PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۶۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- دورسوم بازیهای مرحله گروهی منطقه آسیا برای راهیابی به جام جهانی 2022 قطر پی گیری شد و این نتایج به دست آمد : امارات صفر - ایران یک ، کره جنوبی 2 - سوریه یک ، عراق صفر - لبنان صفر (گروه اول) ، عربستان یک - ژاپن صفر ، استرالیا 3 - عمان یک ، چین 3 - ویتنام 2 (گروه دوم)
- تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی خود برای راهیابی به جام جهانی با حمایت تماشاگران اندک در دوبی با امارات مصاف داد و با پاس طلایی آزمون و ضربه سرنوشت ساز طارمی ، یک بر صفر بر حریف غلبه کرد تا باثیت سومین برد متوالی صدرنشین گروه اول باقی بماند. 
- در پیکار رفت ایران با امارات در دوبی ، دو اتفاق جالب رقم خورد اول آنکه داور استرالیایی دقیقه 59 ، با حمایت از دستگاه «وار» کارت قرمز حاصل خطای پشت محوطه جریمه خلیل زاده بر روی مهاجم حریف را نادیده و به سود ایران آفساید اعلام کرد و دوم اینکه در دقیقه 90 ، سنگربان امارات ضربه پنالتی سردارآزمون را مهار و بی اثر گذاشت .
- تیم فوتبال نفت‌مسجدسلیمان در دیداری تدارکاتی با نتیجه یک بر صفر مقابل شهرخودرو به برتری رسید. استقلال خوزستان نیز با یک گل مغلوب ماشین سازی شد. تیم شمس آذر قزوین جانشین تیم بادران در لیگ ، سه بر صفر بر پارس جنوبی جم فائق آمد .
- اسکووچیچ ، سرمربی ایران در نشست خبری پس از مسابقه با امارات گفت : آب و هوای گرم روی عملکرد بازیکنان ما تاثیر گذاشت چون اکثر بازیکنان ما از اروپا آمدند. در نهایت مهمترین امر این بود که به هدف خود یعنی کسب 3 امتیاز بازی برسیم. از عملکرد تیم حریف شگفت زده شدم. خوشحالی نمی کنیم چون بازی مهمتری مقابل کره جنوبی داریم و باید در آن دیدار نیز برنده شویم. لغو کارت قرمز و بازگشت خلیل زاده باعث شد تا بازیکنان انگیزه دو چندان بگیرند و با اراده بیشتری بجنگند.
- مشاور پزشکی ریاست فدراسیون فوتبال ایران گفت :طبق اعلام وزارت بهداشت، مجوز حضور تماشاگر در بازی ایران و کره‌جنوبی به تعداد محدود صادر شده و علاقه مندان فوتبالی که حداقل 14 روز از دریافت نوبت دوم واکسن آنها گذشته باشد، می‌توانند در ورزشگاه حضور داشته باشند..
-- برنامه دور چهارم مرحله رفت رقابتهای فوتبال منطقه آسیا در راه جام جهانی ، روز 20 مهر بدین شرح است : ایران با کره ، امارات با عراق ، سوریه با لبنان ، ژاپن با استرالیا ، عربستان با چین ، عمان با ویتنام 
- فوتبال ایران با مربیگری اسکوچیچ با کسب دهمین برد متوالی ، بهترین رکورد تاریخ تیم ملی را به ثبت رساند.
 ، 10 برد از 10 بازی اخیر ، بدون مساوی و باخت ، 29 گل زده و تنها 2 گل خورده. 
- مارویک سرمربی امارات در نشست خبری بعد از بازی با ایران گفت: مقابل تیمی قدرتمند باختیم که بازیکنان سطح بالایی دارد. در نیمه دوم فرصت های زیادی را دست دادیم و نتوانستیم بازی همیشگی خود را به نمایش بگذاریم. ایران از لحاظ بدنی از ما قوی تر بود و در داخل زمین این تفاوت بین دو تیم واضح بود. به خاطر این باخت بازیکنانم را سرزش نمی کنم چون با تیم های سطح اول آسیا در گروهمان رقابت می کنیم.
- شبکه «بی بی سی» اسپورت خبر داد صندوق سرمایه گذاری عربستان سعودی در آستانه خرید باشگاه نیوکاسل قرار دارد. طبق گزارش های رسیده، سازمان لیگ برتر انگلیس با فروش این باشگاه به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان موافق کرده و طی 24 ساعت آینده اعلام می شود بن سلمان در 3 سال گذشته تلاش زیادی کرد تا نیوکاسل را خریداری کند ولی با موانع متعددی به دلیل نقض حقوق بشر در جنگ علیه یمن متهم بود.
- مارکو فوتاکس مهاجم 31 ساله و مجارستانی سابق لسترسیتی و وردربرمن، در حال سفر به ایران و امضای قرارداد با استقلال است.
- در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ، پژمان پشتام نماینده وزن 82 کیلوگرم ایران پس از دوبرد متوالی در دیدار نیمه نهایی برابر کشتی‌گیر ترکیه با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند، پشتام راهی دیدار رده بندی شد. محمد رضا مختاری هم در 72 کیلو ، برابر نماینده ارمنستان با نتیجه 10 بر 5 شکست خورد و از رسیدن به فینال مسابقات بازماند، مختاری نیز راهی دیدار رده بندی شد.
- در مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان ، ایلیا صالحی پور نماینده کشورمان در حرکت یکضرب نتوانست 110 کیلوگرم را با موفقیت بالای سر ببرد و از گردونه رقابت حذف شد. نمایندگان تایلند، ونزوئلا و اوکراین به ترتیب اول تا سوم شدند. 
- در رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان- نروژ ، در وزن 55 کیلوگرم ، سجاد عباس پور در دور نخست با نتيجه با نتيجه 10 بر 1 مغلوب مکس نوری از آمریکا شد و با توجه به شكست اين كشتي گير در مرحله يك چهارم نهايي، نماينده كشورمان از دور رقابت ها كنار رفت.
- ولادیمیر سینگلازوف قوی ترین وزنه بردار روسیه که به دلیل رکوردهای قدرت و انعطاف پذیری بالایش مشهور بود، در 61 سالگی بر اثر عارضه کرونا درگذشت. گفته می شود وی 26 رکورد جهانی  به ثبت رسانده است.
- در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان ، محمدعلی گرایی در یک چهارم نهایی وزن 77 کیلوگرم مقابل رومن ولاسوف از روسیه با نتیجه 10-1 شکست خورد و با توجه به صعود ولاسوف به نبردنهایی ، گرایی به جدول بازنده ها برگشت تا این بار برای کسب مدال برنز تلاش کند.
- مسابقه سوپرجام بین دو تیم اینتر و یوونتوس ، روز 22 دسامبر (چهارشنبه اول دی) در ریاض برگزار می شود.
- تیم والیبال بانوان سایپا شانس کسب مدال برنز را در مسابقات قهرمانی باشگاه های زنان آسیا از دست داد. این تیم در فینال سه بر صفر مغلوب سوپریم تایلند شد : 18- 25 ، 21 - 25 ، 19 - 25
- در ادامه بازیهای مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال این نتایج در آمریکای جنوبی به دست آمد : پاراگوئه صفر - آرژانتین صفر ، اروگوئه صفر - کلمبیا صفر ، ونزوئلا یک - برزیل 3 ، اکوادور 3 - بولیوی صفر ، پرو 2 - شیلی صفر 
- تیم ملی فوتبال فرانسه در حالیکه دو بر صفر از حریف عقب بود با پیروزی 3 - 2 مقابل بلژیک به دیدار نهایی مسابقات لیگ ملت های اروپا راه یافت . برای بلژیک ابتدا کاراسکو و لوکاکو در دقایق 37 و 40 گلزنی کردند ، در نیمه دوم خروس نشانها سه بار توسط گریزمن ، ام با په و هرناندز به گل رسیدند ، بازی فینال روز یک شنبه (18مهر) ، بین اسپانیا و فرانسه انجام می شود .

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار