PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۶۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
یاد سیامند رحمان گرامی داشته شد
ملی پوش پاراوزنه برداری در رقابت های دسته به اضافه 107 کیلوگرم پارالمپیک به مدال نقره رسید.
کیهان ورزشی- 

در شب پایانی رقابت های وزنه برداری پارالمپیک  توکیو گرامی یاد مرحوم سیامند رحمان به عنوان قهرمان  و رکورددار جهان و پارالمپیک با پخش تصاویری از او قبل از شروع رقابت ها در سالن مسابقات گرامی داشته شد.

در آخرین شب رقابت های وزنه برداری پارالمپیک و آخرین وزن ۱۰۷+ ورزشکارانی از ایران، مصر، عراق، کلمبیا، چین، کره جنوبی، آذربایجان، یونان و اردن حضور داشتند.

 از همان ابتدا و با نقش بستن وزنه  های انتخابی وزنه برداران بر تابلوی بزرگ سالن ، معلوم شد که دونفر رقبای اصلی کسب مدال در این وزن هستند؛ جمیل الشبلی و منصور پورمیرزایی از ایران. 
الشبلی وزنه ۲۳۶ کیلوگرم را در حرکت اول خود اعلام کرده بود و پور میرزایی قصد حمله به وزنه ۲۳۵ کیلوگرم را داشت . نزدیکترین نفر به اینها فارس ال آجیلی  از عراق بود که وزنه ۲۲۲ کیلوگرم را انتخاب کرده بود که در همان حرکت اول در بالابردن آن موفق بود. منصور پورمیرزایی در اولین حضور خود روی تخته،با روحیه بالا و عزم راسخ تقریبا به راحتی بر وزنه درخواستی غلبه کرد.

بعد از او الشبلی اردنی روی صحنه آمد که او نیز بر وزنه ۲۳۶ کیلو فائق آمد و معلوم شد رقابت نزدیکی بین او و منصور پورمیرزایی وجود خواهد داشت.
آنها ، هر دو برای حرکت دوم۲۴۲ را انتخاب کرده بودند. میرزایی در حرکت دوم نیز بر وزنه ۲۴۲ به راحتی غلبه کرد و در انتظار نمایش رقیب اردنی نشست. الشبلی نیز در دومین حرکت موفق بود تا تکلیف سکوی اول و دوم به حرکت سوم و پایانی کشیده شود. فارس آجیلی وزنه بردار عراقی خیلی زود با مهار وزنه ۲۲۸ کیلو گرم، گردن آویز برنز را مال خود کرده بود.

برای حرکت سوم پورمیرزایی وزنه ۲۴۳ را انتخاب کرده بود و الشبلی وزنه ۲۴۴ کیلو گرم را.اما در آخرین لحظه هر دو وزنه ۲۴۶ را انتخاب کردند! منصور در حمله به این وزنه و غلبه بر آن  ناکام ماند. الشبلی نیز در آخرین حرکت خود در مصاف با وزنه ۲۴۶ موفق نبود اما به خاطر وزن کمتر صاحب گردن آویز طلا شد.
منصور پور میرزایی نیز نمایش قابل قبول و موفقی داشت وتنها به خاطر وزن اضافی  بر سکوی دومی قرار گرفت و صاحب مدال  خوش رنگ نقره شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار