PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۶۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹

کیهان ورزشی-

مراسم رونمايي از تابلوفرش اهدايي كميته ملي پارالمپيك به سفارت جمهوری اسلامی ايران در توكيو امروز چهارشنبه در اين سفارت خانه برگزار شد.

بخش پاياني مراسم به معرفی و نمایش ورزش زورخانه اي و آیین پهلوانی اختصاص داشت.
ورزشکاران ایرانی مقیم توکیو به همراه چند ورزشکار ژاپنی به میانداری حمید وصالی با مرشدی مسعود روزبهانی، گوشه هایی از این ورزش اصیل ایرانی را به نمایش گذاشتند.

نکته جالب توجه، لباس های سنتی زیبا و هماهنگ گروه بود که توسط فدراسیون زورخانه ای ایران تهیه و توسط کمیته ملی پارالمپیک به توکیو رسیده بود.  

نکته دیگر، همکاری فرهاد طلوع کیان رییس پیشین فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای که سرپرستی تیم رسانه کاروان را به عهده دارد، با گروه مذکور بود.
 
وی توضیحاتی همراه با مترجم ژاپنی از ثبت یونسکو، فرهنگ پهلوانی، فلسفه ادوات و آیین ها و سابقه فعالیت معلولان و جانبازان در ورزش زورخانه ای ارائه نمود. سپس به مناسبت هفتمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، به خواندن ذکر حسین حسین و مرشدی با میل گیری ورزشکاران پرداخت و فضایی معنوی بر مراسم غالب شد.
گزارش تصویری از ورزش باستانی و زورخانه‌ای در سفارت ایران در توکیو

گزارش تصویری از ورزش باستانی و زورخانه‌ای در سفارت ایران در توکیو
گزارش تصویری از ورزش باستانی و زورخانه‌ای در سفارت ایران در توکیوگزارش تصویری از ورزش باستانی و زورخانه‌ای در سفارت ایران در توکیوگزارش تصویری از ورزش باستانی و زورخانه‌ای در سفارت ایران در توکیو
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها