PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۶۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- بازیهای هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران از روز دوشنبه (8 آذر) پی گیری خواهد شد ، در این روز پیکان با گل گهر درساعت 15 ، صنعت نفت آبادان با استقلال در ساعت 16 ، سپاهان با نساجی در ساعت 16 ، مس رفسنجان با هوادار در ساعت 16 و پرسپولیس با نفت مسجد سلیمان در ساعت 18 به مصاف هم خواهند رفت. سه بازی دیگر روز سه شنبه انجام می شود.
- در دوباری باقی مانده از مرحله سوم فوتبال جام حذفی ایران ، تیم شهرداری آستارا با برتری 3-2 مقابل تیم الماس تازه آباد چاف و تیم شهید اورکی اسلامشهر با غلبه بر تیم ماکو جوان آ.غربی (4-1) به مرحله چهارم صعود کردند.
-  در جریان دیدار دو تیم دسته دومی لیگ فوتبال ، شهدای بابلسر و شهرداری بندرعباس ، به دلیل نبود تابلوی تعویض ، داور چهارم این مسابقه به روش سنتی و با صدا زدن بازیکنان بر تعویض‌های دو تیم نظارت داشت!
- حجت الاسلام محمد علی پور متقی کمک داور بازی پرسپولیس تهران و مسجد سلیمان شد. او از سال 83 شروع کرده و در فصل 97-96 نیز برای نخستین‌بار وارد چرخه داوران لیگ برتری شد.
- در ادامه رقابتهای لیگ های فوتبال اروپا این نتایج رقم خورد : کادیز یک - اتلتیکو 4 ، چلسی یک - منچستریونایتد یک ، رم یک - تورینو صفر ، منچستر سیتی 2 - وستهام یک ، میلان یک - ساسولو 3 ، پاری سن ژرمن 3 - سنت اتین یک ، 
برانتفورد یک - اورتون صفر و ...
- مددی مدیر مجموعه ورزشی آزادی اعلام کرد پیرو نامه وزارت بهداشت، دیدار دو تیم پرسپولیس و نفت ‌مسجد سلیمان بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. دو تیم ساعت 18 روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند.بازی گذشته پرسپولیس در لیگ برتر در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران انجام شده بود.
- هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای رسمی به حمید سجادی وزیر ورزش‌وجوانان، مجید صدری را رسما به عنوان مدیرعامل جدید سرخ‌ها معرفی کرد.
- هادی ساعی پر افتخارترین المپین ورزش ایران در مورد فضای انتخابات ریاست تکواندو و شانس خود گفت: در انتخابات مهندسی وجود دارد؛ در خصوص انتخابات کمیسیون داوران و مربیان اصول انتخاباتی رعایت نشده است؛ البته بنایی ندارم اعتراض کنم. کم کم داریم قبول می کنیم که در همه این انتخاب‌ها، این موارد هست.
- فدراسیون کشتی ایران نسبت به انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک اعتراض و اعلام کرد IOC را در جریان این موضوع خواهد گذاشت.
- در بازیهای لیگ برتر فوتسال کشور این نتایج به دست آمد : فرش آرای مشهد 2 - مقاومت البرز 2 ، فولاد زرند 5 - سپاهان اصفهان 3 ، راگا شهرری 4 - زندی بتن کلاردشت 3 ، حفاری خوزستان یک - شهروندساری 3 ، کراپ الوند 7 - چیپس کامل مشهد 2 ، مس سونگون 7 - فردوس قم یک ، گیتی پسند اصفهان 4 ، سن ایچ ساوه 3
- باشگاه پرسپولیس از امیرحسین صادقی،پیشکسوت باشگاه استقلال شکایت کرد.
- نخستین جلسه کمیسیون ورزشکاران پس از برگزاری انتخابات در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد و پس از انجام معارفه اعضا با رای‌گیری رئیس ،  نایب رئیس و نماینده را انتخاب کردند. برای ریاست تنها سجاد گنج زاده کاندیدا شد که موفق شد رای لازم را کسب کند. برای نایب رئیسی نجمه خدمتی و شهربانو‌ منصوریان کاندیدا بودند که نجمه خدمتی توانست بیشترین رای را از اعضای کمیسیون دریافت کند.
- روز دوشنبه مراسم قرعه کشی مسابقات فوتبال جام باشگاه های جهان برگزار خواهد شد . در فصل آتی جام باشگاه های جهان تیمهای چلسی ، پالمیراس ، الهلال ، الاهلی ، مونتری ، اوکلند سیتی و الجزیره حضور دارند . 
- بعد از معرفی محمدرضا اکبریان به عنوان داور بازی  تیم‌های استقلال تهران و صنعت نفت آبادان انتقادات فراوانی برای این انتخاب صورت گرفت. با توجه به چالش مجیدی و اکبریان در فصل قبل پیش بینی می‌شد داور دیگری برای دیدار آبی پوشان در آبادان در نظر گرفته شود که این انتخاب نیفتاد اما باشگاه استقلال با ارسال نامه رسمی به سازمان‌لیگ خواستار رسیدگی به‌این موضوع شد.
- جمعی از هواداران سپیدرود رشت مقابل اداره کل ورزش و جوانان گیلان در اعتراض به وضع نابسامان مالکیتی این تیم تجمع کردند.
- موعود بنیادی فر، مسابقه روز شنبه - 13 آذر -  بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی سوت خواهد زذ.
- تیم پالمیراس با برتری 2-1 مقابل فلامینگو ، برای دومین سال پیاپی قهرمان کوپا لیبرتادورس (لیگ قهرمانان امریکای جنوبی) شد.
- یک سال پس از فوت دون دیگو مارادونا ستاره آرژانتینی ، باشگاه ناپولی در مراسمی جذاب، پیش از آغاز دیدار مقابل لاتزیو از تندیس دیه گو آرماندو مارادونا رونمایی کرد. همچنین در این مراسم، پیغام پله نیز از اسکوربورد ورزشگاه پخش شد:"شما می‌دانید که چقدر مارادونا را دوست داشتم. حالا این فرصت را دارم که بگویم هیچ کس بازیکن بزرگی مثل او را فراموش نمی‌کند. او دوست من بود و مطمئنم که استحقاق چنین مراسم باشکوهی را داشت."
- در شرایطی که حدود 9 روز تا پایان زمان سه ماهه سرپرستی صدری در باشگاه پرسپولیس باقیمانده سه عضو هیأت مدیره این باشگاه یعنی محمد فیاض، غلامعلی محمدعلیپور و محمداسد مسجدی بدون برگزاری جلسه با نامه‌ای به وزیر ورزش ،  صدری را به عنوان مدیر عامل  پرسپولیس معرفی کردند. سه عضو هیأت مدیره این نامه را برای حمید سجادی ارسال کردند و صدری که اکنون به عنوان رئیس هیأت مدیره مشغول فعالیت است نقشی در این تصمیم‌گیری نداشت . 
- یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، از تائید افزایش اعتبار خارج از شمول برای کمک به تیم فوتبال صنعت نفت آبادان خبر داد.
- تیم فوتبال استقلال ساعت 17 ، تهران را به مقصد آبادان ترک کرد. فرهاد مجیدی برای این دیدار با نفت باز هم محمدرشید مظاهری را به همراه نخواهد داشت. ظاهرا مظاهری در تمرین اخیر تیم ،  دچار آسیب دیدگی هم شده و در نهایت علیرضا رضایی و حسین حسینی به آبادان سفر کردند 
- تیم فوتبال بوآویشتا در دیدار خارج از خانه مقابل آروکا در آستانه کسب یک امتیاز بود، اما با اشتباه فاحش بیرانوند  در دقیقه 1+90 یک گل دریافت کرد و با نتیجه دو بر یک شکست خورد
- در دیداری عجیب، تیم بلننسس پرتغال به دلیل ابتلای 13 بازیکن خود به کرونا، با 9 نفر مقابل بنفیکا قرار گرفت که دو نفر از این بازیکنان دروازه‌بان‌های ذخیره بودند. نیمه اول با برتری 7 بر صفر بنفیکا به پایان رسید و اوایل نیمه دوم با مصدومیت 2 بازیکن  بلننسس و به دلیل رسیدن بازیکنان میزبان به 6 نفر این دیدار نیمه تمام باقی ماند.
- با تلاش‌های واحد حقوقی باشگاه استقلال استعلامات لازم در اختیار سازمان لیگ  قرار گرفت تا پرونده ضمانت‌نامه باشگاه استقلال برای بازیکنان و مربی خارجی این تیم برای همیشه بسته شد و دیگر تا پایان فصل مشکلی این نفرات برای همراهی آبی‌پوشان در لیگ برتر نخواهند داشت.
- سایت «SPORTUNE» فرانسه در گزارشی به معرفی پردرآمدترین باشگاه های فوتبال تا اینجای رقابت های لیگ قهرمانان اروپا پرداخته است.طبق گزارش این رسانه باشگاه بایرن مونیخ با درآمد 64.8 میلیون یورو پردرآمدترین باشگاه فوتبال در لیگ قهرمانان اروپا شناخته شد. سایر تیمها رئال مادرید( 63.2 میلیون یورو) ، چلسی( 59.8 میلیون یورو) ، یوونتوس( 57.5 میلیون یورو) ، بارسلونا( 56.2 میلیون یورو) ، منچستر سیتی( 55.2 میلیون یورو) ، پاری سن ژرمن(52.6 میلیون یورو) ، لیورپول( 52.3 میلیون یورو) ، منچستر یونایتد( 52.2 میلیون یورو) و اتلتیکو مادرید( 51.2 میلیون یورو) هستند . 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها