PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۶۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- در آغاز دور تازه بازیهای لیگ در کشورهای مختلف اروپا این نتایج به دست آمد : برانتفورد 2 - واتفورد یک ، نانت 3 - لانس 2 ، کلن صفر - اوکسبورگ 2 ، جنوا یک - سامپدوریا 3 ، مایورکا صفر - سلتا ویگو صفر 
- در پنج دیدار باقی مانده از هفته نهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران ، این نتایج رقم خورد : فولاد یک - نساجی یک ، نفت مسجد سلیمان یک - ذوب آهن یک ، پدیده مشهد یک - گل گهر سیرجان 2 ، مس رفسنجان 3 - تراکتور 2 ، آومینیوم اراک یک - فجرسپاسی شیراز صفر
- شهاب‌الدین عزیزی خادم ، رئیس فدراسیون فوتبال گفت : فعلا که اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال می‌ماند و کارش را انجام می‌دهد. از او حمایت می‌کنیم. از کادر فنی و بازیکنان تیم ملی رضایت کامل داریم. انشاالله طارمی در بازی با تیم ملی عراق دعوت می شود .
- در پاسخ استعلام فدراسیون ایران، دبیرکل فدراسیون فوتبال گابن پاسخ داد نامه‌ قبلی که حضور اریک بوکوم بانیاما مهاجم فعل گل گهر را در بازی‌های ملی گابن تأیید کرده، جعلی بوده است. فدراسیون گابن حتی با کارمند متخلف که نامه جعلی را برای فدراسیون ایران ارسال کرده ، برخورد کرد . فدراسیون فوتبال ایران با کمک فیفا و دریافت ایمیل رسمی فدراسیون گابن موفق شده است این استعلام را انجام دهد.
- تیم پیشکسوتان استقلال در دیداری دوستانه در آران و بیدگل کاشان با منتخب این شهر به میدان رفت و با نتیجه 8 بر 2 این تیم را شکست داد. بازیکنان تیم پیشکسوتان استقلال را در این بازی، هادی زرین ساعد، شاهین بیانی، رضا عزیزی، رامین محرم نژاد، شاهین خیری، مصطفی اردستانی، علیرضا اکبرپور، علی چینی، ایوب اصغرخانی، افشین حاجی‌پور، ادموند اختر، بهمن طهماسبی، مهدی صالح‌پور و علی لطیفی با هدایت محمد نوری و سرپرستی سید غفار جعفری تشکیل می دادند.
- اکبر محمدی، مدیرعامل پیکان درمورد پرونده شکایت از مهاجم گابنی گل گهر گفت : مستندات تیم استقلال آنقدر قوی بود که ما هم شکایتمان را پیگیری کردیم.
- در مسابقات سوپرلیگ فوتبال ترکیه ، تیم آلتای اسپور در حضور 74 دقیقه ای محمد نادری مقابل هاتای اسپور با نتیجه 2 بر 1 شکست خورد.
- بعد از شکست پدیده در ورزشگاه ثامن مشهد با نتیجه 2 بر یک برابر گل گهر سیرجان با تصمیم باشگاه و مدیران شهرخودرو، اکبر میثاقیان که هدایت پدیده را بر عهده گرفته از سمت خود برکنار شد.شهرخودرو تحت هدایت میثاقیان در 7 بازی متحمل 6 شکست و کسب یک امتیاز شده بود.
- تیم ملی فوتبال عمان تحت رهبری برانکو در جام ملتهای عرب با شکست 2-1 مقابل تونس حذف شد .
- پرونده لیگ برتر کشتی آزاد ایران در سال 1400 با قهرمانی تیم صنایع مازندران بسته شد . تیم صنایع در مسابقه پایانی 6 - 4 بر تیم فولادین ذوب آمل غلبه کرد.
- کیلین ام‌باپه به عنوان بهترین بازیکن هفته ششم لیگ قهرمانان فوتبال اروپا انتخاب شد.
- شاگردان مریم ایراندوست در رده‌بندی جهانی تیم‌های ملی فوتبال بانوان دو پله صعود کردند. به گزارش سایت رسمی فدراسیون ، تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در جدیدترین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی با 1364.63 امتیاز ضمن صعود دو پله‌ای در رده 70 جهان قرار گرفت.
- کمیته بین‌المللی المپیک سه رشته را از لیست رشته های ورزشی تضمین شده برای بازی های المپیک 2028 لس آنجلس خارج کرد. رشته های اسکیت بورد، موج سواری و ورزش‌های صعودی قرار است به برنامه اصلی المپیک لس آنجلس اضافه شوند اما بوکس، وزنه برداری و پنج گانه مدرن از لیست ورزش های تضمین شده برای بازی ها حذف خواهندشد.
- دربازیهای مهم این هفته لیگ های معتبر فوتبال اروپا ، روز یک شنبه رئال با اتلتیکو دربی شهر مادرید را برگزار خواهند کرد ، روز شنبه هم بارسا در زمین اوساسونا به میدان می رود .
- دور یازدهم فینال شطرنج قهرمانی جهان بین مگنوس کارلسن نروژی و نپو منیشی روسی ، در شهر دوبی پی گیری شد و درنهایت کارلسن با پیروزی 7/5 بر 3/5 قهرمان شد. کارلسن که با مهره سیاه بازی می کرد برای پنجمین بار بر سکوی قهرمانی جهان تکیه زد.
- تیم مهرام در آغاز هفته نهم لیگ برتر بسکتبال از گروه ب با نتیجه 89 بر 74 تیم پدافند هوایی تهران را شکست داد.
- با باخت سایپا مقابل ذوب آهن ، پرونده دور رفت لیگ والیبال بانوان ایران بسته شد ، سایپا در دو سال اخیر هیچ شکستی را متحمل نشده بود . 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها