PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۶۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان در بحرین با قهرمانی تیم‌های بسکتبال با ویلچر و گلبال پسران و مدال‌آوری وزنه‌برداران و شناگران کشورمان خاتمه یافت.
کیهان ورزشی-

در ششمین و آخرین روز از بازی های پاراآسیایی جوانان در منامه پایتخت کشور بحرین، نمایندگان کشورمان در رشته‌های بسکتبال با ویلچر، گلبال دختران و پسران، وزنه برداری، شنا، بوچیا و بدمینتون به مصاف حریفان رفتند. با توجه به اختلاف فراوان ایران با سایر کشورها در مدال‌آوری، صدرنشینی کشورمان در پایان این دوره قطعی است. البته محاسبه دقیق تعداد مدال‌ها باید پس از بررسی‌های فنی از سوی مسئولان برگزاری مشخص و اعلام شود.

نتایج بدست آمده به شرح زیر است:

گلبال
تیم گلبال پسران ایران با نتیجه سه به چهار در دیدار فینال تایلند را مغلوب کرد و قهرمان شد. تیم گلبال دختران کشورمان نیز دیدار نهایی را با نتیجه نزدیک شش بر هفت مقابل تیم تایلند  واگذار کرد و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

بسکتبال با ویلچر
تیم بسکتبال با ویلچر ایران در آخرین بازی خود در چهارمین دوره رقابت‌های پاراآسیایی 2021 بحرین، در مرحله فینال با غلبه بر عراق روی سکوی نخست مسابقات ایستادند. شاگردان عباس خاکی که روز گذشته با شکست عربستان (با نتیجه 110 بر 10)، به مرحله پایانی رقابت‌ها راه یافته بودند، امروز و در فینال رقابت‌های پاراآسیایی 2021 موفق شدند با نتیجه قاطع 117 بر 18 مقابل عراق به پیروز برسند و فاتح سکوی قهرمانی آسیا شوند. در بازی رده‌بندی نیز تایلند موفق شد با نتیجه 84 بر 18 عربستان را شکست دهد.
رده‌بندی رقابت‌ها به این شرح است:
1. ایران
2. عراق
3. تایلند
4. عربستان
5. بحرین
6. فیلیپین
7. لبنان

بوچیا
مسابقات رده بندی بوچیا بین تیم‌های ایران و هنگ کنگ در کلاس های bc1 و bc2 برگزار شد و ملی پوشان کشورمان پس از غلبه بر حریف با نتبجه سه بر پنج عنوان سوم را به دست آوردند. ملی پوشان بوچیا کشورمان روز گذشته چهار مدال ( یک طلا و 3 نقره) را به دست آوردند. امروز تیم ایران با ترکیب مرتضی رباط جزی، برهان کوهکن، فاطمه یوسفی و هلیا حاجی آبادی به مصاف تیم قدرتمند هنگ کنگ رفت.

شنا
شناگران معلول و نابینا و کم بینای ایران در رقابت‌های بحرین موفق به کسب 32 مدال رنگارنگ شدند. کاروان شنای ایران در چهارمین دوره رقابت‌های پاراآسیایی 2021 درحالی در دو بخش شنای معلولان و نابینایان حاضر شد که در پایان با کارنامه‌ای مملو از مدال‌های رنگین به کار خود پایان داد و موفق به کسب 4 طلا، 17 نقره و 11 برنز شد.

امروز و در آخرین روز رقابت‌ها، شناگران معلول یک طلا، 2 نقره و 2 برنز کسب کردند و در شنای نابینایان نیز کشورمان صاحب یک طلا، 3 نقره و یک برنز شد.

در بخش معلولان، دانیال محسنیان در 50 متر آزاد ایران را صاحب یک مدال زرین کرد. در ماده کرال پشت 100 متر ابوالفضل ظریف و دانیال محسنیان 2 نقره گرفتند. در دو ماده 50 متر آزاد و 100 متر کرال پشت نیز به ترتیب ظریف و علی مطلبی برنزی شدند.

در شنای نابینایان، علی حسن‌زاده در شنای پروانه طلایی شد، محمدعلی موسوی و امیرمحمد فرخنده‌زاد هم به نقره مشترک رسیدند. ضمن این که علی حسن زاده در شنای 100 متر آزاد سومین نقره را کسب کرد. محمدرضا ریحانی هم در همین ماده صاحب مدال برنز شد.

وزنه برداری
دومین و آخرین روز از رقابت‌های وزنه برداری نیز امروز برگزار و نتایج زیر حاصل شد:

در دسته 72 کیلوگرم، محمد رسول محمدی ابتدا موفق به مهار وزنه 90 کیلوگرمی شد. او در بار دوم وزنه 100 کیلوگرمی را بالا سر نگه داشت و در تلاش سوم نیز در وزنه 102 کیلوگرمی موفق ظاهر شد و به مدال طلا دست یافت.
در دسته 65 کیلوگرم دو نماینده از ایران حضور داشتند. رضا دیلمی در مهار وزنه‌های 115، 126 و 137 کیلوگرمی موفق ظاهر شد و به مدال نقره رسید.
در همین دسته احمدرضا احمدی در تلاش اول وزنه 106، تلاش دوم وزنه 116 را با موفقیت مهار مرد، اما در تلاش سوم و در وزنه 120 کیلوگرمی ناکام ماند و به مدال برنز بسنده کرد.
در دسته 88 کیلوگرم مبین محمدی با 157 کیلوگرم طلا گرفت.در همین دسته میلاد حمیدی در رده سنی نوجوانان با 122 کیلوگرم به مدال طلا رسید.

همچنین مانی سعیدی در دسته 97 کیلوگرم با 135 کیلوگرم اول شد. ابراهیم سگور در دسته 107 با رکورد 116 کیلوگرم به مدال طلا رسید. مهرشاد رادمرد در دسته 107+ کیلوگرم با 165 کیلوگرم قهرمان شد و مدال طلا را بر گردن آویخت. تیم پاراوزنه برداری ایران در این دوره با 10 نماینده شرکت کرد و 7 طلا، 2 نقره و یک برنز کسب کرد.

بدمینتون
در آخرین روز از رقابت‌های بدمینتون نیز تیم دو نفره دختران ایران توانست در کلاس SL4 به یک نشان نقره دست یابد و بر این اساس پرونده این رقابت‌ها برای رشته بدمینتون با کسب یک نقره انفرادی و یک نقره تیمی بسته شد.
برچسب ها: پاراآسیایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار