شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۶۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- یک تیم (2) از سه تیم اعزامی والیبال ساحلی کشورمان تحت رهبری مازیار هوشمند چایجان و آرش رامسری به تایلند با ترکیب سالمی و خاکی زاده توانست با پیروزی مقابل قزاقستان به فینال مسابقات والیبال ساحلی آسیا راه یابد ، مسابقه فینال در برابر استرالیا خواهد بود.
- با اعلام باشگاه گل‌گهر، چهار بازیکن این تیم که با نظر امیر قلعه‌نویی از فهرست بازی با استقلال کنار گذاشته شده بودند، پس از موافقت سرمربی اجازه بازگشت به جمع سایر بازیکنان را پیدا کردند. محسن فروزان ، گلزاری ، مصلح و تبریزی چهار بازیکن یادشده بودند.
- از سری بازیهای جام حذفی کشور ، در شرایطی که تیم استقلال خوزستان در 90 دقیقه قانونی با اخراج علی کیانی فر در دیدار برابر خلیج فارس بندرماهشهر ده نفره شده بود ، در وقت های اضافه دوم نیز با اخراج امیرحسین موسی زاده 9 نفره شد تا با قبول باخت 1 - 0 از گردونه رقابتها خارج شود.
- در دومین روز از مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندوی زنان 2021 به میزبانی ریاض - عربستان، مبارزات اوزان 49 - ، 57 - و 73 - کیلو انجام شد که در پایان رقابت های این روز، شیدایی به فینال صعود کرد، مدال برنز میرحسینی قطعی و کیانی با شکست مقابل حریفان از مسابقات حذف شد. رقابت‌های فینال، روز شنبه 6 آذر انجام خواهد شد و شیدایی در این مرحله باید با "مارگاریتا بلیزنیاکوا" از روسیه قهرمان اروپا و نایب قهرمان نوجوانان جهان مبارزه کند.170 تکواندوکار از 31 کشور در این مسابقات حضور دارند.
- دادگاه حکمیت ورزش که در اقدامی عجیب تاکنون در چند مرحله صدور رای پرونده شکایت باشگاه النصر عربستان علیه پرسپولیس را به تعویق انداخته است، یک بار دیگر بر اساس اختیارات قانونی که دارد، این مهلت را تمدید کرد.این دادگاه به استناد ماده 59 مقررات ورزشی، بار دیگر مهلت خود برای صدور و ابلاغ رای پرونده شکایت النصر را تا تاریخ 22 دسامبر (چهارشنبه اول دی ماه سال جاری) ، تمدید کرد.
- مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است بازی پرسپولیس برابر نفت مسجد سلیمان که در ورزشگاه آزادی برگزار می شود با تماشاگر باشد و سایر بازی ها نه ، گفت : چنین اتفاقی اصلا رخ نخواهد داد. یک طرح آزمایشی 2 هفته انجام شد و برای هفته هفتم یا همه تیم ها تماشاگر دارند و یا هیچ تیمی این اجازه را نخواهد داشت.
- نشریه «استاد الدوحه» در خبری اختصاصی اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا را مثل زمان بندی فصلی اروپا و غرب آسیا برگزار کند. زمان بندی برگزاری لیگ قهرمانان در شرایطی کنونی با فرمت لیگ های شرقی است ، طبق اعلام این رسانه در تاریخ 23 دی قرعه کشی فصل جدید رقابت‌ها برگزار می‌شود.
- با توجه به حساسیت بازی با پرسپولیس، باشگاه نفت مسجدسلیمان در تلاش است کارت قرمز کمالوند بخشیده شود تا او بتواند تیمش را در بازی هفته هفتم از کنار زمین هدایت کند. به همین خاطر مدیران باشگاه جنوبی نامه‌ای را برای رفع محرومیت سرمربی تیم تنظیم کرده‌اند که قرار است فردا برای مسئولان مربوطه در فدراسیون فوتبال ارسال شود.
- مراسم قرعه کشی پلی آف جام جهانی فوتبال در قاره اروپا برگزار شد و تیم‌ها حریفان خود را شناختند. نکته جالب اینکه پرتغال و ایتالیا شرایط سختی درگروه سوم برای صعود دارند. گروه اول : اسکاتلند - اوکراین ، اتریش - ولز ، گروه دوم : روسیه - لهستان ، سوئد - چک ، گروه سوم : ایتالیا - مقدونیه ، پرتغال - ترکیه (از هر گروه یک تیم صعود خواهدکرد).
-  با اعلام حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، اینفانتینو رئیس فیفا روز هفتم بهمن بازی تیم ملی ایران و عراق در ورزشگاه آزادی را از نزدیک تماشا خواهد کرد و در حاشیه این دیدار نشست هایی با مسئولان فوتبال و ورزش کشور برای حل مناقشات برگزار می کند.
- در جریان برگزاری مسابقات آفرود قهرمانی کشور (اتومبیلرانی) در رودسر بر اثر فروریختن بخشی از جایگاه تماشاچیان، سه نفر مصدوم و به بیمارستان اعزام شدند .
- هفته هفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران طی روزهای دو شنبه و سه شنبه انجام خواهد شد . پیکان با گل گهر ، صنعت نفت با استقلال ، سپاهان با نساجی ، مس رفسنجان با هوادار ، پرسپولیس با نفت مسجدسلیمان (دوشنبه) ، پدیده با فجرسپاسی ، آلومینیوم با ذوب آهن ، فولاد با تراکتور (سه شنبه) 
- مشکل بازیکنان خارجی استقلال برای حضور در دیدار مقابل گل گهر موجب شد تا نتوانند این تیم را همراهی کنند. جهت حل این مشکل ، این باشگاه تهرانی به شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال نامه نگاری کرد.
- بر اساس قرعه کشی بین قاره ای پلی آف جام جهانی 2022 ، تیم پنجم قاره آسیا (برنده بازی تیم های سوم گروه های دو گانه) باید با تیم پنجم آمریکای جنوبی روبرو شود و تیم چهارم آمریکای شمالی با نماینده اقیانوسیه مصاف خواهد داد.
- تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی توانست 82 - 66 تیم بحرین را شکست دهد.
حضور زیدان در پاریس قطعی شد
- نشریه «موندو دپورتیوو» اسپانیا خبر داد پسرعموی مالک باشگاه پاری سن ژرمن به صورت رسمی از امضای قرارداد این باشگاه با زیدان را تایید کرد. نشریه «لوپاریزین» فرانسه هم از مذاکرات مثبت پاری سن ژرمن با زیدان خبر داداما به اعتماد این فرد نزدیک به باشگاه پاریسی کار تمام شده است.
- هیات بین‌المللی فوتبال (IFAB) پیشنهاد دائمی شدن انجام 5 تعویض در طول مسابقات را تایید کرد. این توصیه در مجمع عمومی سالانه (AGM) طی روز‌های 4 و 5مارس 2022 در زوریخ مطرح خواهد شد و در صورت تصویب آن، تعداد تعویض‌ها در مسابقات فوتبال برای همیشه از سه نفر به پنج نفر افزایش خواهند یافت.
- در آغاز دور تازه پیکارهای لیگ فوتبال اروپا ، لانس با آنژه تن به تساوی 2-2 داد ، اشتوتگارت 2 - 1 از سد ماینز گذشت ، کالیاری با سالرنیتانا یک - یک شدند و مصاف بیلبائو با گرانادا 2 - 2 به پایان رسید . 

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین
آخرین اخبار