PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۶۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
دیدارهای دور پنجم از مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا با پیروزی روسیه، صربستان و نروژ پیگیری شد.
کیهان ورزشی-
در ادامه بازی‌های دور پنجم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در قاره اروپا، امشب (شنبه) 4 بازی همزمان از ساعت 20:30 به وقت تهران برگزار شد که در پایان آنها تیم‌های صربستان، روسیه و نروژ موفق به کسب سه امتیاز شدند و ایرلند در خانه مقابل آذربایجان متوقف شد.

در گروه A تیم ملی صربستان مقابل میهمان خود لوکزامبورگ به برتری 4 بر یک دست یافت. در این بازی میتروویچ در دقایق 22 و 35 و چانوت در دقیقه 82 (گل به خودی) و میلنکوویچ 6+90 برای صربستان و تیل در دقیقه 77 برای لوکزامبورگ گلزنی کردند.

در دیگر بازی گروه A، مصاف خانگی ایرلند با آذربایجان با تساوی یک - یک خاتمه یافت. محمدف در دقیقه 1+45 گل نخست بازی را برای آذربایجانی‌ها به ثمر رساند و دافی سه دقیقه به پایان ایرلند را از شکست خانگی نجات داد.

در جدول گروه A تیم‌های (بدون احتساب نتایج تیم‌ها مقابل قطر میهمان) صربستان و پرتغال هر دو با 10 امتیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب در رده‌های اول و دوم قرار دارند و پس از آنها تیم‌های لوکزامبورگ با 6 امتیازی، ایرلند جنوبی با یک امتیاز و آذربایجان با یک امتیاز در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند.

در گروه G یک بازی برگزار شد که در تیم تیم ملی نروژ با نتیجه 2 بر صفر میزبانش لتونی را از پیش رو برداشت. ارلینگ هالند در دقیقه 20 از روی نقطه پنالتی و الیونسی در دقیقه 66 گل‌های این بازی را به ثمر رسانند.

نروژ با این پیروزی 10 امتیازی شد و به صدر جدول صعود کرد. ترکیه با یک بازی کمتر و 8 امتیاز در رده دوم قرار دارند و پس از آن تیم‌های هلند  و مونته‌نگرو هر دو با 7 امتیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند. لتونی با 4 امتیاز در جایگاه پنجم است و جبل‌الطارق نیز بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارند.

در گروه H تیم ملی روسیه با نتیجه 2 بر صفر در خاک قبرس به برتری رسید. اروخین در دقیقه ششم و ژمالدتدینوف در دقیقه 55 برای روس‌ها گلزنی کردند.

در بازی دیگر این گروه اسلوونی در خانه با یک گل بر مالت غلبه کرد. لووریچ در دقیقه 44 از روی نقطه پنالتی تنها گل این بازی را به ثمر رساند.

در جدول گروه H روسیه با 10 امتیاز از 5 بازی، کرواسی با 7 امتیاز از 4 بازی و تفاضل گل +3، اسلوونی با 7 امتیاز از 5 بازی و تفاضل گل صفر، اسلواکی با 6 امتیاز، مالت با 4 امتیاز و تفاضل گل منفی 3 و قبرس با 4 امتیاز با تفاضل گل منفی 5 در رده‌های اول تا ششم قرار دارند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار