشور هندوراس، هواداران یک تیم به کمک داور حمله ور شدند که در مقابل این داور از جیبش اسلحه ای درآورد به سمت هواداران خشمگین گرفت. البته اتفاق تلخی رخ نداد و هواداران بعد از دیدن اسلحه از داور فاصله گرفتند.
- فدراسیون فوتبال کره جنوبی اعلام کرد دیدار تیم ملی این کشور با عراق در انتخابی جام جهانی به میزبانی ورزشگاه سئول برگزار می شود. همچنین بازی دوم کره جنوبی در این مرحله که با لبنان قرار بود به میزبانی لبنان انجام شود با توافق طرفین در کره جنوبی و در شهر سوون به تصویر در می آید . کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز میزبانی تهران برای بازی های تیم ملی کشورمان را به صورت رسمی تایید نکرده است.
- سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا 4 روز پیش در یک نظرسنجی بهترین مدافع میانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را در معرض انتخاب گذاشت. این نظرسنجی به پایان رسید تا در نهایت هادی محمدی، مدافع تراکتور با عملکرد درخشانش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به عنوان بهترین مدافع با 50 درصد آراء انتخاب شود.
- بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو در حالی از روز سه‌شنبه دوم شهریور با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز می‌شود که کاروان ورزشی ایران با حضور 62 ورزشکار در 10 رشته راهی ژاپن شد . 
- یکی از رشته‌های اعزامی ایران به پارالمپیک توکیو ، جودوی نابینایان و کم‌بینایان است ؛ ورزشی که این امیدواری وجود دارد در پنجمین حضورش در پارالمپیک بتواند با اعزام دو جودوکار طلسم عدم کسب مدال طلا را بشکند.
- فدراسیون فوتبال ازبکستان با سرچکو کاتانچ سرمربی سابق عراق به توافق نهایی رسید. این مربی اسلونیایی با استقبال هواداران فوتبال ازبک وارد تاشکند شد.
- عارف رستمی مهاجم فصل گذشته خیبرخرم آباد که آقای گل لیگ یک هم شد مدنظر دو باشگاه استقلال و گل‌گهر قرار گرفته است.
- ماکسیمیلیان بیر ، مهاجم تیم هوفنهایم با قراردادی قرضی و تا پایان فصل به باشگاه هانوفر آلمان پیوست.
- دنیس لاو ستاره اسبق باشگاه منچستر یونایتد به بیماری زوال عقل مبتلا شده ، این بیماری ترکیبی از آلزایمر و عروق مغزی است.
- حمید سجادی وزیر ورزش پیشنهادی رئیس جمهور در آستانه رای اعتماد مجلس نامه ای را بدین شرح ارائه داد: امروز به عنوان خادمی کوچک در جامعه بزرگ ورزش، صمیمانه قدردان حمایت‌های بی‌دریغ شما بزرگواران هستم و همانطور که می‌دانید از هیچ شخص یا نهادی نخواسته‌ام برای این انتخاب و اخذ رای اعتماد، از ظرفیت وزارت ورزش و جوانان و نهادهای تابعه سواستفاده شود و تنها پشتوانه من لطف خداوند متعال و محبت شما بزرگواران است.
- با اعلام باشگاه آرسنال انگلیس تست کرونای تعدادی از بازیکنان این تیم مانند لاکازت، اوبامیانگ، ویلیان و رونارسون و ... مثبت اعلام شد.
- با توجه به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر پرتغال در روز 31 آگوست، ویزای محمد محبی مهاجم سپاهان برای رفتن به این کشور صادر نشده و تنها 11 روز فرصت باقی مانده تا این بازیکن راهی پرتغال شود و با حضور در تست پزشکی باشگاه و دیگر موارد لازم، قرارداد نهایی شود. اگر سپاهان نتواند شرایط سفر محبی را به لیسبون فراهم کند توافق فسخ می‌شود و مغانلو مهاجم پرسپولیس به اصفهان نمی‌رود.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار