شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۶۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- در ادامه بازیهای دور تازه لیگ های فوتبال ، این نتایج رقم خورد : منچستر سیتی 3 - اورتون صفر ، اینتر میلان 3 - ناپولی 2 ، لیون - مارسی (لغو شد) ، متز 3 - بوردو 3 ، ماینز یک - کلن یک ، فرایبورگ صفر - فرانکفورت 2 ، بولونیا صفر - ونیز یک ، جنوا صفر - رم 2 ، گرانادا یک - رئال مادرید 4 ، الخه صفر - بتیس 3 ، سوسیه داد صفر - والنسیا صفر و ...
- در پایان رقابت‌های جهانی کاراته 2021 که با حضور 983 کاراته کا از 105 کشور جهان به میزبانی دبی برگزار شد، ژاپن در مجموع رقابت‌های کومیته و کاتا با کسب 4 مدال طلا، یک نقره و دو برنز بر سکوی نخست جهان ایستاد. مصر با سه طلا، دو نقره و سه برنز نایب قهرمان شد و اسپانیا نیز با کسب دو مدال طلا و سه مدال نقره سکوی سومی جهان را کسب کرد. در فینال رقابت‌های کومیته تیمی مردان، ایتالیا  به عنوان قهرمانی رسید، مصر نیز در دیدار فینال کومیته تیمی زنان با پیروزی دو بر یک مقابل فرانسه، به عنوان قهرمانی جهان دست یافت. در فینال رقابت‌های کاتای تیمی مردان، ژاپن با برتری برابر  اسپانیا، به عنوان قهرمانی رسید و در فینال کاتای تیمی زنان، ژاپن  مقابل اسپانیا صاحب برتری شد و به قهرمانی رسید.
- در پایان انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی کاراته  استانیسلاو هورنا از اوکراین و ویکی پانتسدیو از یونان با کسب بیشترین آرا موفق به عضویت در این کمیسیون شدند ، کمیسیون ورزشکاران WKF، شش عضو دارد که دوره حضور دو عضو آن به پایان رسیده بود و برای جایگزینی آن‌ها انتخابات با حضور 7 نامزد برگزار شد. سجاد گنج زاده ملی پوش کاراته ایران در المپیک 2020 توکیو نیز یکی از هفت کاندیدای حضور در این کمیسیون بود که نتوانست رای لازم را کسب کند.
-  بر اساس نامه سازمان لیگ که به باشگاه‌های حاضر در لیگ یک ابلاغ شد تمامی بازی‌های هفته هفتم بدون تماشاگر برگزار می شود.
-  بر اساس تصمیم‌گیری انجام شده در جلسه هیئت مدیره، دکتر میر معصوم سهرابی به عنوان مدیرعامل باشگاه تراکتور انتخاب شد.
- در آغاز هفته دوم رقابتهای فوتبال دسته دوم کشور ، این نتایج در گروه اول به دست آمد : شهرداری. بندرعباس 0 - چوکا یک ، شهید اورکی اسلامشهر یک - آبی پوشان امییدکوشا تهران یک ، ایرانجوان یک - سپیدرود 2 ، شهرداری بم یک -  نفت و گاز گچساران یک ، شهدای بابلسر 2 - شهدای رزکان کرج صفر ، بعثت کرمانشاه صفر - نیروی زمینی تهران یک ، شهرداری ماهشهر صفر - پیام توس خراسان رضوی یک 
- با اعلام مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی فوتبال ؛ بخشی از پاداش ملی پوشان بابت برد های اخیر ایران به حساب آنها واریز شده و فدراسیون فوتبال در تلاش است پاداش‌های باقی مانده را هم به حساب ملی پوشان واریز کند.
-  دیدار شب گذشته تیمهای لیون و مارسی از لیگ فرانسه پس از اصابت بطری پرتابی از سوی تماشاگران به سر دیمیتری پایه ، لغو شد.
- هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران از روز چهارشنبه با برگزاری 8 بازی پی گیری خواهد شد : نفت مسجد سلیمان با مس رفسنجان (17) ، پرسپولیس با صنعت نفت (18) ، گل گهر با استقلال (16) ، ذوب آهن با فولاد (17) ،  فجرسپاسی با سپاهان (15) ، هوادار با آلومینیوم اراک (15) ، تراکتور با پدیده (15) ، نساجی با پیکان (15)
- در هفته دهم سوپرلیگ یونان ، تیم آ.اک  در حضور میلاد محمدی، احسان حاج صفی و کریم انصاری‌فرد که پاس گل داد، مقابل المپیاکو با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد.
- در هفته دهم لیگ امارات ، تیم  الاهلی در شب گلزنی قایدی و حضور 90 دقیقه ای نوراللهی با النصر 1 - 1 کرد ،  قایدی از دقیقه 59 در میدان حضور یافت . 
- الکساندر زورف تنیسور آلمانی در دو «ست» با شکست دادن دانیل مدودف به عنوان قهرمانی رقابت های ATP در تورین ایتالیا دست یافت.
- از سوی سرمربی 14 بازیکن به اردوی تیم ملی بسکتبال ایران دعوت شدند : امیرحسین آذری، متین آقاجانپور، روزبه ارغوان، محمد جمشیدی، محمد حسن‌زاده، سعید داور پناه ، نوید رضایی‌فر، مهدی کامرانی، ارسلان کاظمی، اصغر کاردوست، سجاد مشایخی، سالار منجی، میثم میرزایی و بهنام یخچالی 
- در چهلمین نشست مجمع عمومی شورای المپیک آسیا که به میزبانی امارات برگزار شد ، با تصویب اکثریت اعضای مجمع، شهر ریاض به عنوان میزبان هفتمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در سال 2025 معرفی شد. 
- ویلیام مارکوزی، مربی بدنساز ایتالیایی سابق صنعت نفت، شب گذشته در 62 سالگی درگذشت.وی زمانی که رحمان رضایی در ایتالیا بازی می کرد مربی بدنسازی تیم مسینا بود.
- علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی طی احکامی آقایان حمیدباوفا و محسن سوریان را به سمت های سرمربی کشتی جوانان و نوجوانان انتخاب کرد ۰
- زهرا نعمتی بانوی رکورد دار پارالمپیک در ایران به عنوان رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی پارالمپیک انتخاب شد. وی در پارالمپیک های 2012,2016,2020صاحب مدال طلا شده است.
-  باشگاه منچستریونایتد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به همکاری با اوله گونار سولسشر سرمربی این تیم پایان داده است. مایکل کریک هدایت موقت شیاطین سرخ را برعهده خواهد داشت.
-  سایت اسپورت خبر داد که فیفا به دنبال دادن میزبانی جام باشگاه‎های جهان به عربستان است. ظاهرا سعودی‎ها می‎خواهند برای گرفتنِ این میزبانی، 10 میلیارد دلار بدهند و این موضوع فیفا را وسوسه کرده است.
- آندره‌آ استراماچونی مربی سابق آبی پوشان ،  چند روز قبل از جدایی‌اش از استقلال، نامه‌ای به باشگاه می‌دهد که بر اساس آن خواهان کاهش مدت قراردادش با این تیم از 2 سال به یکسال شده است. گویا این نامه، یکی از مدارک ارائه شده استقلالی‌ ها به دادگاه عالی ورزش بوده و آن‌ها با استناد به این نامه امیدوارند به جای آنکه مجبور شوند پول قرارداد دو ساله سرمربی ایتالیایی را به او بدهند، فقط رقم قرارداد یکسال استرا را به حسابش واریز کنند. حالا باید دید نامه استرا برگ برنده استقلال در این پرونده خواهد شد.
- در صورت پیروزی تیم فوتبال  ایران مقابل عراق و صعود زود هنگام به جام جهانی، اسکوچیچ بهترین رکورد تاریخ فوتبال کشورمان را به نام خود ثبت خواهد کرد.تیم ملی فوتبال ایران تا قبل از این ، پنج بار با چهار مربی مختلف مجوز حضور در جام جهانی را به دست آورده است. تا قبل از این حشمت مهاجرانی، والدیر ویرا، برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش (دو بار) مجوز حضور در جام جهانی را به دست آورده‌اند. بهترین‌رکورد بین‌مربیان تیم‌ملی در اختیار کارلوس کی‌روش است که در انتخابی جام جهانی 2018 عملکرد خوبی به همراه تیم ملی ثبت کرد و توانست دو هفته مانده به اتمام دور انتخابی، بلیت حضور در روسیه را رزرو کند. قبل از او، برانکو ایوانکوویچ و مهاجرانی توانسته بودند یک هفته‌قبل از اتمام بازی‌های انتخابی، تیم ملی را راهی جام جهانی  1978 و 2006 کنند.
- روز سه شنبه (2 آذر)  تیم الهلال عربستان در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2021 در ورزشگاه ملک فهد ریاض میزبان پوهانگ استیلرز کره جنوبی است. بلیت فروشی این بازی حساس از عصر روز گذشته به صورت اینترنتی آغاز شده که به شکل شگفت انگیز تمام بلیت ها در کمتر از یک ساعت به فروش رفت . 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین
آخرین اخبار