PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۶۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- طبق اعلام فیفا دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر سوریه در مرحله گروهی جام جهانی 2022 روز پنجشنبه 11 شهریور ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.
- عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال پس از تایید میزبانی ایران توسط فیفا گفت : درباره حضور تماشاگران، بازی اول را بعید می دانم اما بعد از آن باید به دوحه سفر کنیم و بازی سوم در امارات و بازی چهارم مقابل کره جنوبی است و احتمالا بتوانیم کسانی که واکسن زدند را با کارت ویژه اجازه ورود بدهیم. 
- مریم مهران‌فرد، ملی پوش خراسانی حاضر در تیم ملی مچ اندازی بانوان ایران، با کسب دو مدال طلا در رده سنی مستر و یک نقره و یک برنز در رده سنی بزرگسالان برای تیم ملی بانوان که برای اولین بار به مسابقات آسیایی اعزام شده است افتخار آفرینی کرد.
- نشریه اکیپ فرانسه اعلام کرد : کریستیانو رونالدو در فاصله 12 ماه تا پایان قراردادش با یوونتوس، به دنبال مهندسی کردن یک انتقال به منچسترسیتی است. نزدیکان رونالدو در روزهای اخیر برای انتقال این ستاره پرتغالی به منچسترسیتی دست به کار شده اند. در این معامله همه چیز به سرنوشت هری کین بستگی دارد که آیا انتقال وی به جمع سیتیزن ها صورت می گیرد یا خیر؛ اگر کین به منچسترسیتی منتقل نشود، آن موقع است که مذاکره رونالدو و تیم انگلیسی شدت خواهد گرفت. 
- به ادعای رسانه های عربستانی دیدار استقلال و الهلال ازسری بازیهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ آسیا در ورزشگاه زعبیل امارات با حضور 4 هزار تماشاگر برگزار می‌شود.
- رشید مظاهری سنگربان آبی پوشان در پایان تمرین  استقلال ، در رختکن از بازیکنان تیم خداحافظی کرد و از استقلال جدا شد. گویا مظاهری برای پیوستن به سپاهان اصفهان با مدیران این باشگاه به توافق نهایی رسیده است.
 -  قرارداد کمال کامیابی‌نیا هافبک مصدوم سرخپوشان برای سه فصل دیگر تمدید شد. کامیابی‌نیا همچنان در امارات به سر می‌برد اما وکیل این بازیکن با حضور در دفتر پرسپولیس ، جلسه موثری را با جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه برگزار کرد و در نهایت، با رضایت و توافق طرفین، قرارداد کمال به مدت سه فصل دیگر تمدید شد. 
- فرهاد مجیدی اعلام کرد 4 بازیکن به نام های شیمبا، عادل حردانی، ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی را می‌خواهد و از باشگاه استقلال خواسته که برای جذب این بازیکنان که با فولاد خوزستان قرارداد دارند به طور رسمی اقدام کند. در ضمن با اعلام مجیدی جذب امین قاسمی نژاد کاپیتان فصل گذشته پدیده منتفی شد.
- فرشاد احمدزاده هافبک تهاجمی فصل گذشته تیم فولاد خوزستان با قراردادی 3 ساله رسما به سپاهان پیوست.
- محمودزاده رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد جذب بازیکنان و مربیان خارجی دو شرط اصلی دارد شرط اصلی و اول این است که باشگاه‌ها پرونده منجر به صدور رای در فیفا بابت بازیکن یا مربی خارجی نداشته باشند. شرط دوم برای جذب بازیکن و مربی خارجی باید تضمین بانکی برای عقد این قرارداد خارجی بدهند.
- به غیر از سپاهان متاسفانه 15 باشگاه لیگ برتری در کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال پرونده منجر به حکم دارند و باید برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود مجوز لازم را از کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال دریافت کنند.
-  علی نعمتی بازیکن پیشین شهرخودرو با عقد قراردادی سه ساله به جمع سرخپوشان ایران ملحق شد. او که اکنون 26 سال دارد، در فصل گذشته نیز مورد توجه  گل‌محمدی بود، بالاخره در این فصل با اخذ رضایت‌نامه خود موفق به اخذ قرارداد با قهرمان لیگ فوتبال ایران شد و با عقد قراردادی سه ساله از این پس پیراهن پرسپولیس را به تن خواهد کرد.
- لوسیانو پریرا ملقب به شیمبا مهاجم فصل گذشته فولاد  یکی از گزینه‌های استقلال برای تقویت خط حمله است. استقلالی‌ها مذاکراتی را با این بازیکن انجام داده‌اند و پریرا برای حضور در استقلال خواهان دریافت مبلغ 250 هزار دلار شده که این پیشنهاد با مخالفت استقلال روبه‌رو شده و مدیران این باشگاه قصد دارند قرارداد مالی این بازیکن را نهایت با 170 هزار دلار تنظیم کنند. هنوز طرفین به توافق نرسیده‌اند.
- بر خلاف شایعات مبنی بر عقد قرارداد آلومینیوم با منصوریان ، با تصمیم مدیرعامل کارخانه آلومینیوم اراک علیرضا منصوریان از سمت خود برکنار شد.
- مسئولان باشگاه پرسپولیس اقدامات لازم را برای سفر کاروان این تیم به تاجیکستان برای مبارزه با تیم استقلال این کشور در لیگ آسیا انجام داده‌اند و سرخ‌پوشان چهار روز قبل از این مسابقه یعنی 19 شهریور با پرواز چارتر به این به تاجیکستان سفر می‌کنند.
- رئیس سازمان لیگ فوتبال با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌ها و هیات های استانی تاکید کرد برگزاری بازی در چمن مصنوعی تحت هیچ شرایطی مورد تایید سازمان لیگ نمی‌باشد.
-مجیدی سرمربی استقلال در مورد اینکه پیش از این گفته بود جدایی قائدی از تیم منتفی است اما این بازیکن به الاهلی امارات پیوست، خاطرنشان کرد : واقعیت این است که هیچ مربی نمی‌خواهد بهترین بازیکنش را از دست بدهد. مهدی برای من نه تنها بهترین بازیکنم بود که از نظر اخلاقی هم بهترین بود. او قلب من بود . در دوبی با او صحبت کردم دیدم دوست دارد در الاهلی امارات بازی کند مخالفتی با او نکردم زیرا نمی‌خواستم خودخواه باشم و بگویم حتماً باید در استقلال بماند. مهدی بازیکن تأثیرگذارم بود.
- داوید زاپاکاستا مدافع چلسی انگلیس به تیم آتالانتا ایتالیا پیوست.
- دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی و و حیدهاشمیان دستیار او به کرونا مبتلا شده اند و دوران قرنطینه را سپری می کنند. با شرایط به وجود آمده اردوی تیم ملی زیر نظر کریم باقری و سایر دستیاران اسکوچیچ آغاز می شود تا سرمربی تیم ملی بهبودی کامل را به دست آورد.
- محمد محبی از سپاهان اصفهان با عقد قراردادی تا سال 2024 به سانتاکلارا پرتغال پیوست.
- آرمان قاسمی مدافع فصل گذشته تیم فوتبال پیکان تهران با عقد قراردادی به مدت یک فصل به تیم ذوب آهن اصفهان پیوست ، مرتضی خراسانی، مهاجم فصل گذشته بادران نیز فصل آینده پیراهن تیم اصفهانی را بر تن خواهد کرد .
- حجت حق‌وردی با قبول پیشنهاد مقامات فوتبال آذربایجان، به عضویت تیم ملی این کشور درآمد.
- در ادامه مسابقات بوکس رده‌های سنی پایه قهرمانی آسیا به میزبانی دبی، نمایندگان کشورمان 4 مدال دیگر خود را قطعی کردند. علی‌اصغر افشاری با سونباح از نپال دیدار کرد و در مدت 45ثانیه با هوک‌های سنگین خود، رقیب را از پای درآورد و مدال برنز خود را قطعی کرد. پوریا سعیدی‌اصل در 57 کیلو باید به مصاف نواف‌علی‌ از امارات می‌رفت که نماینده میزبان انصراف داد تا جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب و مدالش را مسجل کند.در 60 کیلو، محمد پارسی  مقابل زین‌العابدین از سوریه در سه راند متوالی به برتری دست یافت و به نیمه‌نهایی رسید. ابوالفضل فریدی با پیروزی مقابل حیدر از سوریه مدال برنز خود را قطعی کرد. آرمین رستمی‌ در مقابل سولجینوف از ازبکستان و در 71 کیلو سیدعلی هاشمی نسب مقابل آرمانولی‌ از قزاقستان شکست خوردند و از مسابقات حذف شدند. پیش از نیز، علیرضا براتعلی‌پور، عیسی فردین و مهدی جشنانی مدال برنز خود را قطعی کرده بودند.
- برنامه مرحله گروهی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان 2022 اعلام شد ،  گواتمالا به علت شرایط کرونایی مقابل ایران حاضر نخواهد شد. هندوستان ، لهستان ، نیجریه دیگر رقبای کشورمان طی روزهای سوم ، پنجم و ششم به مصاف کشورمان خواهند رفت .
- یوردنیس اوگاس کوبایی پس از 12 راند مبارزه‌ نفس‌گیر در لاس وگاس، به پیروزی خیره کننده ای برابر مانی پاکیائو قهرمان اسبق 42 ساله  فیلیپینی دست یافت و عنوان قهرمانی بوکس سبک وزن جهان را حفظ کرد. این مبارزه در حضور بیش از 17هزار تماشاگر در سالن تی موبایل آره‌نا لس آنجلس آمریکا برگزار شد.
- عبدالله ویسی با قراردادی یک‌ساله به عنوان سرمربی جدید فولاد خوزستان انتخاب شد. هدایت فولاد قبل از او برعهده نکونام بود .

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار