شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۶۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کیهان ورزشی-

ابراهیم قاسمپور پیشکسوت فوتبال ایران گفت: معتقدم که مهدی طارمی به عنوان بازیکن تحت هیچ شرایطی نباید پاسخ سرمربی تیم ملی را می داد. کسی که به درست یا به غلط در راس کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان قرار گرفته است، تصمیم گیرنده اول و آخر است، پس باید به جایگاه او احترام گذاشت. پاسخ دادن طارمی به صحبت های اسکوچیچ، نمونه ای از نادیده گرفتن اصول حرفه ای و اخلاقی در فوتبال ما بود. البته این را هم باید بگویم که یک زمانی آقای محمد مایلی کهن و آقای امیر قلعه نویی هم چنین اقدامات اصولی ای  را انجام داده و روی نام برخی بازیکنان قلم قرمز کشیدند اما چون آنها موبور و چشم آبی نبودند، رسانه های علیه شان هجمه به راه انداختند.

وی افزود: نکته دیگر اینکه؛ به نظر من ایکاش تیم ملی افراد بزرگی را در کنار خود داشت تا اجازه نمی دادند این اتفاق رخ بدهد. آن زمان که می گفتیم آدم های بزرگ را کنار تیم ملی بگذارید تا سرپرستی کنند، برای چنین روزهایی بود. سرمربی تیم ملی هم بهتر بود آن صحبت ها را مطرح نمی کرد که البته باید دید صحبت های او چقدر درست ترجمه شده و آیا شیطنت رسانه ای در کار نبوده است. درباره تصمیم سرمربی تیم ملی مبنی بر خط زدن ستاره تیمش، می توان ساعت ها حرف زد اما در یک کلام باید گفت در تمام دنیا فوتبال اصولی دارد و باید رعایت شود. مگر «فرگوسن بزرگ» با ستاره تیمش دیوید بکهام به آن شکل برخورد نکرد؟ یک خاطره از زمان مربیگری خودم در تیم بهمن بگویم که جالب است. در آخرین روزهای بازیگری ام سرمربی بهمن هم بودم اما تمرین نمی کردم و به زمین نمی رفتم؛ فقط سرمربی تیم بودم، با این حال گاهی اسم خودم را در فهرست نفرات می دادم. بازی حساسی داشتیم با خیبر خرم آباد که برایمان حکم مرگ و زندگی داشت. سه ستاره تیممم یعنی محمد خاکپور، ستار همدانی و علی لطیفی بی انضباطی کردند و هر سه نفر را کنار گذاشتنم. مدیر تیم گفت: من 300 میلیون هزینه کرده ام و نباید این نفرات را بیرون بگذاری! گفتم: من هم عمر و آبرویم را گذاشته ام. معمولا ناهار نمی خوردم، قبل بازی به تدارک تیم گفتم برو شیرینی فروشی روبروی ورزشگاه و دو تا کیک فنجانی برایم بخر. کیک ها را خوردم و خودم با همان شرایط بدنی و سن و سال رفتم داخل زمین و بازی کردم. بازی را بردیم.

وی در پایان گفت:در فوتبال اگر اصول را رعایت نکنید به جایی نمی رسید. مگر مرحوم  دهداری پس از استعفای معروف دهه 60 چکار کرد؟ تعدادی جوان را دعوت کرد و همانها شدند ستاره های فوتبال ایران.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین
آخرین اخبار