PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۶۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
کیهان ورزشی-

احسان حدادی قهرمان رشته دوومیدانی در گفت و گو با کیهان ورزشی به انتقاد از اتفاقات کمیسیون ورزشکاران و برخی تحرکات اطراف این کمیسیون پرداخت.

وی گفت: این طبیعی است که کمیسیون ورزشکاران به جای قرار گرفتن در مسیر  درست خود به سمت و سوی دیگری برود زیرا اینجا 6 رای مهم و تاثیرگذار انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک نهفته است؛ 6 رای یکجا و متعلق به قهرمانان ورزشی. خب در این شرایط، برخی افراد و جریانات دوست دارند این آرا را به صندوق خودشان بریزند اما فراموش کرده اند که ورزشکاران آدمهای سیاسی نیستند. این ذهنیت آنها منشور المپیک را زیر سوال میبرد.

وی افزود: کمیته بین المللی المپیک میگوید: «افراد سیاسی و غیرورزشی نباید در تصمیمات دخالت داشته باشند.» این کار باید به دست ورزشی ها و خبرگان ورزش انجام شود. ما باید به منشور المپیک احترام بگذاریم. متاسفانه در کمیسیون ورزشکاران برخی از همان آدمها، سعی دارند ورزشکاران را تحت فشار بگذارند و مثلا از بیرون و از طریق آدمهای خود خط و ربط تعیین کنند.

حدادی گفت: ما نباید اجازه بدهیم که مثل گذشته وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در برابر هم باشند. امروز که وزیر ورزش از جنس ورزش است باید تلاش کنیم تا کمیته ملی المپیک نیز همسو با وزارت باشد و افراد ورزشی و خبرگان ورزش در آن تصمیم بگیرند. تحقق این مهم از کمیسیون ورزشکاران ساخته است به شرطی که آقایان سیاسی و برخی های دیگر، دست از تحت فشار گذاشتن اعضای آن بردارند و بدانند این قهرمانان، مدیران فردای ورزش هستند.

وی در پایان گفت: این حرفها را من احساس حدادی که مدال المپیک گرفته ام می زنم. امروز برخی در کمیته ملی المپیک حق و حقوق دارند در  حالیکه قهرمانان ورزش ما کنار هستند!

ضمنا حدادی در گفت و گویی دیگر نیز در واکنش به برگزاری انتخابات داخلی کمیسیون ورزشکاران گفت:  قرار است هر ۹ نفر که در جلسه نبودیم، نشست خبری بگذاریم و پشت پرده هایی وجود دارد که نه تنها برای جامعه ورزش بلکه لازم است برای مردم ایران شفاف سازی شود. باید دست‌شان برای مردم رو شود تا مشخص شود ورزش را چطور جلو می‌برند.  اینجا مملکت اسلامی است، ما شیعه هستیم و به نظر می‌رسد دوستان فراموش کرده‌اند کجا زندگی می‌کنیم. رهبر انقلاب می‌فرمایند ما باید راستگو باشیم و انگار دوستان این را فراموش کرده‌اند. در کنفرانس مطبوعاتی تمام ۹ نفر صحبت می‌کنند. هماهنگی لازم را برای زمان نشست انجام خواهیم داد و احتمالا سه شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار