فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۷۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
بررسی حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا

کیهان ورزشی-

سعید آذری مدیرعامل سابق فولاد خوزستان درباره ماجرای حذف سه باشگاه ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا گفت: ریشه این اتفاقات تلخ در عدم سازماندهی مناسب و فقدان آدم های آشنا به مقررات در ورزش ایران است. افرادی که از  استانداردهای لازم آگاهی ندارند موجب شدند تا کار به اینجا برسد. شما شاهد بوده اید که در 10، 12 سال اخیر، انتصاباتی در ورزش صورت گرفته که رانتی بوده است و افراد غیرمتخصص را در بخش های مختلف قرار داده اند. ما هنوز فکر می کنیم که فوتبال در این مملکت «بازی» است در حالیکه ورزش و فوتبال حوزه هایی تخصص هستند. وقتی در بخش های مختلف کشور برای برخی افراد جای خالی پیدا نمی شود و پست های ورزشی را به آنها می دهند، نتیجه اش همین می شود که می بینیم. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید از مدتها قبل منتظر این فاجعه می ماندند.

وی افزود: حذف استقلال و پرسپولیس شاه بیت این غزل است. تلخی این اتفاق زمانی بیشتر می شود که می دانیم مردم در این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به شادی و شور و شعف نیاز دارند و حالا از این اتفاق دل آزرده شده اند. 60 سال است که کرسی های مهم ورزش ما از سازمان تربیت بدنی تا وزارت ورزش و ... را به آدم های سیاسی می دهند و به جز یکی دو نفر بقیه آنها از بدنه ورزش نبوده اند. حاصل آن رفت و آمدها همین می شود.

مدیرعامل اسبق ذوب آهن گفت: حالا با توجه به این فاجعه چه باید کرد؟ از نظر من این تهدید را می توان به فرصت مبدل ساخت به شرطی که خودآگاهی مان را بالا ببریم. یکی از دردسرهای کشور ما این است که افراد وقتی از یک جایی کنار می روند دیگر مشکلات دوره خودشان را گردن نمی گیرند و به جاهای دیگری که آباد است منتقل می شوند. هیچکدام آنها هم شجاعت عذرخواهی از مردم را ندارند. به طور مثال یکی از مدیرانی که دو، سه سال قبل در یکی از همین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فعالیت می کرد و فاجعه امروز از عملکرد ایشان هم ریشه می گیرد، نه تنها درباره مشکل امروز حرفی نمی زند بلکه حالا که به یک باشگاه آباد و آماده منتقل و مدیر آنجا شده، سعی می کند موفقیت ها و سازماندهی درست این باشگاه را هم به نام خودش تمام کند. البته من امیدوار نیستم که این آخرین بار باشد که باشگاههای ما با چنین محرومیت هایی روبرو شوند.

وی اضافه کرد: سوال من این است که؛ الان کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال  کجاست؟ چرا در برابر این ماجرا واکنش نشان نمی دهد؟ مگر مسئله اخلاقی از این بالاتر هم داریم که عده ای موجب شوند با احساسات میلیون ها هوادار بازی شود؟ چندی قبل بنده همین اتفاقات را به آقایان ابتدا خصوصی و سپس بصورت رسانه ای گوشزد کردم اما نه تنها توجهی نشد بلکه بنده را محروم کردند. الان هم توپ را در زمین کمیته بدوی می اندازند. خب مگر شما نباید این مدارک را بررسی می کردید؟ چرا فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ حرفی نمی زنند؟ همه چیز را ریخته اند بر سر کمیته بدوی. خب قبل از آنها باید خود باشگاهها و کمیته حرفه ای سازی به مدارک رسیدگی می کردند. آقای بهاروند الان کجاست؟ مگر ایشان به عنوان مسئول سازمان لیگ سرپرستی این خانواده که باشگاهها هستند را برعهده ندارد؟ آقای بهاروند که الان معلوم نیست کجاست و حرفی نمی زند باید به خاطر این اتفاق عزا بگیرد اما خودش را کنار کشیده است و ...!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار