PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۶۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی-

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- تیم فوتبال استقلال دوشنبه آینده در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه زعبیل دبی به مصاف الهلال می رود.در همین رابطه خلف الکوکب خبرنگار شبکه دبی اسپورت اعلام کرد مجوز حضور 4000 تماشاگر (ظرفیت 50 درصد ورزشگاه) برای دیدار الهلال مقابل استقلال صادر شده است. با توجه به اینکه استقلال میزبان این بازی است 90 درصد سکوها برای هواداران تیم ایرانی  و 10 درصد باقی مانده یعنی حدود 300 بلیت برای هواداران الهلال است.
- در دور دوم پیکارهای مقدماتی جام جهانی 2022 ، در منطقه آسیا تیم ملی ایران با ارائه یک بازی قابل قبول با سه گل جهانبخش ، طارمی و قلی زاده ، سه بر صفر از سد تیم ملی عراق گذشت و صدرنشین گروه اول شد ، کشورمان در دیدار اول خود یک بر صفر تیم ملی سوریه را در تهران شکست داده بود . 
- در دوبازی دیگر از گروه اول آسیا ، راهیابی به جام جهانی ، سوریه و امارات یک بر یک شدند و کره جنوبی با یک گل لبنان را شکست داد.
- اینفانتینو رئیس فیفا و آرسن ونگر فرانسوی سرمربی اسبق آرسنال و از چهره های فعال فدراسیون بین المللی فوتبال ، در ورزشگاه خلیفه قطر شاهد بازی ایران با عراق بودند.
- تیم شهدای رزکان البرز با برتری سه بر صفر مقابل تیم وحدت پیام بیرجند در مجموع دو دیدار رفت و برگشت ، ضمن فتح بازی پلی آف لیگ سه ، بار دیگر به پیکارهای لیگ دسته دوم صعود کرد. تیم رزکان البرز در مسابقه رفت ، یک برصفر و در دیدار برگشت دو بر صفر بر حریف خراسانی غلبه کرد و به جواز صعود دست یافت . 
- بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا ، هیریوکی کیمورا از ژاپن  به عنوان داور اصلی بازی استقلال تاجیکستان و پرسپولیس در لیگ قهرمانان قاره کهن انتخاب شد. هیروشی یاموچی و جان میهارا دو کمک و هموطنش در این بازی هستند.
- در گروه دوم مرحله مقدماتی فوتبال انتخابی آسیا برای راهیابی به جام جهانی ، ژاپن ، استرالیا و عربستان با نتایج مشابه یک بر صفر به ترتیب از سد تیمهای چین ، ویتنام و عمان گذشتند، این سه پیروزی در خانه حریفان برای تیمهای مهمان رقم خورد.
- در یک بازی دوستانه ، تیم استقلال برای کسب آمادگی جهت دیدار روز دوشنبه با الهلال عربستان در دوبی با نتیجه 7-1 تیم دسته دومی رجیونال امارات را شکست داد .
-  «دُعا العیوب» دختر پناهنده شش ساله که در کمپ پناهندگان ازرق اقامت دارد، پس از شرکت در آزمون های لازم توسط فدراسیون تکواندوی اردن، موفق به دریافت کمربند مشکی شد تا عنوان جوان ترین پناهنده جهان که این کمربند را دریافت کرده است را به خود اختصاص دهد.
- عباس انصاری‌فرد مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس به دلیل ابتلا به کرونا در 65 سالگی درگذشت. روحش شاد
- در ادامه پیکارهای مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا این نتایج رقم خورد : آذربایجان صفر - پرتغال 3 (برناردو سیلوا ، آندره سیلوا و ژوتا) ، ایرلند یک - صربستان یک ، بوسنی 2 - قزاقستان 2 ، فرانسه 2 - فنلاند صفر ، فارو 2 - مولداوی یک ، اتریش صفر - اسکاتلند یک ، هلند 6 - ترکیه یک ، نروژ 5 - جبل الطارق یک ، کرواسی 3 - اسلوانی صفر ، اسلواکی 2 - قبرس صفر ، روسیه 2 - مالت صفر ، مونته نگرو صفر - لتونی صفر 
- دو دیدار سویا - بارسلونا و ویارئال - آلاوز از هفته چهارم لالیگا به دلیل حضور بازیکنان این لیگ در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی منطقه قاره آمریکای جنوبی به تعویق افتاد.
- سون هیونگ مین مهاجم تیم ملی فوتبال کره جنوبی که به دلیل مصدومیت دیدار با لبنان را در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر از دست داده بود؛ مشکلی برای حضور در مسابقه با ایران ندارد.
- سجادی ، وزیر جدید وزارت ورزش شش قول مهم را اعلام کرد که برای عملی کردن آنها بیشترین تلاش را خواهد داشت که یکی از آنها واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است . 
- هواداران تیم فوتبال استقلال که مقابل وزارت ورزش و جوانان برعلیه مدیرعامل این باشگاه شعار داده بودند  ساعاتی بعد راهی خیابان سعادت آباد شده و مقابل باشگاه هم تجمع و شعارهایی سردادند.  تعدادی از تماشاگران عصبی استقلال بعد از شعارهای تند علیه مددی به ساختمان این باشگاه حمله کرده و خواستار دیدار با وی شدند. گفتنی است که نگهبابان حاضر در باشگاه اجازه ورود به این افراد را ندادند.
- با اعلام رسمی باشگاه استقلال، صبح روز سه‌شنبه بهزاد غلامپور، محمدحسین مرادمند و سینا خادمپور به اردوی این تیم  در دوبی اضافه شدند. قرار بود روز چهارشنبه نیز محمد دانشگر به دوبی پرواز کند.
- تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، با نتیجه 3 بر 0 برابر عراق به پیروزی رسید. این نهمین بازی زیر نظر دراگان اسکوچیچ است و او در رکوردی عجیب همه 9 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. این بهترین شروع برای یک مربی در تاریخ بازیهای تیم ملی فوتبال ایران بوده است .
- باشگاه تراکتور تبریز در تخلفی آشکار که دور زدن قانون محسوب می‌شود قرارداد دو بازیکن ایرانی خود را به «یورو» بسته است. 
- په له چهره شاخص فوتبال برزیل که چند روزی در بیمارستان بستری بود در اینستاگرامش خبر داد برای برداشتن یک تومور مشکوک در ناحیه روده بزرگ تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار