شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۶۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- روز پنج شنبه (27 آبان) ، دورتازه رقابت های لیگ برتر فوتبال با انجام چهار مسابقه پی گیری خواهد شد : صنعت نفت با گل گهر ، آلومینیوم با نفت مسجد سلیمان ، پدیده با ذوب آهن 
- شریفی سخنگوی فدراسیون اعلام کرد : ظرف 48 ساعت آینده با کمک حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان بخشی از پاداش‌هایی معوق بازیکنان تیم ملی، پرداخت می‌شود و به طور حتم تا سه هفته آینده با ملی‌پوشان فوتبال ایران تسویه حساب کامل خواهد شد.
- امکان حضور تمماشاگران در ورزشگاه‌ها با سی درصد ظرفیت، از اول آذر مهیا می‌شود.اولین بازی در ورزشگاه آزادی، سوم آذر برگزار خواهد شد . چنانچه شیوه نامه‌ها توسط تماشاگران رعایت نشود، اجازه حضور در ورزشگاه‌ها لغو خواهد شد.
- تیم پیکان تهران پس از برگزاری دیدار معوقه‌اش با ذوب آهن در ورزشگاه انقلاب کرج ، درخواست رسمی خود برای انجام دیدار با فجرشهید سپاسی (هفته پنجم لیگ برتر) را در این ورزشگاه ارائه کرد که در نهایت با این تقاضا موافقت شد و پیکان ساعت 15 روز جمعه در همین ورزشگاه به مصاف حریف شیرازی می رود . 
- همیشه یکی از دلهره های اصلی هواداران فوتبال غیبت ستاره های بزرگ دنیای فوتبال در جام جهانی است و از همین حالا تردیدی وجود ندارد که ارلینگ هالند، گلزن قهار تیم ملی نروژ در جام جهانی قطر 2022 حضور نخواهد داشت و البته ممکن است چند ماه دیگر کریستیانو رونالدو، گرت بیل، رابرت لواندوفسکی یا بازیکنان تیم ملی ایتالیا نیز به او ملحق شوند واز حضور در جام 2022 محروم بمانند.
- مراسم قرعه کشی مرحله پلی آف جام جهانی 2022 در قاره اروپا، روز 26 نوامبر 2021 (5 آذر 1400) ساعت 19:30 به وقت تهران در زوریخ سوئیس برگزار می شود و 12 تیم راه یافته، حریفان خود را خواهند شناخت. دیدارهای نیمه نهایی در روزهای 4 و 5 فروردین 1401 و فینال ها در روزهای 8 و 9 فروردین 1401 انجام خواهند شد. 
- ایتالیا و پرتغال، مطرح ترین تیم هایی هستند که خطر راه نیافتن به جام جهانی 2022 را به شکل جدی حس می کنند. درست است که این دو تیم با حضور در سید یک، در نیمه نهایی با یکدیگر برخورد نمی کنند اما از آنجایی که رنکینگ‌بندی فیفا در قرعه کشی نقشی ندارد، این احتمال وجود دارد که ایتالیا و پرتغال با یکدیگر هم گروه شوند و در فینال احتمالی با هم مصاف دهند. در صورت هم گروه شدن قطعا یکی از این دو تیم پرستاره را در جام جهانی قطر نخواهیم داشت .
- قاره اروپا 13سهمیه جام جهانی دارد که 10 تیم سرگروه مسابقات مقدماتی ، مستقیم به جام جهانی می روند ، 10تیم دوم به علاوه 2 صدرنشین برتر تورنمنت لیگ ملت‌های اروپا که کلا هیچ سهمیه‌ای نگرفته‌اند به پلی‌آف رفتند ( 12 تیم ) ، پس از قرعه‌کشی، تیم‌ها به سه دسته 4 تیمی تقسیم می شوند. مسابقات هر دسته به صورت نیمه نهایی و فینال انجام خواهد شد و تیم برتر هر دسته (3تیم) به جام جهانی 2022 راه می یابد . مرحله نیمه نهایی (بازی اول هر دسته) تک بازی، و بازی دو تیم برنده (فینال) برای صعود به جام جهانی به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد ، نحوه قرعه‌کشی پلی‌آف : شش تیم ردهِ دوم که بیشترین امتیاز را گرفته‌اند در سید یک و چهار تیم بعدی به علاوه دو صدرنشین لیگ ملت‌های اروپا ، در سید دو قرعه‌کشی قرار می گیرند.
- جونینیو ستاره برزیلی سابق لیون و مدیر ورزشی کنونی این تیم اعلام کرد در پایان فصل از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.
- باشگاه پرسپولیس اعلام کرد؛ کارگزار جدید این باشگاه مشخص شد و مراسم رونمایی، اواسط هفته آینده برگزار می شود . 
- طی حکمی از سوی مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال ، سروش حبیبی به عنوان رئیس کمیته پزشکی این باشگاه منصوب شد.
- اسماعیل حیدر‌پور طی حکمی از سوی مسعود معمایی مدیرعامل باشگاه شهرخودرو به عنوان قائم مقام این باشگاه منصوب شد.
- میرالیم پیانیچ، ستاره باتجربه تیم ملی بوسنی به دلیل استعمال قلیان توسط مربی ، از لیست این تیم در دیدار مقابل اوکراین کنار گذاشته شده بود.
- فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال ساعت 14 روز پنجشنبه در نشست خبری پیش از مصاف تیمش با نساجی شرکت می‌کند. استقلال روز جمعه و از ساعت 18 میزبان نساجی است.
- پس از دو پیروزی متوالی مقابل لبنان و سوریه، تیم ملی ایران در رده‌بندی برترین تیم‌های ملی ماه نوامبر که از سوی فیفا اعلام شد، با یک پله صعود به رده 21 صعود کرد.
- علی اسکندری پیشکسوت باسابقه هنرهای رزمی استان خراسان رضوی، بنیانگذار کونگ فو کمپو و مسئول کمیته داوران فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی، بر اثر سانحه رانندگی در محور بجنورد به مشهد درگذشت. این مصیبت را به خانواده داغدار آن مرحوم ، جامعه کونگ فو و همچنین ورزشهای رزمی کشور تسلیت می گوییم.
 - زمان برگزاری مجمع انتخاباتی 10 فدراسیون ورزشی مطابق با اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی آماتوری ایران طی دو هفته متوالی و از تاریخ 11 تا 22 دی سال جاری برگزار می‌شود. بر این اساس، مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزش‌های نابینایان و کم‌ بینایان، کوهنوردی، ورزش دانش‌آموزی، کبدی و تکواندو از 11 تا 15 دی انجام خواهد شد . همچنین از تاریخ 18 تا 22 دی سال جاری، به ترتیب مجامع انتخاباتی بوکس، بسکتبال، شنا، تیراندازی و اسکیت برگزار می شود . 
- مالک باشگاه شهرداری آستارا اعلام کرد : دیگر به هیچ عنوان در ورزشگاه رشت بازی نمی کنیم .
- درهفته ششم لیگ دسته اول فوتبال ایران ، این نتایج رقم خورد : رایکا 1 - آرمان گهر 0 ، قشقایی 0 - شهرداری همدان 0 ، خیبر 2 - خوشه طلایی 2 ، مس شهربابک 1 - سایپا 0 ، مس کرمان 1 - استقلال ملاثانی 1 ، شهرداری آستارا 0 - ملوان انزلی 1 ، ویستا توربین 4 - ماشین سازی 1، استقلال خوزستان 3 - شاهین بوشهر 0 ، پارس جنوبی جم 1 - شمس آذر قزوین 0 
- در جریان مسابقه آستارا با ملوان از لیگ دسته اول ، ورود هواداران ملوان به ورزشگاه سردار جنگل رشت سبب توقف این دیدار و غافلگیری اعضای تیم شهرداری آستارا شد.
- کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال رای مربوط به سرمربی ایران در دیدار مقابل لبنان را صادر کرد. براساس رای فیفا، دراگان اسکوچیچ از حضور در یک بازی محروم شد که این محرومیت در دیدار مقابل سوریه در دستور کار قرار گرفت ، هم‌چنین اسکوچیچ به پرداخت پنج هزار فرانک سوییس محکوم گردید که این جریمه باید ظرف مدت 30 روز از تاریخ ابلاغ پرداخت شود.
- بعد از ادعای واهی اردن علیه زهره کودایی، دروازه‌بان تیم ملی زنان ایران و رد این ادعا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، سایت اسپورت 24 روسیه خبر داد این دروازه‌بان ایرانی قصد دارد از اردن شکایت کند.
- طبق جلسات برگزار شده و هماهنگی‌های به عمل آمده بنا شد کارگزار‌‌های باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هر کدام به صورت جداگانه تبلیغات محیطی مسابقات خانگی این دو تیم را بر عهده بگیرند. این موضوع منوط به ارائه تضمین‌های لازم از سوی دو باشگاه است. تبلیغات محیطی‌ 14 باشگاه دیگر لیگ برتر به روال سابق توسط سازمان لیگ صورت خواهد گرفت. در حال حاضر باشگاه استقلال دارای کارگزار است اما پرسپولیس کارگزاری ندارد.
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها