PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۶۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در ادامه بازیهای لیگ های باشگاهی اروپا این نتایج رقم خورد : نیوکاسل 2 - تاتنهام 3 ، مون پولیه یک - لانس صفر ، مارسی 4 - لورین یک ، له ورکوزن یک - بایرن مونیخ 5 ، اوگسبورگ یک - بیلفیلد یک ، ناپولی یک - تورینو صفر ، یوونتوس یک - رم صفر ، سلتا صفر - سویا یک ، ویا رئال یک - اوساسونا 2 ، بارسلونا 3 - والنسیا یک
- در دوبازی باقی مانده از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق ، تیم پوهانگ با نتیجه سه بر صفر بر ناگویا غلبه کرد و تیم هیوندا نیز با عبور از جونبوک به نیمه نهایی راه یافتند .
- پرسپولیس که برای بازی مقابل الهلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راهی ریاض شده بود؛ قصد داشت برای زیارت به خانه خدا برود ولی این موضوع منتفی شد. پرسپولیسی ها در نظر داشتند در صورت برتری مقابل تیم الهلال و با توجه به فرصت چند روزه تا بازی نیمه نهایی، سفری زیارتی به مکه و مدینه داشته باشند.
- چلسی به اولین تیم تاریخ لیگ جزیره تبدیل شده است که در 7 دربی پیاپی لندن به برتری رسیده است.
- رقابت های کشتی آزاد پیشکسوتان قهرمانی جهان روزهای 27 لغایت 29 مهر و رقابت های کشتی فرنگی پیشکسوتان روزهای 30 مهر لغایت 2 آبان ماه در شهر لوتارکی در نزدیکی آتن یونان برگزار می شود.
- قبل از آغاز بیست ویکمین دوره پیکارهای لیگ برتر فوتبال ، اعضای تیم نساجی مازندران برای چهارمین بار در فصل جدید،  تست کرونا دادند.
- کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت های جام جهانی نروژ نتایج فوق العاده ای به دست آوردند.  مراسم تجلیل از کشتی گیران مازندرانی با حضور حمید سجادی وزیر ورزش برگزار شد که در این مراسم به هر یک از مدال آوران 70 میلیون تومان پاداش داده شد. البته آنها به صورت جداگانه هم از فدراسیون کشتی پاداشی دریافت کردند.
- براساس دستورالعمل تازه ، نحوه صعود نمایندگان فوتبال ایران در لیگ آسیا تغییر پیدا کرد  و با توجه به سهمیه 1+ 3 حالا تیم‌های پرسپولیس، فولاد و سپاهان مستقیماً راهی آسیا می‌شوند و تنها استقلال باید از مسیر پلی‌آف به این بازی‌ها برسد.
- برنامه مسابقات پرسپولیس در هفته های اول و دوم لیگ برتر مشخص شد ، مسابقه دو تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس روز جمعه 30 مهر ساعت 18 در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برگزار می‌شود. همچنین مسابقه دو تیم پرسپولیس و نساجی مازندران روز چهارشنبه 5 آبان ساعت 18در ورزشگاه آزادی تهران انجام خواهد شد . 
- تمرینات تیم فوتبال استقلال تهران با هماهنگی هایی که به عمل آمد از دوشنبه 26 مهرماه در ورزشگاه آرارات تهران برگزار خواهد شد. قرار است زمین چمن کمپ استقلال در مجموعه ورزشی انقلاب هم در دو هفته آینده مورد ترمیم قرار بگیرد تا همزمان آبی ها بتوانند از دو زمین باشگاه آرارات و کمپ انقلاب استفاده کنند.
- در بازیهای باقی مانده از هفته نخست فصل تازه لیگ دسته اول نتایج زیر به دست آمد : بادران با مس (لغو) ، خوشه طلایی یک ویستاتوربین 0 ، ماشین سازی 0 - شهرداری همدان 4 ، استقلال ملاثانی 2 رایکا 2 ، شاهین بوشهر 1 - قشقایی 2
- کاوه علی اسماعیلی که در دوره مدیریت جعفر سمیعی به عنوان روابط عمومی باشگاه پرسپوليس انتخاب شده بود، به همکاری خود با این باشگاه پایان داد و استعفای خود را تقدیم مدیریت این باشگاه کرد.
- یکی از تماشاگران حاضر در استادیوم لندن دچار سکته قلبی شد و به این علت دیدار تیم‌های فوتبال تاتنهام و نیوکاسل در دقیقه 41 توسط داور متوقف گردید. رگیلون، مدافع تاتنهام، این موضوع را در ابتدا فهمید و بلافاصله به داور اطلاع داد. اریک دایر هم سریعا از پزشک تاتنهام درخواست کرد تا بالای سر آن تماشاگر برود.
- در پایان مسابقه نایمخن - ویتسه آرنهم از لیگ فوتبال هلند و زمانی که هواداران تیم مهمان پس از برد 1-0 تیم خود در حال جشن و پایکوبی بودند، بخشی از سکوهای ورزشگاه گوفر فرو ریخت .
-  آمار نشان می دهد ،بافاتیمبی گومیس، مهاجم الهلال در 26 مسابقه‌ای که در لیگ قهرمانان آسیا از سال 2019 شرکت داشته است، 20 گل به ثمر رسانده که پنج گل او به نمایندگان ایران یعنی استقلال، پرسپولیس و شهرخودرو بوده است.
- باشگاه پرسپولیس به رغم حذف شدن از لیگ آسیا ، در این فصل از مسابقات 2021 توانست با صعود از مرحله گروهی و شکست استقلال تاجیکستان 760 هزار دلار پاداش آسیایی به حساب بلوکه شده خود در AFC اضافه کند.
- در نخستین بازی از فصل جدید لیگ برتر بسکتبال ایران ، تیم شهرداری گرگان موفق شد 80 بر 54 تیم نظم آوران سیرجان را از پیش روی بردارد. در این مسابقه «پری پتی» بازیکن آمریکایی گرگانی‌ها همانند فصل گذشته یک شوت استثنایی در ثانیه پایانی از زمین خودی پرتاب کرد که به زیبایی وارد سبد شد.
- در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ، النصر با الهلال در عربستان و اولسان با پوهانگ مصاف خواهند داد.
- با اعلام حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان تغییرات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس تا پایان هفته جاری و پیش از دیدار با فولاد انجام خواهد شد.
- در چارچوب هفته هشتم بوندس لیگا، بایرن مونیخ به مصاف تیم سوم جدول بایرلورکوزن رفت و به برتری 5 بر یک رسید. تیم ناگلزمان در 7 دقیقه 4 گل به ثبت رساند تا نشان دهد یکی از آماده ترین و بهترین تیم های حاضر اروپاست و مدعی اصلی قهرمانی در آلمان به شمار می رود. گل های بایرن مونیخ را لواندوفسکی 3 ، 30، مولر 34 و گنابری 35 و 37 به ثمر رساندند و تک گل لورکوزن را پاتریک شیک در دقیقه 55 به ارمغان آورد.
- هفته نخست فصل تازه لیگ برتر فوتبال ، از روز سه شنبه طبق این برنامه شروع خواهد شد : سپاهان با مس رفسنجان ، پدیده با آلومینیوم ، نساجی با فجر سپاسی ، پیکان با نفت مسجد سلیمان چهارشنبه : گل گهر با تراکتور ، استقلال با هوادار ، صنعت نفت با ذوب آهن ، فولاد با پرسپولیس (30 مهر) 
- بر اساس اعلام سازمان لیگ ، فصل تازه مسابقات لیگ دسته دوم ، روز هفتم آبان قرعه کشی و در روز 17 همین ماه شروع خواهد شد .

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار