PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۷۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در ادامه بازیهای مرحله یکچهارم نهایی جامهای حذفی ایتالیا و اسپانیا تیمهای رم ، بارسا و الچه از دور رقابتها کنار رفتند . الچه و رئال پس از تساوی یک بر یک ، قدم به وقت های اضافی گذاشتند که رئال به گل دوم دست یافت ، بیلبائو در زمین خود پس از تساوی 2 - 2 ، توانست در اوقات اضافی به گل سوم برسد . در ایتالیا ، تیم رم یک بر صفر مغلوب مهمان خود لچه شد ، در دور بعدی میلان با لاتزیو ، لچه با اینتر ، یووه با ساسولو و فیورنتینا با آتالانتا روبرو خواهند شد.
- بلیت فروشی جام جهانی 2022 قطر آغاز شده و هواداران فوتبال و این مسابقات می توانند با مراجعه به سایت مراحل خرید بلیت را انجام دهند. قیمت بلیت برای تماشاگران قطری در مرحله گروهی 11 دلار و برای غیربومی ها و از سایرکشورها بین 69 و 220 دلار است . قیمت بلیت مسابقه فینال بیشتر است . 
- دیدار تیم‌های آذرباتری ارومیه و لبنیات هراز آمل از سری بازیهای لیگ برتر والیبال به دلیل استفاده تماشاگران از الفاظ نامناسب متوقف شد.
- با تک گل دقایق پایانی الکس پوتیاس ، بانوان بارسلونا با غلبه بر تیم رئال به فینال سوپرکاپ اسپانیا صعود کردند.
- منچستریونایتد اولین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس لقب گرفت که از مرز 300 برد خارج از خانه عبور می کند.
- با اعلام سایت سازمان لیگ، پس از تکمیل مستندات ارائه شده توسط باشگاه و انطباق آن‌ها با نتایج آزمایشات اخذ  شده توسط ایفمارک، جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفاظت از سلامت بازیکنان هر دو تیم، مسابقه بین تیم‌های هوادار تهران و استقلال از هفته شانزدهم  لیگ برتر فصل با 72 ساعت تعویق  روز سه شنبه 5 بهمن به میزبانی ورزشگاه انقلاب کرج، در ساعت 17 برگزار می‌شود.
- عربستان به کنفدراسیون فوتبال آسیا مدارک لازم برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 را ارائه کرده است. این کشور با میزبانی در 4 شهر ریاض ، القصیم ، جده و دمام می‌خواهد میزبانی لیگ قهرمانان آسیا برای برگزاری بازی های چهار گروه منطقه غرب را در اختیار گیرد.
- ابتلای بازیکنان استقلال به کرونا باعث شده تا آنها ناقل این بیماری بوده و آن را به اعضای خانواده خود نیز سرایت دهند. به عنوان مثال تست کرونای همسر و دو فرزند رودی ژستد مهاجم اهل بنین آبی ها مثبت شده و خانواده این بازیکن درگیر کرونا شده اند. جدا از ژستد، همسر چند نفر از بازیکنان متأهل استقلال نیز به کرونا مبتلا شده اند تا این مسئله سبب شود این باشگاه در وضعیت بحرانی قرار بگیرد.
- پابلو ماری، مدافع اسپانیایی آرسنال به اودینزه پیوست، قرارداد او قرضی و به مدت شش ماه است.
- با اعلام یوفا با توجه به تغییرات قوانین در فرانسه هر کدام از بازیکنان رئال و چلسی که واکسن نزده باشند،مجوز بازی در دیدار رفت لیگ قهرمانان اروپا را نخواهند داشت.
- طبق اعلام رسانه های ایتالیا ،دیدار اینتر و ونیز ممکن است به تعویق بیفتد. تست کرونای 8 بازیکن و 6 کارمند ونیز مثبت اعلام شد.
- سعید عزت اللهی ، هافبک شمالی تیم ملی فوتبال ایران ، با قرارداد قرضی تا پایان فصل به الغرافه پیوست.
- در آغاز بازیهای گروه اول فوتبال جام ملت های آسیا در رده بانوان ، به میزبانی هندوستان ، ابتدا تیم چین با چهار گل از سد تیم چین تایپه گذشت سپس مصاف ایران با هندوستان ، بدون گل به پایان رسید.
- فیفا مقررات جدید قراردادهای قرضی را با هدف "توسعه بازیکنان جوان، ارتقای تعادل رقابتی و جلوگیری از احتکار" اعلام کرد. از سال 2024، باشگاه ها به شش بازیکن قرضی ورودی و شش بازیکن قرضی خروجی در یک زمان محدود خواهند شد. بازیکنان زیر 21 سال و بازیکنان باشگاهی از این قانون معاف خواهند بود.
- محمود فکری از مربیان جوان فوتبال کشورمان ، پس از مذاکره با مدیران نفت مسجدسلیمان، با یزدی مدیرعامل جدید این باشگاه به توافق رسید تا هدایت این تیم در نیم فصل دوم لیگ بیست و یکم را بر عهده داشته باشد.
- تیم ملی هندبال مردان کشورمان در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا با نتیجه  24 بر 20 مقابل عربستان میزبان بازیها ، به پیروزی رسید و به عنوان تیم نخست راهی دور بعدی شد.نیمه نخست این دیدار با نتیجه 13 بر 9 به سود عربستان به پایان رسیده بود.
- آمریکا میزبان جام جهانی کشتی آزاد در سال 2022 و 2023 شد، آذربایجان نیز میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2022 را برعهده گرفت . 
- بازیهای مرحله گروهی جام ملتهای آفریقا ، با صعود تیمهای بورکینافاسو ، گابن ، نیجریه ، تونس ، گینه ، گامبیا ، کومو ، کامرون ، سنگال ، کیپ ورد ، مراکش ، مالاوی ، ساحل عاج ، مصر ، مالی و گینه استوایی به پایان رسید. مصاف مصر با ساحل عاج و تونس با نیجریه در دور بعد جذاب خواهد بود.
- تیم لیورپول با برتری 2 - 0 مقابل آرسنال به بازی فینال جام اتحادیه انگلیس راه یافت ، این تیم روز 8 اسفند در ویمبلی لندن ، دیدار فینال را برابر چلسی برگزار خواهد کرد. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها