PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۶۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- فدراسیون فوتبال امارات برای جذب تماشاگران در ایام کرونا برای بازی های خانگی در ورزشگاه زعبیل ،  راهکاری را درنظر گرفت. فدراسیون امارات اعلام کرد تماشاگران فوتبال می توانند به صورت رایگان تست PCR  بدهند و مجوز حضور در ورزشگاه را دریافت کنند.
- هاشمیه متقیان در فینال پرتاب نیزه بانوان کلاس F56 با ثبت رکورد 24.50 ضمن شکستن رکورد جهانی این رشته، در رده نخست ایستاد و به مدال طلای بازیهای پارالمپیک توکیو دست پیدا کرد. 
- ساره جوانمردی تیرانداز پرافتخار ورزش کشورمان ، در فینال تپانچه بادی 10 متر با ثبت رکورد 4663 به مدال طلای پارالمپیک رسید.
- تیم ایران در سومین بازی خود در پیکارهای والیبال نوجوانان جهان با نتیجه سه بر صفر ، تیم جمهوری چک ، نایب قهرمان اروپا را شکست داد . (26 - 24 ، 25 - 20 ، 25 - 13 )
- مطابق قانون و با موافقت ستاد کل نیرو‌های مسلح در صورتی که ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان در مسابقات پارالمپیک، قهرمانی جهان و آسیا در رشته‌های مختلف مدال کسب کنند؛ یکی از فرزندانشان از انجام خدمت مقدس سربازی معاف خواهد شد.
- بوکسورهای نوجوان و جوان ایران، با کسب 10 مدال مختلف در رقابت‌های قهرمانی آسیا 2021 امارات، عملکرد درخشانی را از خود بر جای گذاشتند.  در آخرین روز این رقابت‌ها دو نماینده ایران، در فینال اوزان خود مقابل حریفان شکست خوردند و به مدال نقره دست یافتند.
- مارسل سابیتزر ، هافبک اتریشی تیم  لایپزیک با قراردادی تا سال 2025 به ارزش 16 میلیون یورو به بایرن مونیخ پیوست.
- مهدی اولاد در مسابقات پرتاب وزنه به مدال طلای بازی‌های پارالمپیک 2020 دست یافت.
- لیست نهایی تیم ملی فوتبال ایران  برای بازی مقابل سوریه و عراق در راه جام جهانی 2022 قطر بدین شرح اعلام شد . دروازه بانان: علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، پیام نیازمند ، مدافعان : شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، امید نورافکن، صادق محرمی، جعفر سلمانی، صالح حردانی، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی هافبکها : میلاد سرلک، احمد نوراللهی، محمد کریمی، یاسین سلمانی، زبیر نیک نفس، علیرضا جهانبخش، سعید عزت اللهی، وحید امیری، سامان قدوس، مهدی ترابی، علی قلی زاده  مهاجمان : کریم انصاری فرد، مهدی قایدی، سردار آزمون و مهدی طارمی
- حامد نورمحمدی، کاپیتان و مدافع فصل قبل مس رفسنجان به عضویت تیم ذوب‌آهن درآمد . 
- میلاد فخرالدینی، مدافع فصل گذشته تراکتور با قراردادی 2 ساله به آلومینیوم اراک رفت . 
- روبن دیاز قراردادش را تا سال 2027 با منچسترسیتی تمدید کرد.
- بهرام امیری معاون اسبق باشگاه استقلال به عنوان سرپرست جدید این تیم انتخاب شد.
- باشگاه هوادار تهران یکی از تیمهای صعود کننده به لیگ برتر ، موفق به جذب اسپانسر شده و از اولین خرید خود رونمایی خواهد کرد.
- گرشباسی مدیرعامل فولاد در تلاش برای متقاعد کردن لوسیانو پریرا برای تمدید قرارداد خود با فولادی‌ها است ، پریرا با استقلال به توافق شخصی دست پیدا کرده اما گویا پیشنهاد مالی بالای فولاد این بازیکن را برای پیوستن به تیم تهرانی مردد کرده البته تا این لحظه شیمبا پاسخی به پیشنهاد فولادی‌ها نداده است . 
- باشگاه پرسپولیس تا 17 شهریور فرصت دارد مبلغ 21 میلیارد طلب کالدرون و خواکین مربیان آرژانتینی و اسپانیایی اسبق خود را با پی گیری مجید صدری رئیس هیات مدیره باشگاه ، پرداخت کند . 
- صالح حردانی ، بازیکن ملی پوش و مورد نظر استقلال برای پیوستن به این تیم سرانجام تصمیم گرفت با مداخله گرشاسبی و ویسی مدیرعامل و مربی تیم ،  قرارداد خود را با باشگاه فولاد خوزستان تمدید کند.
- جراح نصار قهرمان پارالمپیک 2016 ریو یک بار دیگر در بزرگترین مسابقات ورزشی حضور پیدا کرد و این بار با اختلاف تنها یک سانتی متر در پرتاب وزنه دستش از رسیدن به مدال طلا کوتاه ماند و نقره پارالمپیک را گرفت. این ورزشکار که در بغداد مغازه بقالی و میوه فروشی دارد، به چهره‌ای ویژه در ورزش این کشور تبدیل شده است.
- تیم ملی روسیه با شکست ژاپن در فینال، قهرمان جام جهانی فوتبال ساحلی شد. این مسابقات در روسیه جریان داشت . 
- تیم آلتای اسپور در هفته سوم مسابقات سوپر لیگ فوتبال ترکیه با حضور 90 دقیقه ای محمد نادری ، دو بر صفر مغلوب فنربافچه شد .
- سرانجام جعفرسلمانی با عقد قرارداد تازه جذب باشگاه استقلال شد . 
- مراسم قرعه کشی بازی پلی آف لیگ دسته دوم فوتبال ایران  بین تیمهای ویستاتوربین تهران و شهرداری ماهشهر با حضور مسئولین برگزار شد و در نهایت تیم ویستا ، میزبان مسابقه رفت لقب گرفت . بازی رفت روز دوشنبه 15 شهریور و دیدار برگشت روز یک شنبه 21 شهریور انجام خواهدشد . 
- کاروان تیم ملی فوتبال سوریه به تهران رسید تا خود را برای دیدار روز  پنجشنبه آینده در انتخابی جام جهانی آماده کند. نکته جالب در کاروان تیم ملی سوریه غیبت ستاره اصلی این تیم یعنی عمر خربین مرد سال آسیا 2017 بود.  گویا عمر خربین از دبی عازم تهران می شود تا به اردوی تیم ملی کشورش ملحق شود. دیدار تیم ملی کشورمان با سوریه روز پنجشنبه ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهدشد.
- محمد دانشگر مدافع تیم فوتبال استقلال که چند روز پیش قراردادش را پس از یک سوتفاهم به طور یک طرفه با باشگاه فسخ کرده بود، بعد از صحبت با مسئولان این تیم و رفع این سوتفاهم،  در محل باشگاه حاضر شد و قراردادش را  به مدت یک سال دیگر تمدید کرد. باشگاه استقلال همچنین مذاکره با فرشید اسماعیلی برای تمدید قرارداد را تکذیب و اعلام کرد این بازیکن دیگر در لیست فرهاد مجیدی قرار ندارد. 
- کنفدراسیون فوتبال آسیا به کادر فنی 12 تیم راه یافته به  مرحله نهایی انتخابی جام جهانی  هشدار داد که از هر گونه فیلم برداری و عکس برداری با دوربین های شخصی از سکوها خودداری کنند. در بیانیه AFC آمده است که به هیچ فردی از کادر فنی اجازه داده نمی شود که با دوربین ها و موبایل های شخصی از سکوها فیلم برداری کند و عکس بگیرد مگر اینکه قبل از بازی با ناظر هماهنگی کرده باشد.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار