PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۶۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
ملی‌پوش پاراوزنه برداری با مهار وزنه 234 کیلوگرمی موفق شد نخستین مدال طلای کاروان اعزامی به پارالمپیک را از آن خود کند.
کیهان ورزشی- 

رقابت‌های دسته منهای 80 کیلوگرم پاراوزنه‌برداری مردان عصر امروز (شنبه) در سالن توکیو اینترنشنال فوروم برگزار شد و روح‌الله رستمی به‌عنوان نماینده ایران در این دسته به مصاف حریفان رفت. وی با نمایندگان چین، اوکراین، یونان، گرجستان، کلمبیا، ایتالیا و برزیل رقابت کرد.

رستمی از همان آغاز بااقتدار و فاصله با حریفان شروع کرد. او قبلا دروزن ۶۷ کیلو شرکت می کرد که نقره پارای لندن را هم در کارنامه خود دا رد. حالا او جانشین مجید فرزین در منهای ۸۰ شده. فرزین قهرمان پارای ریو و قهرمان جهان و رکورددار است.

او در دور اول به وزنه ۲۲۵ حمله کرد در حالی که نزدیکترین حریف او گوژیائوفی از چین موفق به زدن وزنه ۲۱۱ شده بود. این اقتدار در دو مرحله بعدی هم ادامه داشت. رستمی در دور دوم ۲۲۸ و دور سوم ۲۳۴ را زده بود . او بعد از مسجل شدن قهرمانی در میان تشویق حاضران در سالن از ملل مختلف برای رکورد شکنی به وزنه ۲۴۲ حمله کرد که موفق نشد. او موقع ترک صحنه سجده شکر به جای آورد و در میان تشویق حاضران سالن را ترک کرد.

«جیائو فی» از چین با 215کیلوگرم به مدال نقره رسید و محمد الفت مصری با 212 کیلوگرم صاحب گردن آویز برنز منهای 80 کیلوگرم شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار