PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۷۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

*علیرضا امیری (مربی و آنالیزور بسکتبال )

پیروزی مهرام در شبی که شیمیدر را دبل کرد

تیم بسکتبال مهرام در دیداری حساس با نتیجه 67 به 62 شیمیدر را شکست داد و صدرنشین بسکتبال باشگاههای ایران در گروه ب شد. این برای دومین بار در طول این فصل است که مهرام مقابل شیمیدر به برتری رسید و به قول بسکتیها در آمار برد حریفش را «دبل» کرد.

در ابتدای این مسابقه مهرام با دفاعی منسجم و پرفشار توسط هر 5 بازیکن خودش در «یارگیری» منظم و موفق عمل کرد. آنها در چرخشهای دفاعی (روتیشن)، عملکرد خوبی داشتند و همین عامل سبب شد تا از قدرت بازی تهاجمی شیمیدر کم شود.

حمله Horn side شیمیدر با سینا واحدی و حامد حسینزاده و هچنین استفاده از اسکرینهای آمینو و یوسفوند به سمت منطقه رنگی یا paint شکل میگرفت.

مهرام در برخی حملاتش طی سه کوارتر از بازی ناموفق بود که دلیل عمدهاش به نحوه بازی هولمن برمیگشت. بازیکن خارجی مهرام در ریباندها موفق بود اما دربازی «پیک و رول» به دلیل وزن بالا در پیکگذاری یا سُر خوردن به سمت سبد، کار خاصی از او مشاهده نکردیم. نقش هولمن برای آزادی و فضاسازی بازیکنان پیرامونی با استفاده از اسکرینهای او مهم بود که به ندرت انجام شد. همچنین هولمن به ضد حملات تیم مصطفیهاشمی سرمربی مهرام در طول بازی کمک نکرد با این وجودهاشمی با تیزهوشی در دقایق پایانی هولمن را تعویض کرد و مسئولیت بازی در پوزیشنهای 4 و 5 را به سامرز و محمد حسنزاده داد که حسنزاده با پُستآپهای خود، برای مهرام امتیاز جمع کرد.

با وجود برتری مهرام در منطقه رنگی اما عجیب بود که شیمیدر در غیاب سالار منجی مصدوم، از روزبه ارغوان استفاده نکرد. آنها ترجیح دادند امیرحسین آذری را در پوزیشن 4 بکار بگیرند تا در دفاع کردن از بازیکنان Big man مهرام دچار مشکل شوند.

بازی علی شهریاری در ترکیب مهرام باعث شد تا انرژی جوانی به این تیم اضافه شود و مهرامیها از سرعت شهریاری استفاده کنند تا او در سه حمله 5 امتیاز بگیرد.

بر خلاف نیمه نخست، بازی دو تیم در نیمه دوم زیباتر دنبال شد و سرعت بازی در نیمه دوم سبب شد تا بازی زیباتری از دو تیم ببینیم. هر دو تیم در این مسابقه دفاع خوبی داشتند.

حسنزاده، شهریاری، داورپناه، هولمن و داوودی در امتیازگیری مهرام و سینا واحدی و آمینو در شیمیدر بازیکنان دو تیم با عملکرد بسیار درخشان بودند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار