PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر کره در ورزشگاه آزادی متوقف شد.
کیهان ورزشی-

تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی از ساعت 17 امروز (سه‌شنبه)، در هفته چهارم مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر و در ورزشگاه آزادی، به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید. سون هیونگ‌مین در دقیقه 48 گل زد و علیرضا جهانبخش در دقیقه 76، گل تساوی ایران در این بازی و سومین گل خود را در دور نهایی انتخابی جام جهانی به ثمر رساند.

تیم ملی برای کسب برد در این دیدار دیر از خواب بیدار شد و زمانی به خود آمد که گل اول را دریافت کرده بود. تیم ما در این بازی دو بار دیرک دروازه کره را به لرزه درآورد.

تیم ملی کشورمان برای نخستین بار با هدایت دراگان اسکوچیچ پیروز نشد و از کسب یازدهمین برتری متوالی خود با این مربی محروم شد. ملی‌پوشان کشورمان با این نتیجه، صدر جدول گروه A را با 10 امتیاز حفظ کردند و کره جنوبی با 8 امتیاز، در رتبه دوم جدول باقی ماند. این نتیجه همچنین باعث شد طلسم 47 ساله کره‌ای‌ها برای ناکامی در کسب پیروزی در ایران تداوم یابد. رسانه‌های کره‌ای پیش‌تر ورزشگاه آزادی را «قبرستان تیم‌های میهمان» و «راهی به سوی جهنم» خوانده بودند.

ترکیب دو تیم:

ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش (کاپیتان)، احمد نوراللهی (90- میلاد سرلک)، مهدی طارمی، وحید امیری، علی قلی‌زاده (56 - علی قلی‌زاده) و سردار آزمون(90- مهدی قایدی).

کره جنوبی: کیم سئونگ‌گیو، لی یونگ، کیم مین‌جائه، جونگ وویونگ، هوانگ این‌بئوم، سون هیونگ‌مین، لی جائه‌سونگ (82 - لی دونگ‌گیونگ)، هوانگ هی چان، هونگ چول (70 - کیم جین‌سو)، هوانگ اوی جو (81 - نا سانگ‌هو) و کیم یونگ‌وون.

داور: احمد الکاف از عمان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار