شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۶۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
دارنده مدال طلای جودو نابینایان و کم‌بینایان در بازی‌های پارالمپیک توکیو، گفت: کسب ۲ مدال طلا، روزی تاریخی برای این رشته رقم زد.
کیهان ورزشی-

محمدرضا خیرالله‌زاده اظهار داشت: آنچه امروز در توکیو رخ داد یک اتفاق تاریخی بود که موجب شد تا ۲ طلا به نام ورزش ایران ثبت شود. این نخستین مدال‌های جودو نابینایان در تاریخ پارالمپیک بود.

دارنده مدال طلا جودو بازی‌های پارالمپیک با بیان اینکه هدفی جز طلا نداشتم، افزود: تمام مسابقات را با ضربه فنی به پایان رساندم و توانستم با اقتدار قهرمان شوم. برای طلا برنامه ریزی کردم و به هدفم رسیدم.

خیرالله زاده با تشکر از فدراسیون و کادرفنی، عنوان کرد: آنچه امروز رخ داد حاصل یک کار جمعی بود و من نیز بخشی از این اتفاق مبارک هستم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا در بازی‌های پاراآسیایی بهترین نتیجه را کسب کنیم.

وی در پایان این مدال طلا را به مردم ایران تقدیم کرد.

محمدرضا خیرالله زاده، امروز (یکشنبه) در مسابقات وزن به اصافه ۱۰۰ کیلوگرم جودو پارالمپیک موفق شد مدال طلای این وزن را از آن خود کند.

کاروان ایران در این دوره از بازی ها تاکنون ۷ مدال ( ۳ طلا، ۴ نقره ) در وزنه برداری، دوومیدانی و جودو کسب کرد.

کاروان پارالمپیک ایران در پانزدهمین دوره بازی ها با کسب ۲۴ نشان ( هشت طلا، ۹نقره و هفت برنز) در جایگاه پانزدهم ایستاد.

شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از دوم شهریور ماه آغاز شد و کاروان ایران از بین ۱۰۰سهمیه کسب شده با ۶۲ ورزشکار ( ۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور دارد.

این رویداد چهاردهم شهریور به کار خود پایان می دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها