PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۶۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- هفته نهم پیکارهای لیگ دسته اول فوتبال ایران پی گیری شد و این نتایج به دست آمد : شاهین بوشهر صفر - مس شهربابک صفر ، استقلال ملاثانی صفر - خوشه طلایی یک ، شهرداری همدان یک - شهرداری آستارا یک ، ملوان یک - مس کرمان یک ، رایکا یک - استقلال خوزستان 2 ، قشقایی شیراز 2 - ویستاتوربیون صفر ، ماشین سازی 2 - شمس آذر 2 ، آرمان گهر 2 - خیبر یک ، سایپا صفر - پارس جنوبی صفر
- مدیرعامل باشگاه تراکتور اعلام کرد که فیلم‌های بازی قوچان‌نژاد را در اختیار سرمربی تیم‌شان قرار داده تا در صورت تایید او، برای به خدمت گرفتن مهاجم پیشین تیم‌ملی اقدام کند.
- حسن روحانی مربی تیم ملی کاراته در خصوص  تصمیمات جدید فدراسیون جهانی این ورزش تاکید کرد: تصمیمات جدید فدراسیون جهانی به نظر جالب نیست؛ آنها تصمیم گرفته اند حضور در مسابقات جهانی دوره آینده، بر اساس رنکینگ ورزشکاران در فدراسیون جهانی باشد. فکر می‌کنم این تصمیم بیشترین جنبه درآمدزایی برای فدراسیون جهانی داشته باشد.بسیاری از کشورها از جمله ایران امکان حضور در همه مسابقات لیگ‌های جهانی را نخواهند داشت.هفدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا از 28 آذر تا یکم دی 1400 در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.
- خاوی گراسیا جانشین ژاوی مربی فعلی بارسلونا در تیم السد قطر شد.
- بوژیدار رادوشویچ سنگربان خارجی پرسپولیس ترجیح داد با وجود آنکه 50 هزار یورو از مطالبات خود را دریافت کرد اما از پرسپولیس جدا شد و با ترک ناگهانی و از پیش تعیین شده ایران، سرخ‌پوشان را دور زد.رادوشویچ تصمیم گرفته تا از پرسپولیس بابت مطالبات 800 هزار دلاری‌اش به فیفا شکایت کند.
- به نقل از فدراسیون جهانی ، والیبال با 800 میلیون طرفدار ، چهارمین ورزش محبوب جهان لقب گرفت .
- ارلینگ هالند مهاجم گلزن دورتموند آلمان در 19 دیدار خود در لیگ قهرمانان اروپا موفق به ثبت 23 گل شده است ، هیچ‌ بازیکنی در طول تاریخ موفق به ثبت این تعداد گل با این تعداد بازی در لیگ قهرمانان اروپا نشده است.
- در دور پایانی مرحله گروهی مسابقات لیگ فوتبال اروپا ، این نتایج رقم خورد : اسپارتا پراگ 2 - بروندبی صفر ، لیون یک - رنجرز یک ، اشتورپم گراتس یک - موناکو یک ، سوسیه داد 3 - آیندهوون صفر ، لژیا ورشو صفر - اسپارتاک مسکو یک ، ناپولی 3 - لستر سیتی 2 ، فنرباغچه یک - فرانکفورت یک ، آنتورپ یک - المپیاکو صفر ، لاتزیو صفر - گالاتاسرای صفر ، مارسی یک - لوکوموتیو صفر ، براگا یک - ستاره سرخ یک ، رازگراد صفر - میتی لند صفر ، فرانس واروش یک - له ور کوزن صفر ، سلتیک 3 - بتیس 2 ، وستهام صفر - دینامو زاگرب یک ، خنک صفر - راپید وین یک 
- درخاتمه دور ششم پیکار های لیگ اروپا ، تیمهای لیون ، رنجرز ، موناکو ، سوسیه داد ، اسپارتاک مسکو ، ناپولی ، فرانکفورت ، المپیاکو ، گالاتاسرای ، لاتزیو ، ستاره سرخ ، براگا ، له ور کوزن ، بتیس ، وستهام و زاگرب به مرحله حذفی صعود کردند . در این مرحله ، تیمهای سوم گروههای هشتگانه لیگ قهرمانان اروپا : لایپزیگ ، پورتو ، دورتموند ، شریف ، بارسلونا ، آتالانتا ، سویا و زنیت برای ادامه رقابتها به جمع تیمهای صعودکننده لیگ اروپا اضافه خواهند شد.
- بابک مرادی ، که به دلیل انضباطی در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته بود بعد از برد 3 بر صفر مقابل پیکان در رختکن تیم حاضر شد و از فرهاد مجیدی سرمربی تیم عذرخواهی کرد و مجیدی هم او را بخشید و قرار است از هفته آینده این بازیکن در تمرینات حاضر شود.
- تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در چهارمین مسابقه خود در پیکارهای قهرمانی جهان به میزبانی اسپانیا به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت و در پایان با نتیجه 32 بر 37 شکست خورد. کشورمان قبل از این مغلوب تیمهای رومانی ، نروژ و قزاقستان شده بود.
- مهدی بن‌عطیه مدافع مراکشی تیم‌هایی چون بایرن مونیخ، یوونتوس و الدحیل در 34 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
- دومنیکو تدسکو سرمربی اسبق شالکه، با قراردادی 18 ماهه هدایت لایپزیگ را بر عهده گرفت.
- پله ، بازیکن اسبق فوتبال برزیل برای ادامه درمان تومور روده بزرگ دوباره در بیمارستان بستری شد. بیمارستان آلبرت انیشتین اعلام کرد وضعیت سلامتی پله 81 ساله باثبات و قرار است در روز‌های آینده مرخص شود.
- روزنامه دیلی استار ، جلد اصلی خود را به تیتر جالبی اختصاص داد و از هماهنگی تیم جوان یونایتد و نام تیم یانگ بویز استفاده کرد. این روزنامه نوشت که دیدار منچستریونایتد با یانگ بویز در واقع دیدار Kids (بچه‌ها) و Young boys (پسران جوان) بود و ما مبارزه‌ای متفاوت از یونایتد مشاهده کردیم. 
- طبق اعلام کمیته داوران باتوجه به سرماخوردگی شدید و مشکوک بودن علائم محمدحسین زاهدی فر به ابتلا به ویروس کرونا، اشکان خورشیدی قضاوت دیدار روز جمعه (19 آذر) تیم‌های نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن را برعهده خواهد داشت.
- تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان در دومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان نتیجه را به ترنتینو واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. فولاد سیرجان ایران به‌ عنوان نماینده قاره آسیا، در دومین بازی خود در مرحله مقدماتی مقابل ترنتینو (از کشور ایتالیا) قرار گرفت و با نتیجه سه بر صفر و با ثبت امتیازهای (25 بر 18)، (25 بر 22) و (25 بر 19) مغلوب شد. نماینده ایران با قرار گرفتن در رده سوم گروه خود ، از صعود به مرحله دوم این رقابت‌ها بازماند.
- با اعلام رسمی اسماعیل صفیری، یکی از اعضای کمیته داوران تجهیزات کمک داور ویدئویی در فصل جاری وارد ایران نمی شود. پیش تر قرار بود از نیم فصل دوم بازی ها با VAR برگزار شود.
- با پیشنهاد سرمربی و مدیران باشگاه شهرخودرو برای تقویت کادرفنی، داود سیدعباسی و یونس گرائیلی دو بازیکن اسبق ابومسلم به کادرفنی این تیم اضافه شدند.
- محمدجواد محمدی ، توپچی هوادار ، که موفق شد گل دوم تیمش را مقابل پرسپولیس به ثمر برساند در واکنش به این سؤال که آیا گلی که زد را با دست زده بوده یا نه ، گفت: بله، با دست زدم.
- یحیی گل‌محمدی ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پس از مسابقه با هوادار گفت : باید بازی را می‌بردیم، اما متاسفانه 3 امتیاز راحت را از دست دادیم، قطعاً ناراحت هستیم. گل دوم را بازیکن حریف با دست زد، متاسفانه داوران ندیدند، اگر گل نزنیم تیم وارد فشار و استرس می‌شود و تیم حریف از ضربات ایستگاهی می‌تواند به گل برسد ، تیم حریف با 10 - 11 بازیکن دفاع می‌کرد و کار برای ما سخت شد. جاگیری مهاجمان باید بهتر شود و ضمن اینکه باید بیشتر تمرین کنیم و تمرکز بالایی روی ارسال‌ها داشته باشیم. 
- در بازی تیم های بانوان چلسی و یونتوس ، برخورد بازیکن جلسی با جیمی جامپی که وارد زمین شده بود سوژه فضای مجازی شد.
- کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان آسیا 2033 را اعلام کرد.
- احسان پهلوان ، هافبک پرسپولیس بعد از مصدومیت ، دو بازی مقابل نفت مسجد سلیمان و استقلال را از دست داد و طبق گفته یحیی گل محمدی از 10 روز دیگر می تواند در تمرینات گروهی شرکت کند و برای پرسپولیس به میدان برود به این ترتیب، احسان پهلوان دو بازی مقابل هوادار و پیکان را در لیگ و یک بازی مقابل ویستا توربین در جام حذفی را از دست خواهد داد و از بازی مقابل تیم سابقش ذوب آهن در هفته یازدهم دوباره می تواند در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرد.
- تیم بارسلونای اسپانیا ، برای اولین بار در 21 سال اخیر با شکست مقابل بایرن مونیخ از صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا بازماند و با قرارگرفتن در جایگاه سوم گروه خود به لیگ اروپا راه یافت. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار