PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۶۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
کیهان ورزشی-

مسعود تابش مدیرعامل اسبق باشگاه سپاهان گفت: مدتهاست که بسیاری از دلسوزان ورزش ایران و بخصوص فوتبال، به وجود این همه تنش در این رشته پرطرفدار معترض هستند. این رفتارها با فوتبال روز دنیا و فرهنگ حرفه ای مغایر است. ریشه این رفتارهای غلط مدیریتی کجاست؟ همانطور که ما به مربیان تیم ها تاکید می کنیم که در کنار زمین اخلاق حرفه ای را رعایت کنند باید به مدیران که بزرگترهای فوتبال هستند هم این توصیه را داشته باشیم.

وی افزود: وقتی مدیران ما اینگونه علیه هم موضع می گیرند دیگر به بازیکن نمی توان گفت درست رفتار کند.بنده نیم قرن است که به عنوان بازیکن و مدیر در این فوتبال هستم. باور کنید در گذشته تماشاگران روی سکوها هم اینگونه به هم حمله نمی کردند. نمی دانم این مدیران به دنبال چه مسایلی هستند اما اصل موضوع به ریشه برمی گردد؛ جایی که مدیران ورزشی نیستند و رفتارهای عجیبی از آنها سر می زند. مدیران فوتبال ما بر اساس روابط خاص انتخاب می شوند لذا نباید انتظار رفتارهای درست از آنها داشت.

تابش گفت: مدیری که از فضای ورزش شناخت درستی ندارد اینگونه رفتار می کند.شهرآورد تهران در مقایسه با شهرآورد اسپانیا در چه جایگاهی قرار دارد؟ آیا دیده اید که مدیران آنها قبل از الکلاسیکو این رفتارها را انجام دهند؟ آنجا همه چیز بر مبنای احترام است اما اینجا اصل مهمی به نام «احترام» فراموش شده است. اینجا فدراسیون فوتبال موظف به برخورد است اما می بینیم که همین مدیران باشگاهها در رسیدن اعضای فدراسیون به آن کرسی های مهم نقش داشته اند و اکنون هم فدراسیون شجاعت برخورد با آنها را ندارد! ما نمی گوییم مدیر باشگاه حتما باید ورزشکار بوده باشد اما حداقل اصول فرهنگی ورزش را بشناسد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار