PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۶۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در هفته یازدهم لیگ فوتبال کرواسی ، تیم دیناموزاگرب در روزی که صادق محرمی 90 دقیقه بازی کرد و پاس گل هم داد با نتیجه پرگل 8 بر 0 تیم هرواتسکی را شکست داد. 
- حسین خبیری رئیس هیات فوتبال شمالغرب تهران به عنوان مدیرعامل باشگاه هوادار انتخاب شد. تیم فوتبال هوادار با هدایت رضا عنایتی خود را برای حضور در‌ مسابقات لیگ برتر دوره بیست و یکم آماده می‌کند. 
- تیم برزیل با پیروزی 4 - 2 مقابل قزاقستان عنوان سوم مسابقات جام جهانی فوتسال به میزبانی لیتوانی را به خود اختصاص داد.
- درادامه بازیهای لیگ باشگاهی در اروپا این نتایج به دست آمد : لیورپول 2 - منچسترسیتی 2 ، اسپانیول 2 - رئال مادرید یک ، کریستال پالاس 2 - لستر 2 ، تاتنهام 2 - آستون ویلا یک ، رن 2 - پاری سن ژرمن صفر ، فیورنتینا یک - ناپولی 2 ، رم 2 - امپولی صفر ، بایرن یک - فرانکفوررت 2 ،لیل 2 - مارسی صفر ، بیلفیلد صفر - له ورکوزن 4 ، آتالانتا 2 - میلان 3 ، ختافه یک - سوسیه داد یک 
- تیم ملی والیبال جوانان ایران با برد 3-1 مقابل کانادا، به عنوان نهمی مسابقات قهرمانی جهان دست پیدا کرد.
- شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال صبح روز یکشنبه در جلسه توجیهی داوران فوتبال اعلام کرد سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) امشب وارد ایران خواهد شد.این سیستم برای دیدار ایران و کره جنوبی که 20 مهر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
- در جلسه هماهنگی دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 مقرر شد تماشاگران در ورزشگاه آزادی حضور یابند. همچنین بانوان نیز این بازی را از نزدیک تماشا کنند.
- طبق اعلام سازمان لیگ فوتبال ، تاریخ آغاز مسابقات لیگ دسته اول تغییر پیدا کرد.
- رشید مظاهری دروازه بان استقلال پس از مدتها بلا تکلیفی با دلجویی از کادرفنی و هم‌تیمی‌ها به تمرینات تیم برگشت . 
- کوون چانگ هون هافبک سوون سامسونگ و تیم ملی فوتبال کره جنوبی و یکی از موثرترین بازیکنان تیم پائولو بنتو، به دلیل آسیب دیدگی از فهرست تیم ملی این کشور خط خورد و چئونگ وو یونگ بازیکن تیم فرایبورگ آلمان جایگزین او شد.
- سعد السبیعی خبرنگار نشریه الیوم عربستان مدعی شد کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی است تا هر دو بازی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میان پرسپولیس و الهلال و النصر با الوحده امارات را در ورزشگاه مرسول پارک برگزار کند. پیش از این گفته می شد دیدار پرسپولیس با الهلال در ورزشگاه الملز ریاض برگزار می شود ولی این خبرنگار سعودی مدعی است احتمال دارد بازی به ورزشگاه مرسول پارک باشگاه النصر منتقل شود.
-- مهین کوره‌چیان بسکتبالیست سالهای 1350 تا 1357 تیم استقلال (تاج) و تیم ملی بر اثر بیماری کرونا چشم از جهان فروبست. روحش شاد 
- تیم دونفره تنیس روی میز ایران متشکل از برادران عالمیان با شکست برابر هند از صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا به میزبانی قطر بازماند.
- تیم ملی فوتبال کشورمان برای مقابله با امارات در سومین بازی خود از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا ، تهران را به مقصد دوبی ترک کرد.
- با اعلام باشگاه العربی؛ مهرداد محمدی بازیکن ایرانی این تیم به دلیل مصدومیت زانو و انجام عمل جراحی 6 ماه از میادین دور خواهد بود.
- محمدحسین فلاح هافبک فصل گذشته استقلال رسما به پیکان تهران پیوست.
- در دومین روز رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان به میزبانی نروژ ، کامران قاسم‌پور نماینده وزن 92 کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی برابر جیدن کاکس کشتی‌گیر قدرتمند آمریکا در شرایط تساوی 3 بر 3 به دلیل اخطار حریف راهی فینال شد. محمد نخودی هم در وزن 79 کیلوگرم با پیروزی بر نیکا کنتچادزه از گرجستان با برتری 6-5 فینالیست شد.امیرمحمد یزدانی نیز در 65 کیلو با غلبه بر عثمانوف (5-4) از قرقیزستان ، بار سفر به فینال بست ، علیرضا سرلک در 57 کیلو در حالیکه در 30 ثانیه پایانی 4 -1از آتلی از ترکیه عقب بود با برتری 7 - 4 حضورش را در فینال جشن گرفت . 
- ژیسکو مونوز سرمربی واتفورد به دلیل عملکرد ضعیف از این تیم اخراج شد.
- رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت : قوی‌تر از گذشته با توهین‌کنندگان به داوری برخورد می‌کنیم. برنامه‌ریزی شده که حق و حقوق داوری 400 درصد افزایش پیدا کند. درخواست کردیم که بهترین سیستم رادیویی را وارد کنند که جامعه داوری به روش‌های روز آشنا شود.
- نتایج تست‌ کرونای اعضای تیم ملی فوتبال ایران برای سفر به امارات منفی اعلام شد.
- برای حضور در رقابت های جهانی ، تیم ملی کشتی فرنگی 12 مهرماه راهی کشور نروژ می شود.فرنگی کاران از 15 مهرماه به مصاف حریفان خود می روند.
- تیم ملی فوتبال کشورمان ، سومین بازی خود در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 را 15 مهر در دبی مقابل امارات انجام خواهد داد . کریستوفر بث استرالیایی به عنوان داور وسط انتخاب شد. اشتین انتوان و جورج لانکریندز دو هموطنش در این بازی کمک های او محسوب هستند.
- حسن یزدانی در فینال وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد رقابتهای جهانی با برتری 6 - 2 برابر دیوید تیلور از آمریکا ، صاحب مدال طلا شد.
- فینال وزن 125 کیلوی کشتی آزاد مسابقات جهانی نروژ هم بین امیرحسین زارع ازایران و پتریاشویلی از گرجستان انجام شد که زارع با پیروزی 9 - 2 ، دومین مدال طلای کشورمان را از آن خود کرد.
- جلسه هماهنگی دیدار تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی با حضور حسن کامرانی فر، سرپرست دبیرکلی و جمعی از مسئولان دپارتمان‌های اجرایی بازی، در سالن اجتماعات روابط عمومی فدراسیون برگزار شد و در خصوص مسائل مختلف از قبیل پزشکی، وضعیت اسکان تیم ملی کره جنوبی، ناظران و داوران بازی، زمین تمرین، حضور رسانه‌ها و خبرنگاران کره‌ای در ورزشگاه بحث و تبادل نظر شد.
- تیم ملی فوتسال پرتغال با پیروزی 2 بر 1 مقابل مدافع عنوان قهرمانی آرژانتین، قهرمان جام جهانی فوتسال شد. گلاره ناظمی افتخار داوری فوتسال ایران، به عنوان وقت نگه دار در کوبل داوری فینال جام جهانی حضور داشت.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار