PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در دیدار باقی مانده از هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران ، تیم پیکان با یک گل از سد ذوب آهن گذشت . پیکان اکنون با 10 امتیاز به همراه استقلال صدرنشین لیگ برتر است . 
- هفته پنجم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال برگزار شد و این نتایج به دست آمد : ملوان 2 - پارس جنوبی جم یک ، شمس آذر قزوین صفر - مس شهربابک یک ، سایپاتهران 2 - خیبر خرم آباد یک ، شهرداری همدان 3 - رایکا بابل صفر ، ماشین سازی صفر - قشقایی شیراز یک ، آرمان گهر سیرجان 2 - ویستاتوربین صفر ، خوشه طلایی ساوه یک - مس کرمان یک ، شاهین بوشهر صفر - شهرداری آستارا یک ، استقلال ملاثانی صفر - استقلال خوزستان یک 
- با برگزاری دور تازه بازیهای مقدماتی ، تاکنون صعود تیمهای قطر (میزبان) ، برزیل ، آلمان ، دانمارک ، به مرحله نهایی جام جهانی 2022 قطر حتمی شده است . 
- تیم ملی فوتبال ایران که کشور لبنان را به مقصد اردن ترک کرده بود، وارد شهر امان شد. ایران روز سه شنبه آینده در دیدار بعدی خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در کشور اردن (زمین بی طرف) به مصاف سوریه می رود.
- در پی اعلام فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها، باشگاه پرسپولیس با برگزاری نشست‌های متعدد و ایجاد مقدمات لازم، آمادگی خود را برای استقبال و پذیرایی از هواداران پر شور خود اعلام کرد.
- ادووکات ، سرمربی هلندی در حالی از سمت سرمربیگری عراق استعفا داده که رسانه‌های این کشور نوشته‌اند مسئولان فدراسیون با این تصمیم مخالفت کرده‌اند. این در حالی است که شایعاتی پیرامون اخراج این سرمربی باسابقه هم وجود داشت اما به نظر می‌رسد تا بازی با کره جنوبی که چهار روز بعد خواهد بود، او سرمربی عراق می‌ماند. تیم ملی عراق با کسب چهار تساوی و یک شکست پایین تر از لبنان قرار دارد.
- اسدالله زاده ملی پوش پاورلیفتینگ کشورمان که همراه با تیم ملی در رقابت های جهانی نروژ به سر می برد از صبح چهارشنبه غیبش زده و هتل تیم را ترک کرده است.  بعد از گذشت یک روز هنوز از امیر اسدالله زاده خبری نیست. این سومین ورزشکاری است که از طرف فدراسیون بدنسازی در یک هفته اخیر در مسابقات برون مرزی از تیم جدا می شود. 
- با اعلام امیری سرپرست دبیرکلی فدراسیون بدنسازی، اعزام تیم ملی پرورش اندام به مسابقات آسیایی لبنان به دستور وزارت ورزش و جوانان به دلایل امنیتی لغو شد. ملی پوشان خواستار استعفای نصیرزاده شده‌اند.
- وحدت هنانوف و منوچهر صفروف 2 بازیکن مدنظر تیم فوتبال پرسپولیس از دوشنبه برای عقد قرارداد با این باشگاه وارد کشورمان شدند اما با وجود تایید وضعیت جسمانی و سلامتی‌شان در تست‌ها تاکنون قراردادی با پرسپولیس امضاء نکرده‌اند. باشگاه پرسپولیس برای نهایی کردن عقد قرارداد با صفروف و هنانوف منتظر نهایی شدن پرداخت مطالبات گابریل کالدرون و خواکین است.
- در تنها بازی باقی مانده از دور سیزدهم منطقه آمریکای جنوبی برای راهیابی به جام جهانی قطر ، تیم ملی آرژانتین با یک گل از سد تیم اروگوئه گذشت و در یک قدمی صعود به جام جهانی قرار گرفت . 
- در پیکارهای مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه اروپا این نتایج به دست آمد : مولداوی صفر - اسکاتلند 2 ، ایرلندشمالی یک - لیتوانی صفر ، ایتالیا یک - سوئیس یک ، دانمارک 3 - فارو یک ، اتریش 4 - رژیم اشغالگر 2 ، آندورا یک - لهستان 4 ، مجارستان 4 - سن مارینو صفر ، انگلیس 5 - آلبانی صفر
- دانی آلوز ، بازیکن کهنه کار برزیلی پس از چند سال دوری از بارسلونا ، با روی کار آمدن ژاوی به عنوان مربی ، باردیگر به این تیم پیوست . 
 - در پایان برگزاری دومین دوره انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک، از 132 رای ماخوذه و پس از تطبیق با آیین نامه کمیسیون ورزشکاران پانزده عضو کمیسیون ورزشکاران انتخاب شدند. پس از شمارش آرای ماخوذه، به ترتیب: سجاد گنج زاده با 88 رای، حسن یزدانی با 79 رای، ذبیح الله پورشیب با 71 رای، احسان حدادی با 67 رای، بهداد سلیمی با 63 رای، امین بوداغی با 61 رای، شهربانو‌ منصوریان با 60 رای، مجتبی عابدینی با 59 رای، زهرا نعمتی با 58 رای، فرزانه فصیحی با 57 رای، حمیده عباسعلی با 51 رای، مصطفی نودهی با 49 رای، محمد رضا گرایی با 46 رای، نجمه خدمتی با 41 رای و حسین ساوه شمشکی با 41 رای به عنوان 15 ورزشکار منتخب کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک انتخاب شدند.
- محمد صلاح ، گلزن مصری لیورپول ، به عنوان بهترین بازیکن ماه اکتبر لیگ برتر انگلیس انتخاب شد. توماس توخل ، مربی آلمانی چلسی نیز بهترین سرمربی این ماه لقب گرفت.
- گزینه مد نظر تراکتور برای جایگزینی فیروز کریمی ، زوانمیر سولدو، سرمربی سابق آدمیرا واکر اتریش است. طی مذاکرات انجام شده طرفین به توافق رسیدند و پیش قرارداد این سرمربی 54 ساله برای او ارسال شده است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد طی روزهای آینده برای شروع کار در تراکتور به تبریز سفر خواهد کرد
- در جریان بازی گل گهر با پرسپولیس یونس شاکری در برخورد با فرشاد فرجی دچار آسیب دیدگی شدید شد و زمین بازی را ترک کرد. پس از انجام معاینات مشخص شد او دچار پارگی رباط صلیبی شده است.
- جولیا هاوکینز آمریکایی صد متر را در 62 ثانیه دوید تا رکورد جدیدی برای افراد بالای 105 سال خلق کند.
- شمارش معکوس آغاز رقابتهای جهانی کاراته به میزبانی امارات شروع شد ، بیست و پنجمین دوره این پیکارها طی روز های 25 الی 30 آبان ماه در شهر دبی برگزار می شود و ملی پوشان کاراته کشورمان در دو بخش کاتا و کومیته با حریفان خود به رقابت می پردازند.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار