PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- قرار است در اردوی بعدی تیم ملی فوتبال ایران که از 3 شهریور آغاز می شود، 2 مربی جدید شرکت کنند.این مربیان با فدراسیون فوتبال به توافق رسیده اند و قرار است تا 48 ساعت آینده، اسامی آنها به صورت رسمی از طرف فدراسیون فوتبال اعلام شود.
- مصاف تيم‌های جونبوک هيونداي موتور از كره جنوبی و پاتوم يونايتد از تايلند در حالی در روز چهارشنبه 15 سپتامبر ، مصادف با 24 شهریور، در  ژئونجوی کره جنوبی برگزار می شود که تیم داوری ایرانی متشکل از موعود بنیادی فرد، علی میرزابیگی، سعید قاسمی و حسن اکرمی قضاوت این دیدار را برعهده خواهند داشت.
- کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) پیشنهاد مناسبی برای واگذاری امتیاز حق پخش تلویزیونی مسابقات تیم ملی ایران به صداوسیما برای چهار سال ارائه کرده است. پیشنهاد AFC برای واگذاری سیگنال مسابقات تیم ملی ایران تا چهار سال آینده که شامل مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر نیز می‌شود و در موضوع میزبانی تاثیرگذار است، 3/5 میلیون دلار بوده که برای چهار سال پیشنهادی مناسب به نظر می‌رسد.
- محمد محبی مهاجم سپاهان اصفهان با انتشار متنی از هواداران این تیم خداحافظی کرد. وی قصد دارد در فصل آتی در اروپا توپ بزند.
- قرارداد مربیگری علیرضا منصوریان با آلومینیوم اراک در لیگ برتر فوتبال ایران تمدید شد . 
- با توجه به مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با موضوع نظارت بر پرداخت خروج از استان بازیکنان و مربیان، هیات‌های فوتبال استانی و باشگاه‌ها حق ثبت قرارداد مربیان و بازیکنانی که هزینه خروج از استان را پرداخت نکردند ، را ندارند.
- با توجه به قوانین رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ، استقلال به عنوان میزبان حق انتخاب دارد و می تواند با پیراهن اصلی خود و رنگ آبی به مصاف الهلال برود و پرسپولیس که تیم میهمان این مرحله است احتمالا ً باید با پیراهن دوم خود سفید و یا مشکی بازی با استقلال تاجیکستان را برگزار کند.
-  باشگاه پرسپولیس طی بیانیه ای اعلام کرد : باشگاه سانتاکلارا جواب رسمی به نامه های ما نمی دهد ، این باشگاه پرتغالی در چت غیررسمی درخواست 750 هزار یورو برای انتقال مغانلو کرده است.
- کاروان پرسپولیس قرار است جهت برگزاری دیدار با استقلال دوشنبه  با پرواز چارتر به کشور تاجیکستان سفر کند و این اقدام باشگاه پرسپولیس به دلیل رعایت پروتکل ها و خسته نشدن بازیکنان صورت گرفته است؛ چرا که در صورت سفر با پرواز معمولی، کاروان پرسپولیس باید ابتدا در دبی یا قطر فرود می آمد و سپس با پروازی دیگر راهی تاجیکستان می شد که به منظور جلوگیری از این اتفاق، باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفت با پرواز چارتر مستقیما به تاجیکستان سفر کند.
- سجاد آقایی مهاجم استقلال در محل باشگاه حضور یافت و در پایان جلسه از جمع آبی‌ها جدا شد.
- تیم فوتبال  بانوان  ایران با مربیگری مریم ایراندوست در نخستین دیدار دوستانه خود با تیم ملی فوتبال زنان ازبکستان تن به شکست 2- 0 داد ،  دیدار دوم روز پنجم شهریور ماه برگزار خواهد شد.
- محمدرضا آزادی با عقد قراردادی 2 ساله به استقلال پیوست. هافبک تهاجمی و مهاجم سابق تراکتور و پانتولیکوس یونان، سابقه بازی در تیم ملی امید را هم در کارنامه خود دارد.
- سیدحسین حسینی، دروازه بان تیم فوتبال استقلال که قصد جدایی  از این باشگاه را داشت پس از مذاکره با مدیران این تیم و طبق خواسته فرهاد مجیدی قرارداد خود را با آبی پوشان تمدید کرد.
- جواد زرینچه ، ملی پوش اسبق فوتبال ایران درست چند ساعت بعد از قبولی سمت سرپرستی تیم استقلال ، از کرده خود پشیمان  و کناره گیری کرد . 
- با اعلام فدراسیون تنیس روی میز، پری خلیلی مرندی داور ایرانی مقیم کشور مالزی که سال ها در استان تهران و ایران در رشته تنیس روی میز قضاوت می کرد در بازی های پارالمپیک توکیو به قضاوت خواهد پرداخت.
- سازمان لیگ فوتبال با ارسال نامه ای به باشگاههای لیگ برتری اعلام کرد که ارتقاء نور ورزشگاه ها بر اساس الزامات تعیین شده ضرورت داشته و در این راستا باید اقدام کنند.
-با مذاکرات انجام شده بین حمیدرضا گرشاسبی مدیر جدید فولاد  و شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال ،  پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه فولاد پس از یک سال باز شده و این باشگاه می‌تواند همچون سایر تیم‌ها بازیکنان مورد نظر خود را جذب کند.
- سرانجام مهدی قایدی مهاجم استقلال  با قراردادی 5 ساله به تیم شباب الاهلی امارات پیوست و همبازی احمد نوراللهی شد. مبلغ این انتقال 
- ژردان شقیری وینگر سوئیسی باشگاه لیورپول انگلیس به تیم لیون فرانسه  پیوست.
- فروردین ، رئیس فراکسیون ورزش مجلس از زندانی بودن 13 مدیرکل استانی وزارت ورزش به دلیل فساد خبر داد و گفت: باید نحوه اعزام هیات‌های ایرانی به توکیو بررسی شود و کنکاش کنیم چرا مربی بدنساز یک تیم به توکیو اعزام نشد اما مسئول دفتر رئیس فدراسیون را با خود برده‌اند؟ فراکسیون ورزش مجلس 20 روز قبل از اعزام ورزشکاران به المپیک، طی نامه‌ای از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش خواسته بود لیست همراهان به توکیو رابه مجلس بدهند اما آنها این کار را نکردند که این تخلف باید  پیگیری شود.  . 
- از هفته دوم رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال اسپانیا، تیم پونفرادینا میهمان ایبار بود و با یک گل به پیروزی دست یافت. در این دیدار امیر عابدزاده سنگربان ایرانی درون دروازه تیمش عملکرد درخشانی داشت و موفق شد دومین کلین شیت خود را در هفته دوم ثبت کند.
- در سومین روز از رقابت‌های بوکس قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا 2021 امارات، دو بوکسور تیم نوجوانان ایران به روی رینگ رفتند که در پایان، نخستین مدال برنز ایران در این مسابقات قطعی شد.  علیرضا براتعلی‌پور در مرحله یک‌ چهارم نهایی مسابقات 60 کیلو با برتری مقابل «عبدالعزیز» از امارات، راهی مرحله نیمه‌نهایی شد و مدال برنز نماینده ایران در این وزن قطعی گردید ، در 63 کیلو نیز علیرضا موسوی با شکست مقابل «تولکینوف» ازبکستانی از حضور در دور بعد بازماند تا سومین بوکسور حذف شده تیم نوجوانان ایران در این رقابت‌ها باشد. پیش از این میلاد فلاحی و محمدسینا مرتضوی دو بوکسور تیم نوجوانان ایران با شکست مقابل حریفان خود از دور رقابت‌ها کنار رفته بودند.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار