PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- در دو مسابقه از لیگ برتر فوتبال انگلیس ، چلسی در لندن با اورتون یک بر یک کرد و لیورپول هم در آنفیلد مقابل کریستال پالاس 3 - 1به برتری رسید .
- شوک به تیم نود ارومیه قبل از بازی با استقلال در جام حذفی ؛ سلمان تاجدار از مربیگری این تیم برکنار شد .
- کمیته انضباطی ، مربی استقلال یعنی مصطفوی را یک جلسه از همراهی آبی‌پوشان محروم شد.
- طی حکمی ، حجت الله قاسمی مدیرعامل باشگاه شاهین شهرداری بوشهر شد . 
- سالم الدوساری، بازیکن الهلال ، قراردادش را تا سال 2026 به ارزش 52 میلیون ریال سعودی، یعنی بیش از 450 میلیارد تومان تمدید کرد و گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال عربستان شد.
- اتفاق جالب در بسکتبال ان بی ای ، لیگ حرفه ای آمریکا؛ در حالیکه زیر یک ثانیه به پایان بازی مانده بود اوکلاهاما با یک پرتاب سه امتیازی عجیب بازی را به تساوی کشاند اما بازیکن نیواورلئانز با یک پرتاب عجیب تر در صدم ثانیه پایانی نتیجه را تغییر داد.
- باشگاه گل گهر سیرجان در خصوص جذب بازیکن خارجی مدعی شد با توجه به اینکه تمام استعلام ها مستقیما توسط فدراسیون فوتبال گرفته شده و آنها هیچ دخالتی در این رابطه نداشته‌اند با صدور هر حکمی قطعا به مراجع قضایی بالانر و فیفا شکایت خواهند کرد.
- فصل جدید رقابت های مرحله گروهی لیگ ملت های فوتبال اروپا در 4 سطح یک تا چهار قرعه کشی شد و تیم ها حریفان خود را شناختند. نکته جالب ، حضور سه تیم قدرتمند در گروه سوم است . گروه اول: فرانسه، دانمارک، کرواسی و اتریش ، گروه دوم: اسپانیا، پرتغال، سوئیس و چک ، گروه سوم: ایتالیا، آلمان، انگلیس، مجارستان ، گروه چهارم: بلژیک، هلند، لهستان و ولز
- در رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان ، در رده زنان فاطمه یوسفی موفق شد در رقابت های دسته به علاوه 87 کیلوگرم، رکورد ملی این دسته را در یکضرب شش کیلو، در دوضرب پنج کیلو و در مجموع 11 کیلو ارتقا دهد.
- در پی اشتباه برگزارکنندگان مسابقات وزنه برداری جهان در تاشکند ازبکستان در پخش سرود ملی کشورمان و زمان مراسم اهدای مدال دسته 102 کیلوگرم، فدراسیون ایران اعتراض رسمی خود را به فدراسیون جهانی و کمیته برگزاری رقابت‌ها اعلام کرد. 
- طبق اعلام رسمی باشگاه الاتحاد عربستان، عبدالرزاق حمدالله مهاجم 30 ساله سابق النصر عربستان رسما به عضویت الاتحاد در آمد.
- سایت لیگ برتر تایید کرد چهار بازی دیگر از هفته هجدهم رقابتهای باشگاهی انگلیس نیز به دلیل بحران کرونا، به تعویق افتاده است : ساوتهمپتون - برنتفورد ، واتفورد - کریستال پالاس ، وستهام - نوریچ سیتی ، لستر سیتی - اورتون
- با اعلام رسمی‌باشگاه رئال‌مادرید، دیوید آنچلوتی، رودریگو، گرت بیل، آسنسیو و لونین به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. پیش از این تست کرونای مارسلو و لوکا مودریچ مثبت اعلام شده بود. در حال حاضر امکان لغو دیدار رئال مادرید مقابل کادیز به دلیل ابتلای شش بازیکن این تیم وجود دارد.
- پس از شکایت برخی تیم‌های لیگ برتری (استقلال- سپاهان - پیکان) از گل‌گهر سیرجان به دلیل بازی بازیکن گابنی، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نتایج این بازی‌ها را 3 بر صفر به سود حریفان اعلام کرد. گل‌گهر سیرجان نیز با جریمه میلیاردی مواجه شد. مدیران باشگاه گل گهر سیرجان می‌توانند برای پیگیری این حکم، شکایت خود را در کمیته استیناف ثبت کنند.
- یکتا جمالی ، بانوی وزنه بردار ایران موفق شد در رقابت دسته 87 کیلوگرم رکوردهای ملی را ارتقا دهد. این ملی پوش کشورمان رکورد ملی یک‌ضرب را شش کیلو، دوضرب را شش کیلو و مجموع را 12 کیلو افزایش داد.
- در ادامه رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان و در دسته 109 کیلوگرم، 2 نماینده کشورمان روی تخته رفتند که هیچکدام موفق نشدند مدالی به دست آورند. امیر عزیزی در حرکت یک ضرب وزنه 171 کیلوگرم را به ثبت رساند. البته عزیزی برای وزنه 176 هم تلاش کرد که موفق نبود. عزیزی در حرکت 2 ضرب هم 208 کیلوگرم را ثبت کرد و در مهار وزنه 218 ناکام ماند. علیرضا سلیمانی هم در حرکت یک ضرب وزنه 179 کیلوگرم را به ثبت رساند اما در 2 ضرب موفق نبود و فقط در تلاش اول خود توانست وزنه 195 کیلوگرمی را مهار کند و سپس 2 بار در مهار وزنه 206 کیلوگرمی شکست خورد.
- ورزشگاه ملک فهد میزبان دیدار نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا بین بارسلونا و رئال مادرید خواهد بود .
- دوم آذرماه جلسه رسیدگی به پرونده جودوی ایران در دادگاه حکمیت ورزش به صورت آنلاین برگزارشد و در آن جلسه مقرر گردید ظرف چند روز آینده در مورد رای نهایی تصمیم گیری و در نهایت رای دادگاه حکمیت ورزش صادر شود. روز 25 آذر، نامه ای از سوی دادگاه حکمیت ورزش به فدراسیون جودوی ایران ارسال شد که در آن نامه زمان اعلام نتیجه رای دادگاه تا دوماه آینده تمدید و سپس این رای اعلام خواهد شد.
- ماریا سوله فریری کاپوتی با تبدیل شدن به اولین داور زن که قضاوت یک مسابقه فوتبال مردان با حضور یک تیم دسته اولی را برعهده داشته است، تاریخ‌ساز شد.
- وکیل حقوقی باشگاه پدیده مشهد اعلام کرد حدود دو سال و نیم پیش یحیی گل محمدی از تیم ما به پرسپولیس انتقال یافت ، طی این نقل و انتقال مقرر شد باشگاه پرسپولیس مبلغی را به باشگاه پدیده پرداخت کند اما متاسفانه این مبلغ پرداخت نشد و چک پرسپولیسی ها برگشت خورد. مجبور شدیم به کمیته وضعیت شکایت کنیم که این کمیته تیم پرسپولیس را به پرداخت چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان محکوم کرد. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار