PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۷۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در جلسه نشست هماهنگی دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2022 ، برابر تیمهای عراق و امارات مقرر شد برای هر مسابقه 10 هزار بلیت فروخته شود که از این تعداد 8 هزار بلیت به آقایان و 2 هزار بلیت هم به بانوان فروخته خواهد شد. دیدارهای تیم ملی برابر عراق و امارات در تاریخ‌های 7 و 12 بهمن در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.
- با اعلام سازمان لیگ، ستاد مقابله با کرونا در فوتبال ، صحت‌سنجی بازیکنان تیم استقلال را آغاز کرده است.
- حسین پورامینی هافبک پیکان پس از توافق با مدیرعامل باشگاه رسما از این تیم جدا شد.
- کمیته انضباطی فوتبال ، مدیرعامل نساجی را به علت غیرمجاز خطاب کردن دو بازیکن استقلال یک جلسه محروم و جریمه شد.
- طالب ریکانی ستاره تیم، پس از 22 سال از صنعت نفت آبادان جدا شد.
- در رقابتهای جام حذفی فوتبال آلمان ، مونشن گلادباخ هم به دنبال بایرن مونیخ و دورتموند ، از گردونه این رقابتها خارج شد : لایپزیگ 2 - هانزاروشتوک صفر ، هانوفر3 - مونشن گلادباخ صفر ، هافن هایم یک - فرایبورگ 4 ، هرتا برلین 2 - اونیون برلین 3
- مربیان و بازیکنان سه تیم دسته اولی لیگ طبق رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جریمه و محروم شدند.
- در دوبازی از لیگ برتر انگلیس ، منچستریونایتد در زمین برانتفورد با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید ، لستر سیتی هم در زمین خود ، نتیجه را 3 - 2 به تاتنهام واگذارکرد. مسابقه بارنلی با واتفورد برگزارنشد.
- بازیهای جام حذفی فوتبال ایتالیا ادامه یافت و طی آن ساسولو یک برصفر بر کالیاری غلبه کرد و اینتر 3 - 2 بر امپولی فائق آمد. درتنها دیدار باقی مانده از مرحله یکچهارم نهایی ، رم با لچه روبرو خواهد شد. 
- در ادامه پیکارهای لیگ باشگاهی در دو کشور فرانسه و اسپانیا ، این نتایج رقم خورد : کلرمونت صفر - استراسبورگ 2 ، مونپولیه صفر - ترویس یک ، لیل 3 - لورین یک ، سلتا ویگو 2 - اوساسونا صفر ، والنسیا یک - سویا یک 
- دادگستری ایتالیا اعلام کرد روبینیو ستاره سابق میلان و رئال مادرید به دلیل مشارکت در یک پرونده آزار جنسی در سال 2013 به 9 سال حبس محکوم شد.
- در هفته بیست و دوم سوپرلیگ ترکیه تیم کایسری اسپور در حضور کامل مجید حسینی مقابل تیم باشاک شهیر با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. 
- مهدی طارمی مهاجم ملی پوش کشورمان و باشگاه پورتو ، جایزه بهترین مهاجم ماه اکتبر لیگ پرتغال را از نگاه اتحادیه بازیکنان دریافت کرد.
- سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین برای دو‌ دیدار مقابل کلمبیا و شیلی در مقدماتی جام جهانی اسامی بازیکنانش را اعلام کرد که نام لیونل مسی در لیست دیده نمی شود. آرژانتینی ها صعودشان به جام 2022 قطر حتمی شده است.
- تیم ملی هندبال کشورمان در دومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان ( لهستان 2023)  در دمام عربستان ، به مصاف هند رفت  و با نتیجه  42 بر 29 این تیم را از پیش رو برداشت. نیمه نخست این دیدار با نتیجه 18 بر 14 به سود ایران به پایان رسیده بود. تیم ایران با این برد و پیش از دیدار با عربستان ، صعودش را به جمع هشت تیم برتر این مسابقات مسجل کرد.
- در هفته‌های اخیر باشگاه پرسپولیس با بحران مالی روبرو بود و کار به جایی رسید که حتی بازیکنان و یحیی گل‌محمدی هم لب به انتقاد گشودند و نسبت به مشکلات موجود هشدارهایی دادند اما حالا داستان فراتر از انتقاد رفته و یحیی گل‌محمدی شرایط را برای ادامه کار مناسب نمی‌بیند و احتمال دارد بعد از بازی با فولاد کناره‌گیری کند.
- در دور پایانی بازیهای مرحله گروهی جام ملت های آفریقا ، صعود تیمهای مراکش ، گابن ، سنگال و گینه نیز به دور حذفی راه یافتند. قعرنشینی غنا در گروه سوم از شگفتی های این رقابتها بود . 
- مسابقات لیگ برتر کاراته وان مراکش که قرار بود طی روزهای 11 الی 13 مارس (20 تا 22 اسفند) به میزبانی رباط برگزار شود، به تعویق افتاد.
- فیفا ، درخواست بلیت های جام جهانی قطر را به عنوان پیش پرداخت برای دارندگان ویزا کارت ، باز کرد.
- جیمز هاردن، بسکتبالیست و گارد رأس تیم بروکلین نتس در قالب موسسه خیریه خود به نام  Impact13 حدود 5000 وسیله مورد نیاز ورزشی را هفته گذشته برای کودکان هائیتی ارسال کرد. این وسایل شامل جوراب، کفش، بطری آب، توپ بسکتبال و وسایل بهداشتی از قبیل دئودورانت، شوینده بدن و لوسیون برای 300 کودک است.
- سایت فوتسال پلنت که هر ساله برترین‌ های جهان را معرفی می کند بامداد دیروز بهترین‌های جهان در سال 2021 را معرفی کرد. تیم ملی فوتسال کشورمان  به عنوان چهارمین تیم برتر ، ناظم الشریعه سرمربی سابق به عنوان پنجمین مربی برتر، باشگاه مس سونگون نهمین باشگاه برتر، گلاره ناظمی هفتمین داور، باشگاه نفت هفتمین تیم بانوان، اصغر حسن زاده کاپیتان تیم ملی هفتمین بازیکن ، علیرضا صمیمی به عنوان هفتیمن دروازه بان، فرزانه توسلی به عنوان هفتمین رتبه و سالار آقاپور ششمین عنوان برترین های جهان را کسب کردند.
- گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در جلسه‌ای که طی روزهای گذشته با رضا درویش مدیرعامل جدید سرخپوشان پایتخت برگزار کرد خرید دو بازیکن برزیلی در پست‌ های هافبک بازیساز و مهاجم را به وی اعلام کرده است و گفته الویتش خرید این دو بازیکن باشد. از شروین بزرگ مهاجم صنعت نفت آبادان و کوشکی وینگر پیکان به عنوان دیگر اهداف نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس یاد می‌شود. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار